پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دیدار عبدالمهدی با شاه سعودی در ریاض

چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب: 682282
نخست‌وزیر عراق که عصر امروز وارد ریاض شده بود، با شاه عربستان سعودی دیدار کرد
دیدار عبدالمهدی با شاه سعودی در ریاض
به گزارش جهان نيوز، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق عصر روز چهارشنبه با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی در ریاض دیدار کرد.

به گزارش شبکه خبری العربیه، ملک سلمان در این دیدار از ثبات و امنیت عراق ابراز خرسندی کرد و گفت که عربستان سعودی دین و منافع مشترک با عراق دارد و در کنار این کشور می‌ایستد.

وی افزود: عربستان بر حمایت از عراق تاکید دارد و باید روابط خود با این کشور را در همه زمینه‌ها تقویت کند.

از سوی دیگر، عادل عبدالمهدی عربستان سعودی را کشور دوست خواند و گفت که بغداد روابط خود با ریاض را بر اساس منافع دو کشور گسترش خواهد داد.

عبدالمهدی عصر امروز در راس یک هیات دولتی بزرگ وارد شهر ریاض شد و در این سفر قرار است برخی توافقنامه‌ها میان دو کشور در زمینه‌های مختلف را امضا کند.

پایگاه خبری ایلاف گزارش داد که در جریان سفر عبدالمهدی به ریاض، قرار است ۱۳ توافق بین عربستان و عراق امضا شود.

به گفته مقامات عراقی، در جریان این سفر چند پروژه سرمایه گذاری مهم و همچنین پروژه‌های صنعتی و بخش انرژی نهایی و امضا خواهد شد.

«مناف الموسوی»  رئیس مرکز مطالعات بغداد قبل از سفر عبدالمهدی به ریاض گفته بود که در این سفر، پروژه متعدد مربوط به پتروشیمی و نیز کشیدن خط برق و تأمین گاز لازم برای راه اندازی نیروگاه های برقی بررسی خواهد شد.

نخست‌وزیر عراق قبل از سفر به عربستان، هفدهم فروردین به دعوت رسمی رئیس‌جمهور ایران و در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به تهران آمده بود.

وی در این سفر دو روزه، علاوه بر رئیس جمهور با برخی مقامات ایرانی دیدار و درباره گسترش روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *