پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

شغل: ایستادن پشت ویترین؛ درآمد: میلیونی!

پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 682347
این روزها برخی از افراد دنبال کارند؛ بعضی‌ها در جستجوی شغل ایده‌آل خود هستند؛ اما در این بین مشاغلی خاص نیز هستند که برخی از روی بیکاری، علاقه یا از سرناچاری به سمت آن‌ها می‌روند.
شغل: ایستادن پشت ویترین؛ درآمد: میلیونی!
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، شما قطعا برای خرید لباس به فروشگاه رفته‌اید و لباس‌های مورد نظر خودتان را در قد و قامت مانکن‌های پلاستیکی پشت ویترین دیده‌اید.

حال فرض کنید به جای مانکن‌های پلاستیکی در ویترین فروشگاه‌ها، یک فرد مدل لباس‌های آن فروشگاه باشد؛ این حکایت مانکن‌های زنده در برخی از فروشگاه‌های تهران است.

نکته جالب آن که با یک جستجو در فضای وب شما می‌توانید با درخواست آگهی استخدام برای مانکن آقا مواجه شوید و دیده شده است که برخی از فروشگاه‌های شمال تهران، از این مانکن‌ها استفاده می‌کنند.

مانکن‌هایی که حالا به آرامی، جای خود را به مدل انسانی می‌دهند؛ شاید از منظر فروشندگان دیگر جذابیتی ندارند و باید دید چرا خریداران شمال تهران به این مانکن‌ها اقبال نشان می‌دهند.


در خصوص این چرایی به سراغ یکی از مانکن‌های انسانی شمال تهران رفتیم و او در گفتگو با خبرنگار گفت: من در یک برج تجاری واقع در مناطق شمال تهران کار می‌کنم و در یک فروشگاه مانکن هستم، اما از گذشته برای این فروشگاه‌ها مدل عکاسی بودم؛ حدود یک سال پیش به من پیشنهاد شد که برای یکی از این فروشگاه‌ها تبلیغ کنم و فروشنده‌اش باشم، اما شرط آن‌ها این بود که باید لباس‌هایی که برای ست مردانه در نظر گرفته شده‌اند را بپوسم.

خب یعنی مانکن شدی؟

نه از اول اینجور نبود، اما اکنون چند ماهی هست پشت ویترین هستم و بیشتر هم دو روز در هفته و بعضی وقت‌ها سه روز، اما در ایام شلوغ مثل عید تقریبا هر روز پشت ویترین قرار می‌گیریم.

-چند ساعت در روز این کار را انجام می‌دادی؟

تقریبا سه تا چهار ساعت در مواقع عادی.

- خسته نمی‌شوی؟

نه، عادت کردم بین این ساعت‌ها استراحت کنم.

-مردم چه واکنشی دارند وقتی تو را در ویترین می‌بینند؟

آن چند ماه پیش که خیلی جذاب بود برای همه، اکنون هم بیشتر دختر‌ها می‌آیند برای دیدن و خرید لباس‌های مردانه.

- لباس‌هایی که بیشتر میپوشی چه قالبی دارند؟

بیشتر لباس‌هایی هستند که با استفاده از بدن من به نمایش در بیایند، متوجه هستی که چی میگم!

-آره، پس باید وضع حقوقت خوب باشه؟

نمیشه گفت خوبه، اما بد هم نیست. من درصدی از حقوقم را می‌گیرم، در زمینه مد ما معرف داریم و آن‌ها هستند که درصد اصلی را دریافت می‌کنند و حتی معرف من چندبار در فروشگاه‌های خصوصی برایم کار جور کرده است.

- خب چرا این کار را انجام می‌دهی، اگر حقوق خیلی زیادی ندارد؟

راستش آن موقع که تهران آمدم و چاره خاصی نداشتم، اما الان جوری شده که بیرون آمدن از این کار برای من خیلی سخت شده است.

-نگران نیستی صحبتت هایت منتشر بشود؟

نه؛ مثل من در این مدل فروشگاه‌ها زیاد است.
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار در واکنش به فعالیت مانکن‌های زنده در برخی از فروشگاه‌های لباس در پایتخت اظهار کرد: قطعا این موضوع تخلف است و با اعلام گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت این گونه افراد در پاساژ‌های تهران به پلیس، با افراد متخلف در راستای قانون برخورد خواهد شد.

برخورد برای مقابله با یک فرهنگِ جدید خرید؛ فرهنگی که نه تنها از نظر کارشناسان باعث کاهش منزلت انسان می‌شود که حتی در بلند مدت، باعث تخریب عزت نفس این افراد می‌شود و ممکن است به نتایجی برسند که هیچ گاه این افراد فکرش را هم نمی‌کردند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هرچه زودتر باید جلو این کار گرفته بش وگرنه میش مثل کارای دیگه
قیلون کشیدن در پارکها و باغها
حیوان گردونی در پارکها
بی حجابی و فحشا د خودروها
و ....
Iran, Islamic Republic of
شما به دولتهاي محترم بگيد شغل براي جوانان ايجاد كنند تا منزلت انساني سرجايش بماند. ... وقتي بيكار باشي و ته جيبت دو تا اسكناس هزار توماني هم پيدا نشود نقش مرده رو هم بازي ميكني چه برسد به نقش مانكن زنده..