سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

کاپیتان ۱۹ساله‌ای که سر یوونتوس را برید

چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 682188
ماتیس دی‌لیخت، با گل تعیین‌کننده خود در دقیقه 67 باعث حذف شدن یوونتوس و کریستیانو رونالدو از لیگ قهرمانان شد و آژاکس را راهی مرحله نیمه‌نهایی کرد.
کاپیتان ۱۹ساله‌ای که سر یوونتوس را برید
به گزارش جهان نيوز، آژاکس که با حذف رئال مادرید از چمپیونزلیگ به پدیده این فصل رقابتها تبدیل شده بود دیشب با پیروزی 2-1 مقابل یوونتوس و حذف غول بزرگ ایتالیایی بار دیگر نشان داد که امسال باید از تیم هلندی به عنوان غول‌کش رقابتها یاد کرد. اما نقش کاپیتان 19ساله آژاکس در این روند خارق‌العاده را نباید کم‌اهمیت دانست. فوتبالیستی که در اوج جوانی بازوبند کاپیتانی آژاکس را بر بازو بسته و با ضربه سر خود در دقیقه 67 باعث شد رونالدو به اجبار با چمپیونزلیگ خداحافظی کند.
 
 
گل دوم و پیروزی‌بخش آژاکس توسط دی‌لیختی به ثمر رسید که در زمان آخرین حضور آژاکس در مرحله نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ یعنی سال 1997 هنوز به دنیا نیامده بوده.
 
کاپیتان جوانی که دیشب نگذاشت رونالدو بتواند برای چهارمین بار پیاپی بر جام قهرمانی چمپیونزلیگ بوسه بزند. دی‌لیختی که دیشب از آغاز تا پایان با همان اعتماد به نفس، آزادی عمل و جدیتی بازی کرد که در مقابل رئال به نمایش گذاشته بود و غول بزرگ فوتبال اسپانیا را از ادامه راه در لیگ قهرمانان بازداشته بود.
 
 
گلی که دی‌لیخت در دقیقه 67 به ثمر رساند تا تیمش را راهی مرحله نیمه‌نهایی کند پاسخ بازی عالی او در مقابل یوونتوس بود. فوتبال دینامیک، تهاجمی و شناور آژاکس آنقدر عالی بود که یوونتوس در مقابل آن هیچ پاسخی نداشت. به خصوص در نیمه دوم که تیم مهمان کنترل بازی را به دست گرفته و پشت سر هم روی دروازه یووه فرصت گلزنی ایجاد می‌کرد. نقش دی‌لیخت به عنوان رهبر اصلی خط دفاعی آژاکس در این بازی به خصوص در نیمه دوم واقعا برجسته بود.
 
 
کاپیتان 19ساله آژاکس پرورش یافته آکادمی مشهور جوانان این باشگاه است. آکادمی‌ای که باعث شده مبلغ هزینه شده برای 11 بازیکن آژاکس در بازی دیشب، برای این باشگاه تنها 50 میلیون یورو باشد درحالیکه یوونتوس تنها برای به تورین آوردن رونالدو 117  میلیون یورو هزینه کرده است.

منبع: ورزش سه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
Iran, Islamic Republic of
البته 21 ساله است.