چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۱۱

حتی کنگره خواستار رفتن «سنتکام» از یمن است

چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب: 682281
وزیر خارجه ایران با تأکید بر ضرورت توقف اقدامات فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا گفت که حتی کنگره آمریکا نیز خواستار پایان این فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده «سنتکام» در یمن شده است.
حتی کنگره خواستار رفتن «سنتکام» از یمن است
به گزارش جهان نيوز، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز (چهارشنبه) تأکید کرد، اقدامات بی‌ثبات کننده فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در رابطه با جنایاتی که عربستان سعودی در یمن مرتکب می‌شود، باید متوقف شود.

وزیر خارجه ایران با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «حتی کنگره آمریکا هم خواستار پایان اقدامات بی‌ثبات‌کننده سنتکام در یمن است».

در ادامه این پیام توئیتری آمده، «اما کسانی که اولویتشان نتانیاهوست و از طریق نفت حمایت مالی می‌شوند و جاده‌ صاف‌کن‌های آنها در کاخ سفید برای راه‌اندازی جنگ‌های همیشگی هستند، به اقدام علیه منافع و جان‌های آمریکایی ادامه می‌دهند».

محمد جواد ظریف تصویری از دیدار اخیر فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی را نیز در ادامه این توئیت منتشر کرده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا موسوم به «سِنتکام» اجرای تعداد زیادی از عملیات‌های نظامی در کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن، عراق و افغانستان را بر عهده دارد.

روز دوشنبه 19 فروردین ماه با اعلام وزیر امور خارجه آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا افزوده شد.

در پی این اقدام دولت ترامپ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان همان روز با ارسال نامه‌ای خطاب به «حسن روحانی» رئیس شورای عالی امنیت ملی، بر اساس «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» مصوب مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد کرد شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به «سنتکام» را در فهرست گروه‌های تروریستی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

بر همین اساس، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اقدام غیرقانونی و خطرناک رژیم ایالات متحده آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه آمریکا اعلام کرد که «رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تظاهرات مردم آمریکا در اعتراض به مداخله نظامی کاخ سفید در سوریه

20 تير 1392 ساعت 11:52

ده‌ها تن از مردم لس‌آنجلس در کنار دیگر مردم شهرهای آمریکا در اعتراض به سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در خاورمیانه به‌ویژه سوریه دست به تظاهرات زدند.

به‌گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از تسنیم، در تظاهراتی گسترده ده‌ها نفر از شخصیت‌های برجسته و اعضای سازمان‌های ضدجنگ در سراسر آمریکا به‌صورت یک‌پارچه علیه مداخله نظامی آمریکا، ناتو و اسرائیل در جنگ سوریه دست به تظاهرات زدند.

۲۸ ژوئن تا ۱۷ جولای "هفته ملی مبارزه" نام گرفته است که در آن معترضان در ده‌ها شهر آمریکا نسبت به مداخله در سوریه اعتراض می‌کنند. در این تظاهرات نهادها و سازمان‌های ضدجنگ بسیاری حضور داشتند که در این میان به شخصیت‌های برجسته‌ای مانند رمزی کلارک، دادستان کل سابق آمریکا و سینتیا مک‌کینی، از اعضای سابق کنگره آمریکا می‌توان اشاره کرد.



به‌اعتقاد افراد شرکت کننده در این تجمع ادعای بی‌اساس مطرح شده مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در این کشور موجب افزایش تنش در این کشور شد. دولت اوباما نیز همانند دولت پیش از خود ادعا می‌کند که نگران شرایط حقوق بشر و دموکراسی در سوریه است اما متحدان آمریکا در این سناریو کشورهایی مانند قطر و عربستان هستند که خود دولت‌هایی مستبد به شمار می‌روند. حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، جنگ اسرائیل و لبنان در سال ۲۰۰۶ که با حمایت آمریکا صورت گرفت، حمله هوایی ناتو در سال ۲۰۱۱، تلاش فعلی آمریکا و متحدانش برای گسترش جنگ در سوریه و تهدید پیوسته کشوری مانند ایران همگی بیانگر تلاش آمریکا و متحدانش برای تسلط بر منطقه نفت‌خیز خاورمیانه است.

در لس‌آنجلس نزدیک به صد معترض در یکی از شلوغ‌ترین مناطقی که حمل و نقل عمومی در آن صورت می‌گرفت دست به تظاهرات زدند. این افراد پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن شعارهایی مانند "به جنگ در سوریه پایان دهید!" و " آمریکا، از خاورمیانه خارج شو!" نوشته شده بود. در این تظاهرات تعدادی از سربازان کهنه‌کار آمریکایی نیز حضور داشتند. یکی از افراد شرکت کننده در این تظاهرات سرباز جوانی بود که به‌تازگی از ارتش خارج شده بود. وی که در این تظاهرات صحبت می‌کرد گفت: در نیروی دریایی هرروز به ما می‌گفتند که باید از ایران و سوریه بترسیم. حالا می‌دانیم که باید بیشتر از همه از دولت خود هراس داشته باشیم.



سازمان‌های مختلفی از کشورهای آمریکای لاتین، فیلیپین، آفریقا و تعداد زیادی از سازمان‌های حقوق بشری در این تظاهرات شرکت داشتند. یکی از اعضای گروه ANSWER نیز با انتقاد از سیاست‌های داخلی دولت آمریکا گفت: دولت با لغو خدمات اساسی با نام ریاضت اقتصادی باعث از بین رفتن صدها هزار شغل طی سه سال گذشته شده است اما در سوی مقابل میلیاردها دلار برای توسعه جنگ در کشورهای دیگر و جاسوسی از شهروندان آمریکایی هزینه کرده است.

تظاهرات لس‌آنجلس تنها یکی از چندین تظاهرات گسترده در سارس آمریکا بود و همین مسئله مخالفت امریکا با سیاست‌های دولت این کشور را نشان داد.
Iran, Islamic Republic of
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و بدترین نخست وزیر تاریخ ترکیه است هرروز از نخست وزیر اردوغان می گذارد و جهان و خطرناک می شود دولت ترکیه از آغاز جنگ سوریه همه نوع جنایت های و خیانت های و تجاوز های و غیر علیه مردم بی گناه سوریه و دولت قانونی سوریه با همد ستی دولت های تروریست برای کشور سوریه انجام داده است و همچنان نیز ادامه دارد (1027)
Iran, Islamic Republic of
ملت مسلملن دنیا چهشیه وچه سنی باید بدانند اامرکا وصهیونیسم برای انها حامی نمیشود به دامن قران واهل بیت علیه السلام بناه آوریید آنها دشمن قسم خورده مسلمانان هستند سرمایه های شمارا از چنگتان خارج می کنند وشما را به جون هم میاندازند تا خودشان راحت زندگی کنند بیدار باشید باهم دیگر بیمان اخوت راحفظ کنید (9658)
Iran, Islamic Republic of
هیچ فرقی میان داعش ودیگرگروه های تروریستی درسوریه مثل جبهه النصره ارتش آزاد مخالفان سوری و شورشیان سوریه وجود ندارد وهمه این گروه ها تروریستی سگ های شکارچی آمریکا وعربستان ترکیه هستند. (14977)
Iran, Islamic Republic of
مقابل سفارت عربستان در امان انجام شد؛

تظاهرات اردنی‌ها علیه حمایت عربستان از تروریست‌های سوری

28 دی 1392 ساعت 16:12

مردم اردن روز گذشته طی تجمعی مقابل سفارت عربستان در امان، حمایت آل سعود از تروریست‌های سوریه را محکوم کردند.

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، شرکت‌کنندگان با به همراه داشتن تصاویر بشار اسد و پرچم سوریه، حکومت عربستان را مسئول گرسنگی، آوارگی و قتل ملت مظلوم سوریه دانستند.

تحصن کنندگان از عربستان خواستند تا دست خود را بیش از این به خون مردم سوریه آغشته نکند.

آنان همچنین از حکومت کشورشان خواستند تا "بندر بن سلطان" رئیس اطلاعات عربستان را از کشور طرد کرده و مانع ورود او به کشور شود؛ زیرا بندر مدت 3 سال است که به جنگ افروزی در سوریه پرداخته است.
Iran, Islamic Republic of
حمایت عربستان از معارضان برای حمله گسترده به حلب

4 مرداد 1392 ساعت 18:04

معارضان سوری خبر دادند که با حمایت عربستان، خود را برای آغاز حمله گسترده ای به شهر حلب آماده می کنند.

به گزارش جبهه جهانی مستضفعین به نقل از العالم، یک منبع معارض سوری به خبرگزاری فرانسه گفت: معارضان مسلح به منظور کنترل شهر حلب و حومه آن در شمال سوریه، با حمایت عربستان سعودی، برای آغازهجوم گسترده ای به این شهر آماده می شوند.

وی گفت: به خاطر نبرد حلب، هر روز سلاح و مهمات جدید از جمله موشک های ضد تانک به دست شورشیان می رسد.

این منبع افزود: عربستان می خواهد که کل استان حلب و نواحی آن در کنترل شورشیان مسلح باشد.

وی خاطرنشان کرد مخالفان در تلاشند که دانشکده مهندسی نظامی ارتش سوریه، واقع در ورودی جنوبی حلب را تصرف کنند. وی از این مرکز بعنوان "اتاق عملیات" ارتش سوریه نام برد.

انتشار چنین اخباری در حالی است که ارتش سوریه پس از باز پس گیری شهر استراتژیک القصیر از تروریستها، عملیات پاکسازی سایر مناطق کشور از جمله مناطق مختلف حلب را یکی پس ازدیگری با موفقیت پشت سر می گذارد و گروه های مسلح و تروریستی هم اکنون در شرایط بحرانی و تضعیف قدرت قرار دارند.
Iran, Islamic Republic of
واکنش مسلمانان سوئد به دست‌دادن شاه عربستان با همسر ترامپ

5 خرداد 1396 ساعت 21:56

پادشاه عربستان به دلیل دست‌دادن با ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سفر رسمی آنها به عربستان، با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده است.

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از العالم نوشت، به نظر می‌رسد که مسلمانان مقیم سوئد از اینکه پادشاه عربستان در سفر هفته گذشته رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور، با یک زن دست داده است، احساس سرشکستگی می‌کنند.
شدیدترین انتقاد از این موضوع را می‌توان در یک صفحه اینستاگرم به نام «ایسلامیسکت» دید. به گزارش پایگاه خبری سوئدی «فریا تیدر»، این صفحه ابتدا در اواخر آوریل در اینستاگرام و سپس در فیسبوک باز شده است.
در این صفحه اینستاگرامی با اشاره به آموزه‌های اسلامی که دست دادن با نامحرم را حرام اعلام کرده، آمده است دست دادن به جنس مخالف «حرام» است.
این پست با استقبال گسترده‌ای مواجه شده و صدها لایک خورده است.
نکته دیگری که جنجال بسیار به پا کرده است خودداری ملانیا ترامپ از پوشیدن حجاب در سفر به عربستان و در مقابل پوشاندن موهایش در دیدار پاپ است.
این اقدام ملانیا ترامپ درحالی است که دونالد ترامپ پیش از این در سال ۲۰۱۵ از میشل اوباما به دلیل عدم رعایت حجاب در سفر همراه با همسرش باراک اوباما به عربستان انتقاد کرده بود.
Iran, Islamic Republic of
دبیرکل جنبش جهاد و سازندگی عراق:

جهان گواه مبارزه سپاه با تروریسم است

24 فروردين 1398 ساعت 11:29

دبیرکل جنبش جهاد و سازندگی عراق گفت: مصداق واقعی تروریسم نیروهای آمریکایی هستند نه سپاه پاسداران که جهان شاهد ایستادگی و مبارزه این نیرو با تروریسم مورد حمایت واشنگتن در منطقه بوده است.
Iran, Islamic Republic of
مقام سابق پنتاگون: نمی‌توان منکر نقش تاریخی ایران در مبارزه با تروریسم شد

24 فروردين 1398 ساعت 11:12

دستیار اجرایی وزیر دفاع اسبق آمریکا گفت: هیچکس نمی تواند منکر نقش تاریخی ایران در مبارزه با گروه های افراطی همچون داعش در منطقه باشد و دود اقدام درج نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی به چشم آمریکا می رود.
Iran, Islamic Republic of
وزیر خارجه لبنان: پذیرش معامله قرن همکاری با شیطان است
وزیر خارجه لبنان اظهار داشت، تلاش‌هایی که برای پذیرش«معامله قرن» صورت می‌گیرد، قابل قبول نیست و پذیرش این طرح نیز همکاری با شیطان است.

تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳



«جبران باسیل» اعلام کرد، معامله قرن، افقی جدید برای نسل‌های آینده نیست، بلکه مثل زنجیری است که به گردن مسئله فلسطین افتاده و قصد دارد آن را خفه کند و قدس و جولان و شبعا و فلسطین را از بین ببرد.
وی گفت که هیچ‌چیز، تعامل با شیطان را توجیه نمی‌کند.«جایز نیست که درباره دشمن اشتباه کرده و (مسیر) قطب‌نما را گم بکنیم.
دشمن(ما) همان اسرائیل است... و هر چیزی که مانع تمرکز ما در مورد بازگرداندن حقوق ملت فلسطین شود، ما را از منافع ملت‌مان منحرف
می‌کند.
Iran, Islamic Republic of
لاوروف: دولت سوریه باید کنترل مناطق شمال شرق را در دست بگیرد
لاوروف: دولت سوریه باید کنترل مناطق شمال شرق را در دست بگیرد
چهارشنبه 28 فروردين 1398 - 23:00


وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد دمشق باید کنترل مناطق شمال شرقی سوریه را در اختیار بگیرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت دولت سوریه باید کنترل مناطق شمال شرقی این کشور را هر چه سریعتر در دست بگیرد.

وی که در یک کنفرانس خبری در مسکو صحبت می‌کرد، افزود: موضوع شمال شرق سوریه و کرانه چپ رود فرات باید حل و این اطمینان حاصل شود که کنترل مشروع دولت بر این مناطق بازگردد.

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد: از دیگر اهداف مهم، مذاکره با کُرد‌ها و تضمین منافع ترکیه است چون امنیت مناطق مرزی از موضوعات مهم است.

ترکیه و آمریکا از مدتها پیش در تلاشند که بتوانند منطقه موسوم به امن را در شمال سوریه تشکیل دهند. دمشق نیز با این مسئله کاملا مخالف است و آن را نقض حاکمیت خود می‌داند.

از آنجایی که تروریست‌های تحت حمایت ترکیه و آمریکا در سوریه شکست خورده‌اند، کارشناسان بر این باورند که دو کشور از این طریق در تلاشند که بخشی از شکست خود را جبران کنند.