کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستور خط فارسی تجدیدنظر می شود

29 فروردين 1398 ساعت 22:36

مهر نوشت: رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران گفت: دستور خط فارسی به زودی تجدید نظر می شود و برنامه ریزی لازم در این باره صورت می گیرد.


به گزارش جهان نیوز، غلامعلی حداد عادی شامگاه پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در حاشیه جشن سی امین سال تأسیس مجتمع آموزشی تربیتی شهرستان بابل با تقدیر از فعالیت کسانی که عمر و جانشان را صرف تعلیم و تربیت کردند اظهار داشت: وظیفه فرهنگستان ایران در راستای ترویج فرهنگ، رد و قبول لغات و اصطلاحات در زبان فارسی، اختیار الفاظ و اصطلاحات در هر رشته از رشته‌های زندگانی، پیراستن زبان فارسی از الفاظ نامناسب خارجی، تهیه دستور زبان و جمع آوری لغات و اصطلاحات قدیمی، اشعار و امثال، تشویق شعرا و نویسندگان در ایجاد شاهکارهای ادبی، تألیف و ترجمه کتب سودمند و مطالعه و اصلاح خط فارسی در ایران است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته فرهنگستان زبان و ادب فارسی فعالیت خود را در ۱۴ گروه آموزشی در بحث واژه گزینی در هزار و ۴۰۰ واژه به تصویب رسانده است گفت: این فرهنگستان در سال گذشته توانست دانشنامه ۷ جلدی زبان و ادب فارسی را در ۱۲ جلد چاپ کند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب ایران با اظهار اینکه در حوزه دستور خط فارسی در کشور ما به زودی تجدید نظر خواهد شد گفت: برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ایران ادامه داد: کشور ما در برابر فشار دشمنان باید مقاومت کند و سبک زندگی اسلامی داشته باشد و باید این سبک زندگی را از آموزش در مدارس شروع کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت در پایان گفت: چشم‌اندازی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده است باید به کمک دولت بیاید زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین آموزش‌وپرورش را بر دوش بکشد.


کد مطلب: 682409

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/682409/دستور-خط-فارسی-تجدیدنظر-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com