پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

وزش باد بسیار شدید در تهران

چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 682207
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به وزش باد نسبتا شدید در پایتخت طی امروز (۲۸ فروردین) گفت: طی امروز شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار است.
وزش باد بسیار شدید در تهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، حسین شهبازی  اظهار کرد: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی در ایستگاه مهرآباد انتظار می‌رود در صبحگاه امروز (۲۸ فروردین) به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد حجم تردد خودروها، افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده شود.

وی ادامه داد: به‌تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده می‌شود و برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا طی امروز (۲۸ فروردین) شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار است، تصریح کرد: وزش باد در برخی ساعات امروز افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

به گفته شهبازی این وضعیت جوی تا فردا (۲۹ فروردین) کم و بیش تداوم دارد و برخی ساعات همراه با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد نسبتا شدید از سمت نواحی غربی است. به همین دلیل انتظار می‌رود با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در صبحگاه فردا همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی از بعد ازظهر شرایط کیفیت هوای پایتخت به سمت بهبودی سوق پیدا کند.

وی افزود: دمای هوا در پایتخت نیز تا روز آینده روند کاهشی دارد.شهبازی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۶۹ در شرایط سالم قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۶۱ همچنان در شرایط سالم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *