پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۷

معاون دادستان: چاره‌ای نباشد اینستاگرام فیلتر می‌شود

پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 682322
معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: دولت اگر راهی به‌جز فیلترینگ دارد ورود کرده و بر آن اعمال حاکمیت کند؛ اما اگر واقعاً راهی باقی نمانده، چاره‌ای جز فیلتر شدن اینستاگرام نیست.
معاون دادستان: چاره‌ای نباشد اینستاگرام فیلتر می‌شود
به گزارش جهان نيوز، جواد جاویدنیا، در رابطه با فیلتر شدن اینستاگرام گفت: اتفاقات اخیر و مسدود شدن صفحه شخصی بسیاری از مسئولان ما در اینستاگرام بزرگ‌ترین بی‌احترامی به ملت ایران است.

وی گفت: هرچند که در گذشته این اتفاق پیش‌بینی شده و حتی در مقطعی وزارت ارتباطات به‌دنبال برقراری مذاکره بوده است، اما این اقدام کافی نیست. معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور ادامه داد: باید طبق مصوبات فضای مجازی همه نرم‌افزار‌های مجازی و دیتابیس‌های آن‌ها به کشور منتقل شود و متعهد شوند که قانون ما را رعایت می‌کنند، در غیر این صورت مجوزی برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

جاویدنیا تأکید کرد: این ساماندهی را وزارت ارتباطات باید انجام دهد که متأسفانه هیچ گونه اقدامی نشده و اکنون می‌بینیم اعمال قانونی و حاکمیتی از ایران در این زمینه انجام نگرفته است.

وی گفت: هدف و اساس کار، فیلترینگ اینستاگرام نیست، اما یک مثالی همیشه مطرح است اگر دشمن حمله کند و یک پل ارتباطی وجود داشته باشد که از آن طریق بتواند وارد کشور شود یا باید آن پل مستحکم شود و احتمال لطمه دیدن از بین برود و در غیر این صورت کار عاقلانه این است که آخرین حربه را به کار گرفته و پل ارتباطی را قطع کنیم؛ پس فیلتر کردن گام آخر است. معاون دادستانی کل کشور اعلام کرد: متأسفانه در مورد اینستاگرام از همان پنج سال پیش گفته شد، فیلتر هوشمند انجام می‌شود و به‌رغم اینکه دادستانی کل مخالف این اتفاق بود متأسفانه با اصرار دولت و صرف هزینه کلان، این اتفاق افتاد، اما یکی دو روز بیشتر دوام نیاورد و هزینه و وقت صرف شده به هدر رفت؛ پس از آن گفتند مذاکره می‌کنیم که آن هم نتیجه‌ای نداشت.

جاویدنیا تأکید کرد: بنابراین در این شرایط اعلام می‌کنیم اگر راهی به‌جز فیلترینگ باقی مانده، اعلام کنند و دولت به آن ورود کند و بر آن اعمال حاکمیت شود، اما اگر راهی باقی نمانده چاره‌ای جز فیلتر شدن اینستاگرام نیست.

وی افزود: این در حالی است که نمونه‌های داخلی خوبی در کشور وجود دارد که می‌تواند جایگزین صفحه اینستاگرام خارجی شود.
 
منبع:روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این همه برنامه را فیلتر کردین همه چی برعکس شد باز هم فیلتر کنین
رامین
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا بایدم فیلتر کنن چجوریه وقتی مدیران اینستاگرام با بی شرمی تمام به بهونه اجرای مقررات فرمایشی خودشون صفحات سرداران سپاه رو حذف میکنند اونوقت قوه قضاییه نمیتونه در داخل کشور چنین تصمیمی بگیره؟ اصلا فلسفه وجودی قوانین کیفری برای ضمانت اجرای قوانین هست و از بین قوای سه گانه دستگاه قضایی چنین وظیفه ای رو میتونه بنحو مقتضی به انجام برسونه
صبور
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنم باید از تسامح و تساهل ق ق دوری کند و قاطع عمل کند
از شعار و تهدید و نصیحت باید ق ق دوری کند
چون مردم عمل قاطع می خواهند
پس نتیجه
عمل ق ق به آرمانهای امام که فراموش شده
Iran, Islamic Republic of
همه چیز را فیلتر کنیم و فقط سخنرانی برادر رحیم پور ازغذی و استاد رائفی پور را پخش کنیم. بجای موزیک هم فقط نوحه
United States
شما که اینترنت و تبدیل کردید به فیلترنت تلگرام و یوتیوب و توئیتر و فیسبوک و فیلتر کردید اینم فیلتر کنید چون میترسید از اطلاع و آگاهی مردم ولی بدونید که مردم با فیلترشکن فیلترینگتون و دور میزنن
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
.....
علی
Iran, Islamic Republic of
دولت راهی ندارد. لطفا فیلتر کنید!