سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۴

درخواست علی دایی از وزارت اطلاعات و قوه قضائیه

پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 682317
سرمربی تیم فوتبال سایپا با بالاگرفتن حواشی بعد از بازی با پرسپولیس، از قوه قضائیه و وزارت اطلاعات خواست به کثیف‌کاری‌های فوتبال ورود کنند و یکبار برای همیشه به این ماجرا خاتمه بدهند.
درخواست علی دایی از وزارت اطلاعات و قوه قضائیه
به گزارش جهان نيوز، علی دایی در نشست خبری پیش از بازی سایپا با سپاهان در لیگ برتر که بعدازظهر امروز چهارشنبه در سازمان لیگ برگزار شد، گفت: فردا بازی مهم و حساس دیگری مقابل سپاهان داریم. سپاهان همیشه جزو تیم‌های مدعی شهرستان بوده است و امسال با کادر فنی، بازیکنان و تماشاگران خوبش یکی از شانس‌های خوب قهرمانی است.

وی افزود: بازی رفت را مقابل سپاهان بد باختیم و حالا کار راحتی نداریم. سعی می‌کنیم فردا آن بازی را جبران کنیم.
سرمربی سایپا در خصوص باخت تیمش مقابل پرسپولیس در هفته گذشته خاطرنشان کرد: جلوی پرسپولیس عملکرد آنچنان خوبی نداشتیم. اگر خوب بود که بازی را می‌بردیم. متأسفانه دچار چند اشتباه بچگانه شدیم و آن بازی را از دست دادیم. سعی می‌کنیم و تمام قدرتمان را به کار می‌گیریم تا فردا بازی خوبی انجام بدهیم. به فکر سه امتیاز بازی هستیم. مطمئناً در این راه هر کاری از دستمان بر بیاید، انجام می‌دهیم.

دایی درباره حواشی بازی با پرسپولیس تصریح کرد: قبل از بازی با پرسپولیس هم صحبت‌هایم را کردم. برانکو کار بزرگی کرده و قصد ندارم به او توهین و بی احترامی کنم. برانکو کار بزرگی کرده و دو سال تیم را قهرمان کرده است. الان هم تیم مدعی قهرمانی است. اینها نشان می‌دهد برانکو کار بزرگی انجام داده است و همیشه مورد احترام من بوده و هست.
وی با اشاره به صحبت‌های محمد دایی برادرش بعد از بازی که منشأ اتفاقات بود، افزود: متأسفانه بعد از یک بازی حساس که تیم ما باخته است، زنگ می زنید و مصاحبه می‌گیرید. به قول خودتان بعد از این بازی هم فحش شنیده ایم و هم بازی را باخته ایم. همین مصاحبه باعث می‌شود چنین چیزهایی ایجاد شود. به غیر از صحبتی که یک بچه می‌توانست داشته باشد. محمد ما آن‌جوری این تعبیر را به کار نبرده است بقیه حرفهای محمد ما ایراد و اشکالی ندارد.

مگر محمد دروغ گفته که یک بازیکن آنها اندازه کل تیم من هزینه اش است؟ می‌توانیم اینرا ثابت کنیم. این هم ایرادی نیست. دارند و باید بگیرند. همه جای دنیا همینطور است. هر تیمی که پولدارتر است بازیکن بهتری می خرد و هزینه می‌کند.

علی دایی تصریح کرد: به کادر فنی و بازیکنانم افتخار می‌کنم که چنین بازی‌هایی در نیم فصل دوم انجام دادیم و این اتفاقات پیش آمده است. خیلی خوشحال می‌شوم و تقاضا دارم نه تنها کمیته اخلاق بلکه قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه به خیلی از مسائلی که در فوتبال اتفاق می‌افتد ورود کنند. به جاهایی که مربوط به ورزش ما اتفاق می‌افتد، ورود کنند. من خوشحال می‌شوم.

