جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رونمایی از ۶ دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش

شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 682583
دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش صبح امروز (شنبه) با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.
رونمایی از ۶ دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش
به گزارش جهان نيوز، ۶ دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش صبح امروز (شنبه) با حضور امیر سرتیپ نوذر نعمتی فرمانده نیروی زمینی ارتش در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا رونمایی شد.

براین اساس، «مولتی روتور بمب‌افکن هوشمند»، «پرنده شکارچی تورپران»، «پاد هوشمند زمینی»، «طیف سنج اتمی پلاسما»، «سامانه هشدار دهنده لیزری محمول توسط نفر»، «سامانه هشدار دهنده لیزری محمول بر خودرو» از جمله دستاورد‌های رونمایی شده توسط سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش بود.

همچنین در این مراسم ۶ دستگاه اخلالگر شاهد ۹۷ کوله‌ای، ۵۰ عدد لانچر تورپران محمول بر سلاح ژ. ۳، یک دستگاه توپ ۲۳ میلی متری محمول بر نفربر بی تی آر، یک عراده توپ ۱۵۵ میلی‌متری خودکششی و همچنین دو اسکادران پهپاد دست پرتاب فرپاد، به یگان‌های نیروی زمینی تحویل شدند.

ویژگی‌های دستاورد‌های رونمایی شده به شرح زیر است:

پرنده شکارچی تور پران: این پرنده به منظور شکار ریز پهپاد‌های مهاجم طراحی و ساخته شده است. این پرنده مجهز به دو لانچر پرتاب تور با برد پرتاب ۲۰ متر است. مساحت تور‌های پرتاب شده ۱۲ متر مربع است که قابلیت حمل ریز پهپاد تا وزن ۲ کیلوگرم را خواهد داشت.

پاد هوشمند زمینی: این پاد قابلیت کشف انسان را در ۱۵ متری و خودرو را در ۵۰ متری دارد و مجهز به سامانه شناسایی دوست از دشمن است. این پاد با یک بار شارژ به مدت سه ماه «مداومت کار» خواهد داشت.

طیف‌سنج اتمی پلاسما: این طیف‌سنج قابلیت آشکارسازی کلیه عناصر سبک و سنگین با حالت جامد، مایع و گاز را دارد و قابل نصب بر روی پهپاد، کوادکوپتر، خودرو و ادوات نظامی جهت نمونه‌برداری است.

سامانه هشدار دهنده لیزری محمول توسط نفر: یک سامانه خود حفاظتی آشکار ساز سامانه‌های هدایت شونده لیزری است که تا ۱۵ کیلومتر برد دارد. این سامانه که مجهز به سه حس‌گر گیرنده است در زمانی کمتر از یک دقیقه برپا می‌شود و به صورت هشدار، صوتی و روشن شدن چراغ اخطار می‌دهد.

مولتی روتور بمب‌افکن هوشمند: این دستاورد به عنوان یک سکوی متحرک هوایی به منظور نصب تجهیزات هوا پایه است که مجهز به لانچر‌های هشت‌تایی بوده و تا ۳۰ دقیقه «مداومت پروازی» خواهد داشت. برد این پرنده ۵ کیلومتر بوده و امکان پرواز در باد حداکثر ۳۰ کیلومتر بر ساعت را دارد و محموله‌ای به وزن ۸ کیلوگرم را می‌تواند حمل کند.

سامانه هشدار دهنده لیزری محمول بر خودرو: این سامانه نیز مانند سامانه هشداردهنده لیزری محمول توسط نفر بوده که قابلیت نصب بر روی انواع خودرو‌های نظامی را دارد.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *