کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حتی کنگره خواستار رفتن «سنتکام» از یمن است

28 فروردين 1398 ساعت 22:22

وزیر خارجه ایران با تأکید بر ضرورت توقف اقدامات فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا گفت که حتی کنگره آمریکا نیز خواستار پایان این فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده «سنتکام» در یمن شده است.


به گزارش جهان نیوز، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز (چهارشنبه) تأکید کرد، اقدامات بی‌ثبات کننده فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در رابطه با جنایاتی که عربستان سعودی در یمن مرتکب می‌شود، باید متوقف شود.

وزیر خارجه ایران با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «حتی کنگره آمریکا هم خواستار پایان اقدامات بی‌ثبات‌کننده سنتکام در یمن است».

در ادامه این پیام توئیتری آمده، «اما کسانی که اولویتشان نتانیاهوست و از طریق نفت حمایت مالی می‌شوند و جاده‌ صاف‌کن‌های آنها در کاخ سفید برای راه‌اندازی جنگ‌های همیشگی هستند، به اقدام علیه منافع و جان‌های آمریکایی ادامه می‌دهند».

محمد جواد ظریف تصویری از دیدار اخیر فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی را نیز در ادامه این توئیت منتشر کرده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا موسوم به «سِنتکام» اجرای تعداد زیادی از عملیات‌های نظامی در کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن، عراق و افغانستان را بر عهده دارد.

روز دوشنبه 19 فروردین ماه با اعلام وزیر امور خارجه آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا افزوده شد.

در پی این اقدام دولت ترامپ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان همان روز با ارسال نامه‌ای خطاب به «حسن روحانی» رئیس شورای عالی امنیت ملی، بر اساس «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» مصوب مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد کرد شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به «سنتکام» را در فهرست گروه‌های تروریستی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

بر همین اساس، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اقدام غیرقانونی و خطرناک رژیم ایالات متحده آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه آمریکا اعلام کرد که «رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.


کد مطلب: 682281

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/682281/حتی-کنگره-خواستار-رفتن-سنتکام-یمن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com