سرمربی سایپا گفت: بیایند از خود من شروع کنند. پول‌هایی که به حساب من و نزدیکانم ریخته می‌شود از کجا می‌آید؟ یک کارمند ساده چطور پول به حساب خودش و نزدیکانش ریخته می‌شود. من از خدایم است که این موارد پیش بیاید و همه را کنترل کنند. ما از چیزی نمی‌ترسیم. از خود من شروع کنند تا برسند به دیگران. به سال ۸۹ و ماجرای میلیاردی روغن نباتی در شرکت پیشکسوتان و صندوق پیشکسوتان ورود کنند. بحث ال ای دی‌های آن زمان را نگاه کنند.

ما از خدایمان است. به بحث بلیت فروشی ورود کنند که باید به تبلیغات محیطی فروخته شود و اینکه الان این بلیت‌ها کجا فروخته شده است و پولش کجاها رفته است. در دیدارهای خانگی پرسپولیس که خارج از خانه بازی می‌کند، به بلیت‌های تقلبی و مواردی از این دست برسند و ببینند جای پای چه کسانی است. ببینند چه کسانی سرشان بالا و چه کسانی پایین است.

دایی خاطرنشان کرد: متأسفانه بعد از بازی زمانی که وقتش نیست سوالی می‌پرسید و فوتبالمان را به حاشیه می‌برید. این به حاشیه بردن اصلاً درست نیست و ما را از اصل مطلب دور می‌کند. این ما را از کثیف کاری‌هایی که در فوتبال انجام می‌شود دور می‌کند و ذهنمان را به جای دیگر می‌برد. از خدایم است قوه قضائیه، پلیس فتا، سازمان بازرسی، اطلاعات وارد شوند و یکبار این کثیف کاری‌ها را از فوتبالمان پاک کنند. ببینند رد پای چه کسانی در این مسائل بوده، هست و خواهد بود.

وی ادامه داد: با احترامی که برای تمام پیشکسوتان پرسپولیس قائل هستم، متأسفانه ببینید بعضی‌ها چه چیزهایی گفته اند؛ دور از ادب و شأن یک پرسپولیسی است. اول به خودمان نگاه کنیم. اینکه چرا ۲۰ سال است بیکاریم. نمی‌شود که همه بد باشند و ما خوب باشیم. به خودمان نگاه کنیم ببینیم توانستیم زندگی خانوادگی خودمان را اداره کنیم؛ توانستیم بعد از فوتبال به راه درست برویم؛ توانستیم یک نفر را تربیت کنیم؛ توانستیم مسئولیت اجتماعی خود را انجام بدهیم؟ شعار دادن خوب است.

سرمربی سایپا اظهار کرد: از همه می‌خواهم حداقل پای حرفی که می زنیم باشیم. نه اینکه یک روز مصاحبه‌ای انجام بدهیم و فردا مرا در پرانتز بگذارید و بگویید منظورمان از این صحبت‌ها، من (علی دایی) نبودم. اگر حرفی دارید، پسرهای خوب، کوچولوها، هر حرفی دارید بزنید و روی آن بایستید. اینطور نباشد که حرفتان را عوض کنید. مرد این است که حرفش را بزند و پایش بایستد. نباید به خاطر پول خیلی چیزها را فروخت و فراموش کرد.

دایی ادامه داد: ما که در پرسپولیس بازی و مربیگری کردیم پرسپولیسی نمی شویم، بعضی‌ها که نمی‌دانیم چه کسی هستند، فامیلی‌شان چیست و چه کارها کرده اند می‌شوند پرسپولیسی. همین بازی را نگاه کنید. یک سایت منتسب به پرسپولیس نوشت پرسپولیس ۳۵۰ میلیون تومان به من داده است. اگر نگاه کنید از همان اول و قبل بازی چنین کارهای کثیفی را شروع می‌کنند و این انگ‌ها را می‌زنند. بعد باید بگویم ما از پرسپولیس طلبی نداریم. توافق کرده ایم که تسویه حساب مالیاتی دو سالی که در پرسپولیس کار کردم را پرداخت کنند و تمام. از آنجا شروع کردند. بحث تبانی را به ما چسباندند و بد و بیراه گفتند.

سرمربی سایپا تاکید کرد: همه کار کردند. ما عادت نکرده ایم ساکت باشیم. اگر ساکت بودم که نصف تهران برای من بود. دنبال این چیزها نیستیم. از بچگی سالم زندگی کرده ایم، سالم زندگی می‌کنیم ان شاءالله می‌خواهیم سالم هم زندگی کنیم. دنبال چیزهای دیگر نیستیم. حرفمان را می زنیم. همه ما اشتباه داریم. آدم اگر اشتباه می‌کند آنرا قبول می‌کند نه اینکه حرفش را پس بگیرد.

دایی افزود: فکر نمی‌کنم محمد (دایی) راجع به برانکو آن صحبت‌ها را مطرح کرده است چون برانکو را دوست دارد. برانکو همیشه مورد احترام خانواده ما بوده است. این مسائل را کسانی دیگر دامن می‌زنند. اگر شما (رسانه‌ها) این مسائل را دامن نزنید، کثافت کاری‌ها راحتتر رو می‌آید. می‌خواهیم مردم را با چیزهای دیگر فریب بدهیم.

وی درباره اینکه یکی از مسئولان پرسپولیس گفته بود این تیم زمان علی دایی با ملی پوشان زیاد قهرمان نشده بود، گفت: یک چیزهایی شنیده ام. زمانی که به پرسپولیس آمدم از نیم فصل دوم دیگر کسی بالای تیم نبود. پولی هم در کار نبود. حق و حقوق بچه‌ها داده نشد. این همه بازیکنان ما اعتصاب کردند. تیمی که سال قبلش چندم بوده، نایب قهرمان شد. آن هم اتفاقات تلخی که در اهواز افتاد. تساوی ما با راه آهن فوتبالی بود اما در اهواز نتیجه غیر فوتبالی بود و با دست به ما گل زدند. این یک چیز دیگر است. من خاطرم هست. بازیکن فولاد هند کرد و توپ را وارد گل کرد. داور هم راحت گل گرفت.

سرمربی پیشین پرسپولیس اظهار کرد: آن سال با چه چیزی نایب قهرمان شدیم؟ نیم فصل دوم یکبار رویانیان با فروش خانه اش پول کمی به تیم تزریق کرد. به جز آن با بی پولی تا آخر فصل فوتبال بازی کردیم. می‌گویند تیم ما آنقدر ملی پوش داشت. کجا بودند ملی پوشان؟ حداقل خجالت بکشید. یک بچه را تیر نکنید صحبت کند. اگر کسی از باشگاه پرسپولیس صحبتی دارد مخلصش هستیم و با او حرف هم می زنیم ولی نمی‌فهمم آدم‌هایی که این حرف‌ها را می‌زنند مگر می‌توانند بدون اجازه باشگاه صحبت کنند؟ اگر باشگاه اجازه داده که دستشان درد نکند. ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم.

دایی تاکید کرد: متأسفم برای کسانی که همه چیزشان مشخص است. زندگی خانوادگی آنها هم مشخص است. به برادر من توهین می‌کنند. محمد یک فرد تحصیلکرده است و حداقل هزاران دانشجو به سطح اول مملکت داده است. او سال‌ها تدریس کرده است و الان هم با توانایی‌های خودش مربیگری می‌کند. مهمتر از همه اینکه زندگی سالمی دارد.
وی با انتقاد از بعضی پیشکسوتان به خاطر مصاحبه علیه برادرش گفت: باید ببینیم چرا ۲۰، ۳۰ سال است که بیرون هستیم و بعد به خودمان نگاه کنیم که داریم چه کاری می‌کنیم و دارای چه شخصیت و جایگاه اجتماعی هستیم، بعد دهانمان را باز کنیم و حرف بزنیم. بعضی‌ها دنبال مصاحبه هستند. از برادرم خواستم صحبت نکنند. خیلی‌ها دنبال مصاحبه هستند که خودشان را مطرح کنند. کسانی که اسمی از آنها نیست و کسی هم سراغشان نمی‌رود ولی این فرصت را مغتنم می‌دانند تا حرف بزنند. از شما خواهش می‌کنم به اصل مطلب بپردازید.

سرمربی سایپا در خصوص انگ تبانی که به رضا علیاری بازیکن این تیم مقابل پرسپولیس مطرح شده است، گفت: هم از پرسپولیسی‌ها فحش و بد و بیراه می‌شنویم و هم استقلالی‌ها به ما انگ تبانی می‌زنند. حداقل باید یک طرف سمت ما باشد.

خبرنگاری خطاب به علی دایی گفت که ایرج عرب مدیرعامل پرسپولیس بحث تسویه حساب را مطرح کرده است. دایی گفت: بله خیلی وقت است تمام شده است ولی آن بحث ۳۵۰ میلیون تومان از کجا آمد؟ آیا آقای عرب اعلام کرده؟ نباید مغلطه کنیم. آن بحث تمام شده است و فقط تسویه حساب مالیاتی ماند. است قبل از عید می‌خواستند ما را ممنوع الخروج کنند که ما کارهایی کردیم که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد. از کاه، کوه نسازیم. ما در مملکتمان آنقدر مشکل داریم که به همفکری نیاز داریم نه اینکه چیزهای کوچک را بزرگ کنیم. باید در همه چیز به هم کمک کنیم و کنار هم باشیم.

وی گفت: فحش را مگر مردم عادی می‌دهند؟ کسانی هم کمبود دارند در استادیوم، آنها هم تحت تأثیر جو قرار می‌گیرند. من از تماشاگران دلخور نیستم. آنها آزاد هستند هر کسی را که دوست دارند تشویق کنند اما نمی‌توانند به کسی توهین کنند. کسی که خودش خواهر و مادر داشته باشد به دیگری فحش نمی‌دهد. یکی از وظایف کمیته اخلاق و انضباطی این است که جو ورزشگاه را درست کنند وگرنه پوست ما کلفت شده است و خیلی سال است چنین چیزهایی را می‌شنویم. ما کار خودمان را می‌کنیم و اینطرف یا آنطرف غش نمی‌کنیم.

دایی در پایان درباره بحث طلب کی روش از تیم ملی فوتبال ایران و بازتاب گسترده این مسئله در رسانه‌های جهان گفت: بنده نه رسانه می‌خوانم و نه در فضای مجازی هستم. یک تلفن دارم که سال به سال به آن نگاه نمی‌کنم. اینها را پیگیری نمی‌کنم که الان چه اتفاقی افتاده است. ما متعهد بودیم قرارداد کی روش را پرداخت کنیم. اینکه الان در تحریم هستیم و این کار به کندی صورت می‌گیرد، کی روش هم باید یک مقدار تحمل کند تا بتوانیم پولش را بدهیم. خوب است که ایشان خارجی است و به حق و حقوقش می‌رسد. ما که ایرانی هستیم کی به حقمان رسیدیم؟

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
مگر این دو نهاد به کثافت کاری های لیگ رسیدگی کنند بقیه نهادها یا خوابند یا همراه متاسفانه
United States
ببخشید جناب دایی برادرتون محمد اگر رانت شما رو نداشت خودش الان مربی میشد ؟ ایشون چه سابقه ای تو فوتبال داره ؟ تو کدوم تیم بازی کرده ؟ اگه پارتی تو رو نداشت خودش الان میلیاردی میگرفت ؟ یه کسی نگران حقوق میلیاردی باشه که خودش میلیاردی نگیره برادرت هیچی نیست خودتم خوب میدونی تو نبودی به بازیکنان سایپا نمیذاشتن نزدیک بشه چه برسه به اینکه بخواد بره رو صندلی مربیگری سایپا بشینه هیچی نیست فقط با جنجال رسانه ای میخواد خودش و مطرح کنه و بگه چیزی حالیشه
Iran, Islamic Republic of
به این بخش سخنان این بنده خدا نگاه کنید و خود قضاوت کنید:
"برانکو کار بزرگی کرده و قصد ندارم به او توهین و بی احترامی کنم. برانکو کار بزرگی کرده و دو سال تیم را قهرمان کرده است."

این آقا از بس خشن و توهین آمیز حرف می‌زنه به ناچار درباره کسی که میخواهد از او تعریف کند نیز تاکید میکند "قصد ندارم به او توهین و بی احترامی کنم."

خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
Iran, Islamic Republic of
....