جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

استعفای بیش از ۳۰۰ پزشک در مراکش

شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 682528
منابع آگاه روز جمعه اعلام کردند ۳۰۵ پزشک که در بیمارستان های شمال مغرب فعالیت داشتند در نامه مشترکی به وزارت بهداشت این کشور استعفای جمعی خود را در اعتراض به شرایط کاری اعلام کردند.
استعفای بیش از ۳۰۰ پزشک در مراکش
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، این پزشکان که زیر نظر اتحادیه مستقل پزشکان بخش دولتی مغرب فعالیت دارند، علت استعفای خود را «اوضاع فاجعه بار» بخش بیمارستانی اعلام کرد. در این نامه که روز پنجشنبه برای مدیر منطقه ای وزارت بهداشت مغرب ارسال شد و روز جمعه در اختیار رسانه ها قرار گرفت، آمده است این وضع نه پاسخ گوی انتظارات شهروندان و نه پاسخ گوی حقوق بهداشتی آنان است.

مدیر منطقه ای وزارت بهداشت مغرب روز جمعه دریافت استعفای جمعی این پزشکان را در چارچوب یک فرآیند اعتراضی تایید کرد. با این حال این منبع تصریح کرد: «چنین استعفایی اساس قضایی ندارد زیرا هر پزشک باید به تنهایی استعفا دهد.» وی خاطر نشان کرد پزشکان مستعفی که خواهان افزایش دستمزد و بهبود شرایط کاری هستند، به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

سال گذشته نیز بیش از ۲۰۰ پزشک بخش دولتی به دلایل مشابه، استعفا کرده بودند. این درحالی است که بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت نظام پزشکی مغرب با کمبود نیرو و نابرابری شدید جغرافیایی و اجتماعی-اقتصادی مواجه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *