پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

دستگیری وزیر سودانی هنگام فرار

شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 682576
رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا امروز برای دیدار با رئیس شورای نظامی انتقالی سودان به شهر خارطوم سفر می کند.
دستگیری وزیر سودانی هنگام فرار
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، موسی فکی امروز در سفری کاری به خارطوم می رود تا با سرلشکر ستاد عبدالفتاح البرهان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان و اعضای این شورا دیدار کند.

براساس اعلام واحد اطلاع رسانی شورای نظامی انتقالی سودان، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا ملاقات هایی با هدف تماس با نیروهای سیاسی سودان انجام خواهد داد.

تماس تلفنی رئیس جمهور کنیا با البرهان
اوهورو کینیاتا رئیس جمهور کنیا با رئیس شورای نظامی انتقالی سودان تماس تلفنی گرفت.رئیس جمهور کنیا در این تماس تلفنی "بر حمایت کامل خود از امنیت و ثبات سودان و کمک به اراده و خواست ملت برادر سودان برای تدوین آینده کشورشان و حفاظت از نهادهای خود" تاکید کرد.

وی حمایت کشورش از سودان و کمک به آن برای گذر از این مرحلهرا ابراز داشت و بر پیوند همیشگی و روابط ممتاز بین دو کشور تاکید کرد.

یورش نیروهای نظامی به خانه البشیر
نیروهای نظامی به دستور دادستانی سودان به خانه عمر البشیر رئیس جمهور مخلوع سودان یورش بردند.

نیروهای نظامی به دستور مولانا معتصیم عبدالله نماینده عالی دادستانی تعیین شده از سوی شورای نظامی سودان به خانه البشیر یورش برده و آن را بازرسی کردند.
نیروهای امنیتی در جریان بازرسی شش میلیون و 697 هزار و 500 یورو و 351 هزار دلار را به همراه 5 میلیون پوند سودان کشف و ضبط کردند.

وزیر سودانی هنگام فرار
روزنامه الراکوبه سودان گزارش داد که نیروهای امنیتی سودن جمعه شب حاج ماجد سوار وزیر اسبق جوانان و ورزش این کشور را به هنگام فرار به خارج در فرودگاه خارطوم دستگیر کردند.

منعم سلیمان روزنامه نگار سودانی گفت: دهها هزار دلار از این وزیر کشف و ضبط شد. یکی از انقلابیون سوار را شناسایی کرد و با او در فرودگاه درگیر شد که سایر مردم نیز اطراف آنها جمع شدند و سوار را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.وی افزود: در پی این اقدام، نیروهای ارتش و اطلاعات نظامی وارد عمل شده و سوار را به محل نامعلومی بردند.‎

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *