چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آزمون صداقت برای سیاسیون

چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب: 682290
یک خبرنگار در یادداشتی با یادآوری مسؤولیت سید ابراهیمی رئیسی و خدمات وی در دوران تصدی تولیت آستان قدس رضوی، صداقت حرفه‌ای و صداقت در بیان خدمت را دو آزمون بزرگ فراروی سیاسیون بیان کرده است.
آزمون صداقت برای سیاسیون
به گزارش جهان نيوز، سعید خلخالی از خبرنگاران فعال در خراسان رضوی در یادداشتی با یادآوری مسؤولیت سید ابراهیمی رئیسی و خدمات وی در دوران تصدی تولیت آستان قدس رضوی، صداقت حرفه‌ای و صداقت در بیان خدمت را دو آزمون بزرگ فراروی سیاسیون بیان کرده است.

۱۷ اسفند ۹۴ بود که رهبر معظم انقلاب، سید ابراهیم رئیسی را به‌عنوان تولیت آستان قدس رضوی منصوب کردند و این حقوقدان مشهدی، سکان ابرسازمانی معنوی و خدماتی را به عهده گرفت.

در آن روزها، بسیاری مسؤولان، نمایندگان مجلس و علما این انتصاب را تمجید و آن را اقدامی هوشمندانه توصیف کردند؛ رئیسی آمد و آغازگر تحولی در آستان قدس شد که تا آن روز به آرزو تبدیل‌شده بود.

تغییر و تحولات و اصلاح رویه‌ها ادامه داشت تا اواسط سال ۹۵ که زمزمه حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری شنیده شد‌ و کم‌کم رسانه‌های مخالف رئیسی، اتفاقات سال ۶۷ را یادآوری کردند و هشتک‌ها ساختند!

از آن روز دیگر آستان قدس رضوی، ابرسازمان معنوی و خدماتی برای اقشار مختلف نبود، از این مجموعه به‌عنوان پشتوانه مالی رئیسی در انتخابات اسم بردند و حتی خدمات ۴۰ ساله و مسبوق به سابقه این نهاد را عوام‌فریبی و شوی انتخاباتی نامیدند.

سید ابراهیم رئیسی در فروردین ۹۶ رسماً کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را اعلام کرد؛ اینجا نقطه آغازین به حاشیه رفتن اقدامات اساسی و خدماتی آستان قدس رضوی از متن اخبار شد، تیترهای درشت روزنامه‌های جناحی و حزبی و به‌اصطلاح رقیبان انتخاباتی، تخطئه صدر تا ذیل فعالیت‌های این نهاد شد تا جایی که معنویت و اعتقادات مردم را نیز بازیچه اهداف سیاسی خود کردند.

این یک‌سوی ماجراست، این حکایت سر دیگری هم دارد که حالا بهتر و راحت‌تر می‌شود از آن سخن گفت و آن‌هم دوستان خرس خاله ایست که یکی‌یکی قد برافراشتند و خواستند به‌ظاهر گوشه‌ای از کار انقلابی گری را بگیرند اما در باطن، خواستند گوشه‌ای از ریاست باشند!

انتخابات تمام شد اما این دو اتفاق سبب شد نگاه رسانه‌ها و در ابعاد وسیع‌تر، نگاه بخشی از صفحات و افراد در فضای مجازی که گرایش‌های سیاسی نیز داشتند، نسبت به فعالیت‌های آستان قدس تغییر کند، چپی برای دورنگه‌داشتن رئیسی از رقابت انتخاباتی می‌کوشید، راستی برای اثبات خود وزنده نگه‌داشتن گروه سیاسی‌اش تلاش می‌کرد و چیزی که ذبح شد، متن کار و آثار اقدامات آستان قدس بود.

شمارش خدماتی که ذیل پرچم علی بن موسی‌الرضا (ع) به مستضعفان ارائه شد در این مجال نمی‌گنجد، اما امروز برای رسانه‌های چپ و راست آزمونی بزرگ است، آزمون صداقت حرفه‌ای، صداقت در بیان خدمت، امروز که بهانه‌های بی‌توجهی به خدمات زیربنایی و اساسی سه سال گذشته که رهبر معظم انقلاب نیز در حکم انتصاب تولیت جدید آستان قدس رضوی به آن اشاره کردند، برطرف شده، تیغ از گلوی این آستانه مقدس برمی‌دارند یا نه؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *