جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
سفیر تل‌آویو در آمریکا:

معامله قرن منافع اسرائیل را لحاظ خواهد کرد

چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 682249
سفیر تل‌آویو در آمریکا کاملا بر این باور است که در طرح صلح پیشنهادی آمریکا منافع حیاتی اسرائیل در نظر گرفته خواهد شد.
معامله قرن منافع اسرائیل را لحاظ خواهد کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، رون دریمر، سفر رژیم صهیونیستی در آمریکا امروز (چهارشنبه) پیش از تعطیلات عید پاک یهودی ضمن تقدیر از عملکرد دولت دونالد ترامپ در قبال اسرائیل در اقداماتی همچون انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و به رسمیت شناختن "حاکمیت" اسرائیل بر بلندی‌های جولان، اظهار کرد: کاملا بر این باورم که در طرح صلح پیشنهادی آمریکا منافع حیاتی اسرائیل در نظر گرفته خواهد شد.

دریمر خطاب به جیسون گرینبلات، نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه گفت: شما در وضعیت خوبی هستید، من در مورد این طرح خوش‌بین هستم، تغییری واقعی در جهان عرب وجود دارد.

شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر در گزارشی آورد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به انتقادات خود علیه "معامله قرن" ادامه می‌دهد و هفته آینده سفری با هدف جلب حمایت برای فلسطینی‌ها در جهان خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود عباس به قاهره سفر کرده سپس برای دیدار با برخی مسئولان اتحادیه اروپا پیش از اعلام معامله قرن به بروکسل برود.

گرینبلات روز سه‌شنبه گفته بود، گمانه‌زنی‌ها درباره محتوای معامله قرن تلاش‌ها برای برقراری صلح را تضعیف می‌کنند.

نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه افزود: ما از تمایل شما برای دانستن جزئیات طرح صلح تقدیر می‌کنیم اما من و فریدمن هرگز هیچ‌ یک از جزئیات این طرح را پیش از تاریخ مقرر آن افشا نخواهیم کرد. گمانه‌زنی‌ها تلاش‌های ما را تضعیف می‌کنند و لازم است این حدس زدن‌ها متوقف شوند، ما بر این باوریم طرح واقعی و توافق‌ها نیازمند امتیازدهی‌هایی است، ما می‌توانیم در این زمینه کمک‌هایی کنیم، اما حل مساله در وهله اول به مسئولان مربوطه متکی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *