سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۳۳

چرا حشدالشعبی به خوزستان آمد؟

شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۱۸
کد مطلب: 682470
هیچ‌ نیروی انسانی‌ای به کشور نیامده، بلکه مسئولان نیروهای عراقی به همراه ماشین‌آلات خود به کشور آمده و تشریف هم بردند.
چرا حشدالشعبی به خوزستان آمد؟
گروه سیاسی جهان نيوز: استاندار خوزستان توضیحاتی را در خصوص دلیل و کیفیت نیروهای حشدالشعبی در ایران بیان کرد. غلامرضا شریعتی درباره علت حضور نیروهای حشدالشعبی در مناطق سیل‌زده خوزستان به «جماران» گفت: از آنجا که آب در خوزستان به‌صورت بطئی خارج می‌شود و زمین مسطح است، شهرهای زیادی درگیر سیل هستند. از این‌رو ما نیاز به ماشین‌آلات داشته و این موضوع را نیز از قبل اعلام کردیم. از همین‌رو، برادران عراقی ما یکسری ماشین‌آلات نظیر بیل مکانیکی، کمپرسی و آمبولانس آوردند. آنها حتی بیمارستان صحرایی نیز آورده بودند که به آنها گفتم به بیمارستان صحرایی نیاز نداریم، همچنین گفتم که به این تعداد آمبولانس احتیاج نداریم و لذا تعدادی از آنها را برگرداندند.

وی افزود: به آنها گفته بودیم که 30 بیل مکانیکی نیاز داریم اما آنها 20 دستگاه آوردند و منتظر هستیم که 10 دستگاه دیگر نیز بیاورند. آنها همچنین کمپرسی و لودر آوردند تا سیل‌بند زده و راه‌ها را ایجاد و روستاها را نجات دهند. تنها علت حضور این نیروها همین موضوع بوده و دلیل دیگری در کار نیست. از سوی دیگر، اخیرا عکسی در فضای مجازی از حضور حشدالشعبی در ستاد مدیریت بحران منتشرشده که مربوط به جلسه مدیریت بحران نیست. برادران عراقی در هیچ‌کدام از جلسات مدیریت بحران چه در استان چه شهرستان‌ها شرکت نکرده‌اند.

شریعتی ادامه داد: ما آن شب جلسه ستاد مدیریت استان را در خصوص شهرستان شادگان داشتیم و بعد از اتمام آن، در محل دیگری به نیروهای عراقی که برای کمک به استان آمده بودند خوشامد گفتیم.

استاندار خوزستان گفت: باید از همه کشورهایی که به ما کمک کردند؛ از عراق، کویت، پاکستان، آلمان و ... تشکر کنیم. حشدالشعبی نیز از کشور عراق برای کمک به سیل‌زدگان امکانات آورده است.

وی یادآور شد: ما به ماشین‌آلات هرچه بیشتر نیاز داریم و امروز بیش از 2000 ماشین‌آلات در سطح استان فعالیت می‌کند. بی‌‌‌تردید ما تنها از این طریق توانستیم سیل را کنترل‌کرده و نگذاریم آب وارد شهرهایمان شود.

وی اظهار داشت: نیروهای عراقی از یک هفته قبل از ورود خود به ایران اعلام آمادگی کردند که می‌توانند ماشین‌آلات بیاورند و ما نیز استقبال کردیم. آنها نیز این زحمت را کشیدند و ماشین‌آلات خود را به کمک ما آوردند. بازهم اگر هر سازمان، نهاد یا کشور دیگری که می‌تواند ماشین‌آلات برای ما بیاورد با کمال میل می‌پذیریم تا وارد کشور شده و به سیل‌زدگان ایرانی کمک کند. همان‌طور که برخی کشورهای اروپایی ابراز آمادگی کردند و گفتند می‌توانند پمپ‌هایی برای ما تهیه کنند که به کمک آن می‌توان آب را از منازل خارج کرد و ما استقبال کردیم.

استاندار خوزستان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود نیروهای انسانی عراق به کشور آمدند درحالی که ما کمبود نیروی انسانی نداریم، گفت: هیچ‌ نیروی انسانی‌ای به کشور نیامده، بلکه مسئولان نیروهای عراقی به همراه ماشین‌آلات خود به کشور آمده و تشریف هم بردند. مسلما راننده بیل مکانیکی از خود این نیروها بودند. ماشین‌آلات نیروهای عراقی، قیمتی بوده و آنها این حق را دارند که این ماشین‌آلات را به‌تنهایی دست ما ندهند. بنابراین راننده خود را دارند و مسئولی برای هندل‌کردن آنها وجود دارد. این حرف بسیار درستی است که خود به‌اندازه کافی نیروی انسانی داریم ولی حشدالشعبی آمد تا به ملت دوست و برادر خود ایران نشان دهد که کمک‌ها دوطرفه است.

وی در پایان گفت: همان‌طور که ما در مبارزه با داعش به عراقی‌ها کمک کردیم و این گروه تروریستی را در آن کشور زمین‌گیر کردیم، آنها نیز زمانی شهرهای ما گرفتار سیل شدند، امکانات خود را برای کمک و حمایت از ایران قرار دادند. این کار انسان‌دوستانه‌ای است که همه باید آن را تشویق و حمایت کنند. بنابراین همان‌طور که از کشورهای دیگر حمایت‌کننده خود تشکر کردیم از نیروهای مردمی دولت عراق نیز که به ما کمک کردند سپاسگزاریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتي دولت بي تدبير است بناچار لازم است جهادي عمل شود
Iran, Islamic Republic of
حداقل شرافت و مردانگی حشدالشعبی از اروپاییها بیشتر است.
دوستان حشدالشعبی با اروپای آفتاب پرست اصلا قابل مقایسه نیست.
Moldova, Republic of
خوب چرا ۸ سال جنگیدیم و تو همه فامیلهامون شهید و مجروح داریم ، ؟ چرا ؟ خوب جنگیدیم که بیان و برن و صاحب ایران بشن ؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
حزب بعث عراق به سرکردگی صدام و با حمایتهای امریکا و دولتهای اروپایی به ما حمله کردند. صدام و حزب بعث نابود شدند و دولتی شیعه در عراق تشکیل شده است.
بیان و برن و صاحب ایران بشن؟؟؟؟؟
حرفهای نامربوط می زنید. اگر نمی آمدند شما و همفکرانتان می گفتید که ما این همه به عراق کمک کردیم اما آنها به ما کمک نکردند
Iran, Islamic Republic of
اولا بفرمایید شما جنگیدید؟؟؟ چون اگر می جنگیدید حتما این را هم می دانستید که اغلب فرماندهان حشدالشعبی کنونی با عنوان نیروهای سپاه بدر دوشادوش رزمندگان ایرانی در جبهه های ۸ سال دفاع مقدس علیه رژیم بعث و صدام جنایتکار می جنگیدند و حتی در این راه شهید فدای اسلام و آرمانهای انقلاب اسلامی کرده اند . پس اینقدر هم قدرنشناس نباشیم . حتما بدانید از وحدت مسلمانان ایرانی و عراقی ، دشمنان قسم خورده ما به سرکردگی آمریکای جنایتکار ناراحت است و مزدوران احمق داخلیش ...
هاشمی
United Arab Emirates
یعنی نمی فهمی که ما با رژیمی جنگیدیم که صدام حسین در راسش بود
نه با مردم عراق ؟
مگر مخالفت ما با آمریکا مخالفت با مردم آمریکاست ؟ ....
Iran, Islamic Republic of
...
Moldova, Republic of
بیشتر کشور را بخشیدید به بابا پوتین باقیش را هم ببخسید به عراق و تمام
امیر
Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت دارد این حرف آونها با لودر و کامیون و کالا اومدن کمک با تانک که وارد کشور نشدن
United Arab Emirates
شما طرفدار فروش ایران به عمو سام هستید
و خود می دانید که ما پیروان امام خمینی به دنبال سیاست نه شرقی نه غربی هستیم
شما اگر از فروش ایران به بابا پوتین سخن می گویید ، در واقع دارید از طرف ارباب عموسام سخن می گویید ...
France
خفه شو منافق البانى نشين
Iran, Islamic Republic of
به قول شهید چمران رحمت الله علیه " وقتی شیپور جنگ نواخته می شود مرد از نامرد تشخیص داده می شود " .
کجا رفتند آن عوامل موساد که نه عزه نه لبنان سر می دادند .
Iran, Islamic Republic of
طبق قانون اساسی حضور نیروی نظامی کشور بیگاه با پرچم خود آن کشور ممنون است.
Iran, Islamic Republic of
من تصورمیکنم مغلطه میکنید زمانی که به نیروی نظامی توجه دارید منظورارتش ویگانهای رسمی وتعریف شده درقانون اساسی است وکسانیکه درزمانهای مشخص بدون داشتن اسلحه وبا لباس معمولی هستند نیروی نظامی تلقی نمیشوند . این سخن شما یک بهانه است درثانی حتی اگربفرض مثال واقعیتی داشته باشد که امری محال است ودواطلب بطلبند که برای بیرون راندنشان نیاز به شما دارند من خدا را گواه میگیرم که شما آن فردی نخواهی بود که دواطلب چنین امری شوید پس بیش از این نظر آب دوق خیاری ندهید.
Iran, Islamic Republic of
درود برشما . کاملا درسته
ما هم ممنون هستیم ...
همراهی و همدلی نیروهای مقاومت بین المللی بدجوری حال غربگدایان را گرفته کم مانده گریه کنند و از اربابشان کمک بگیرند!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
همه از این همکاری بین دو ملت ایران و عراق در گرفتاریها خشنود هستند
فقط انهایی ناراضی هستند که دیدند سالهای زیاد تفرقه اندازی بین دو ملت نتیجه عکس داده است و اکنون از شرقی طرین پهنه کشور اسلامی ایران تا غربی ترین نقطه در لبنان و سوریه و عراق یک امت یک دل وجود دارد که در غم و شادی هم شریک هستند ....
محمودرضا
Iran, Islamic Republic of
اگر دوتا چشم آبی و موبور از آمریکا و اروپا اومده بودن واسه یاری سیل زده ها ، بازم تخطئه میکردن و یا شروع میکردن از نوع دوستی و انسانیت و....اینا عکس و خبر تهیه که ببینید چقدر اینا خوبن...حالا چون عراقی ها و افغانی ها اومدن به کمک باید شروع به تحقیر کنند و تجاوز به خاک کشور تلقی بشه و.....
واقعا که این قوم نابخرد و بهانه گیر ، روی قوم بنی اسرائیل رو سفید کردن
United Arab Emirates
اگه دو تا چشم آبی و مو بور از اروپا آمده بودند همه این ها می رفتن با اونا سلفی می گرفتن !
امیر
Iran, Islamic Republic of
حشد الشعبی با آوردن یکصد دستگاه کامیون کالا کار بزرگی کرده خدا حفظشان کند
Iran, Islamic Republic of
برای آوردن 20 تا بیل مکانیکی نیاز به نیروهای حشد نیست خود قرار گاه خاتم چند هزار دستگاه ماشین آلات راه سازی دارد وانگهی حداقل 100000 دستگاه ماشین آلات سنگین راه سازی در بخش خصوصی وجود دارد که به خاطر رکود اقتصادی نصف آنها خواب هستند چرا از آنها استفاده نشد ما دولت عراق را از سقوط توسط داعش نجات دادیم میلیارد ها دلار برق به آنها دادیم خسارت جنگ را بخشیدیم حالا با 20 بیل مکانیکی که معلوم نیست بعدا صورت حساب بفرستند یا نه می خواهند جبران کنند ؟ وانگهی مگر ورود نیروی نظامی به ایران نباید به درخواست مجلس یا دولت باشد ؟
رر
Iran, Islamic Republic of
خيلي هم خوش امده بودند دستشان درد نكند انها برادران عزيز و ديني ما هستند!
Iran, Islamic Republic of
گر با هماهنگی مسئولین دو کشور ایران و عراق برای کمک به سیلزدگان امده باشند اشکالی ندارد چون ما هم کمک های زیادی به ان ها داشته ایم.
باقر
Iran, Islamic Republic of
....
United States
...
Iran, Islamic Republic of
قل موتوا بغیضکم
همدلی مردم ایران و عراق خیلی ها رو بخشم آورده
هنوز مونده تا اسلام قدرتش رو به دنیا طلبان نشون بده
Iran, Islamic Republic of
برای کمک می آیند
Iran, Islamic Republic of
من شک ندارم که اونها با فرماندهی یک عراقی مومن به انقلاب آمده اند اما اهل غرض می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند
Germany
چرا آن نماینده مجلس که کمک حشد الشعبی را تعرض به استقلال ایران می بیند و اعتراض می کند ، حمله تروریستهای پ ک ک به استان خودش و شهادت مدافعین همان ایران را نمی بیند و ساکت است؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
تا قیامت منت عزیزان حشد الشعبی بر چشمان ما ،جایشان در قلبهای ما و مرید یکایکشان هستیم ...اینها فرزندان حسین بن علی و قمر بنی هاشمند خیلی دوستشان داریم...
Iran, Islamic Republic of
این عمل قطعا برای انقلاب ونظام خسارت بارخواهد بوذ وبی اعتمادی مردم را در پی دارد