پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ترامپ مانع تحریم ترکیه در زمینه اس-۴۰۰ شود

پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 682295
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: از رئیس جمهور آمریکا انتظار داریم در صورت اجرایی شدن تحریم‌های پیشنهادی کنگره در زمینه اس-۴۰۰، از اختیارات خود استفاده کند.
ترامپ مانع تحریم ترکیه در زمینه اس-۴۰۰ شود
به گزارش جهان نيوز، به نقل از آناتولی، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه که به منظور شرکت در سی و هفتمین کنفرانس سالانه مشترک شورای همکاری ترکیه-آمریکا (TAİK) و شورای آمریکایی-ترک (ATC) در واشنگتن به سر می‌بَرد، به خبرنگاران گفت: انتظار داریم ترامپ در برابر تصمیم کنگره آمریکا برای تحریم خرید سامانه اس -۴۰۰ روسیه توسط کشورمان مقاومت کند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص اعلام کرد: تهدیدها و تحریم‌ها نتیجه مثبتی نخواهند داشت. خواهان تنش در زمینه خرید سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ روسیه با آمریکا نیستیم. اما هر کشوری باید متوجه نگرانی‌های امنیتی مشروع ترکیه باشد. از رئیس جمهور آمریکا انتظار داریم در صورت اجرایی شدن تحریم‌های پیشنهادی کنگره، از اختیارات خود استفاده کند.

مشاور رئیس جمهوری ترکیه در ارزیابی خرید سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ از روسیه افزود: ترکیه طی ۱۰ سال اخیر تلاش کرد سیستم موشکی پاتریوت بخرد و تنها عضو ناتو و یکی از چند کشور است که دارای سیستم دفاع هوایی قوی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *