جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۵

ترامپ اتمام مشارکت آمریکا در جنگ یمن را وتو کرد

چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 682148
کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ مصوبه کنگره آمریکا برای پایان دادن به مشارکت کشورش در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن را وتو کرد.
ترامپ اتمام مشارکت آمریکا در جنگ یمن را وتو کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه مصوبه کنگره که خواستار قطع حمایت نظامی این کشور از ائتلاف تحت رهبری سعودی در جنگ علیه یمن بود را وتو کرد.  

این قطعنامه، ۲۳ اسفند سال گذشته با ۵۴ رأی موافق و ۴۶ رأی مخالف در مجلس سنا و ۱۵ فروردین سال جاری، با ۲۴۷ رأی در برابر ۱۷۵ رأی در  مجلس نمایندگان به تصویب رسید. کاخ سفید قبلاً تهدید کرده بود ترامپ این مصوبه را وتو خواهد کرد.

آمریکا از زمان آغاز جنگ علیه یمن با ارائه کمک‌های اطلاعاتی و فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات از ائتلاف متجاوز به یمن حمایت کرده و در شعله‌ور ماندن آتش جنگ در این کشور فقیر عربی نقش عمده‌ای ایفا کرده است. 

ترامپ در بیانیه‌ای، قطعنامه مصوب‌شده در کنگره را «تلاشی خطرناک و غیرضروری» برای تضعیف اختیارات او به موجب قانون اساسی خوانده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه اذعان کرده دولت این کشور از زمان آغاز این جنگ در سال ۲۰۱۵، با تبادل اطلاعات، پشتیبانی لوجستیک و سوخت‌رسانی در حین پرواز از برخی کشورهای عضو ائتلاف سعودی «حمایت محدود» کرده است.

ترامپ ادعا کرده دلایل متعددی برای حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی وجود دارد. او گفت: «اولین و مهم‌ترین نکته اینکه وظیفه ما حفظ ایمنی بیش از ۸۰ هزار آمریکایی است که ساکن کشورهایی از ائتلاف هستند که هدف حمله حوثی‌ها (انصارالله) قرار گرفته‌اند. 

او در ادامه با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گفته حوثی‌ها (اعضای انصارالله) به واسطه حمایت ایران از موشک، پهپادهای مسلح و قایق‌های انفجاری برای حمله به اهداف نظامی و غیرنظامی در کشورهای عضو ائتلاف استفاده کرده‌اند. 

رئیس‌جمهور آمریکا دلیل دیگر حمایت کشورش از ائتلاف سعودی را اینطور توضیح داده است: «به علاوه،درگیری‌ها در یمن روشی ارزان‌قیمت و کم‌هزینه برای این است که ایران برای ایالات متحده و متحد ما عربستان سعودی مشکل ایجاد کند.»

او در بخش دیگری از این بیانیه، قطعنامه مورد نظر را «خطرناک» توصیف کرده و گفته کنگره نباید به دنبال مانع‌تراشی در عملیات‌های تاکتیکی باشد، زیرا انجام این کار به منزله مداخله در اختیارات قانونی رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود. 

 حملات ائتلاف سعودی در یمن به نابودی زیرساخت‌های یمن و شیوع فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.
منابع مختلف آمار کشته‌ها در این جنگ را ده‌ها هزار نفر برآورد می‌کنند. سازمان‌های بشردوستانه گفته‌اند از زمان آغاز جنگ دست‌کم ۸۵۰۰۰ کودک از گرسنگی جان باخته‌اند و حدود ۱۴ میلیون نفر در معرض خطر قحطی قرار دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار یکی از بزرگترین فروشندگان سلاح به عربستان جنایتکاراست.
انگلیس جنایتکار یکی از بزرگترین فروشندگان سلاح به عربستان جنایتکاراست.
فرانسه جنایتکار یکی از بزرگترین فروشندگان سلاح به عربستان جنایتکاراست.
آلمان جنایتکار یکی از بزرگترین فروشندگان سلاح به عربستان جنایتکاراست.
ایتالیا جنایتکار یکی از بزرگترین فروشندگان سلاح به عربستان جنایتکاراست.
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران نام آمریکا را از فهرست حامی تروریسم خارج نمی کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
ترامپ رئیس تمام تروریست های منطقه خاورمیانه وجهان است....
بابائی
Iran, Islamic Republic of
وزیر خارجه شیطان بزرگ اعلام کرد ایران در امور ونزوئلا دخالت می‌کند! این سخن چه راست باشد و چه دروغ اعتراف به شکست است. وی با این سخن اعتراف می‌کند که آمریکا دیگر ابرقدرت نیست! و در ونزوئلا هم ایدئولوژی ایران همچون در یمن،‌عراق، سوریه و لبنان آمریکا را شکست داده است؟!
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
درس‌های پشیمان‌کننده و فراموش نشدنی به آمریکا جنایتکارشماره یک خواهیم داد.
درس‌های پشیمان‌کننده و فراموش نشدنی به اسرائیل جنایتکارشماره یک خواهیم داد.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا را مانند رژیم جعلی صهیونیستی به رسمیت نمی شناسیم
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی پدر واقعی و مادر واقعی تروریسم درسراسر جهان است.
القاعده یکی ازدستگاه های دولت عربستان سعودی است.
داعش یکی از دستگاه های دولت عربستان سعودی است.
گروهک تروریستی جیش الظلم یکی ازدستگاه های دولت عربستان سعودی است.
Iran, Islamic Republic of
اکنون وقت آن فرا رسیده است که دیوان بین المللی کفیری که صلاحیت قضایی برای رسیدگی به جنایات جنگی دارد سیاستمدارانی را که مسئول این فاجعه انسانی درسوریه، عراق، یمن ومنطقه خاورمیانه هستند به پای میزکحاکمه دراین دیوان بین المللی بکشاند.
افزایش فروش تسلیحات بریتانیا به عربستان درجنگ یمن.
فروش بمب وموشک های بریتانیایی به عربستان ازآغازجنگ یمن 500 درصد افزایش یافته است.
عربستان سعودی سه سال است به همراهی امارات، بحرین، سودان، اسرائیل و با حمایت آمریکا، انگلیس وفراتسه با بمباران، قتل عام ونسل کشی دریمن بزرگ ترین جنایات وحشیانه وحشی گری را انجام می دهد وهمچنان نیزادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
واشنگتن همراه با چند کشور دیگر به حمایت همه جانبه از گروهک تروریستی منافقین ادامه می دهد.
واشنگتن همراه با چند کشور دیگر به حمایت همه جانبه از گروهک تکفیری جیش الظلم ادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
مردم جواب دندان شکنی به آمریکا جنایتکار شماره یک و رئیس جمهور اوباش آن خواهند داد. هرکس نتواند این حیوان وحشی را رام کند ایران و ایرانیان می توانند.
ازهرکسی که علیه آمریکا جنایتکارشماره یک ایستادگی کند، همه جانبه حمایت می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
سازمان های بین المللی ازسال 2001 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش درسراسر منطقه هستند.
دبیرکل سازمان ملل با دریافت رشوه ازعربستان سعودی، امارات، بحرین و اسرائیل از جنایتکاران جنگی درفلسطین، نوارغز، لبنان، افغانستان، پاکستان، لیبی، عراق، سوریه، یمن و منطقه حمایت می کند.

رئیس شورای امنیت سازمان ملل با دریافت رشوه ازعربستان سعودی، امارات، بحرین و اسرائیل از جنایتکاران جنگی درفلسطین، نوارغز، لبنان، افغانستان، پاکستان، لیبی، عراق، سوریه، یمن و منطقه حمایت می کند.

رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل با دریافت رشوه ازعربستان سعودی، امارات، بحرین و اسرائیل از جنایتکاران جنگی درفلسطین، نوارغز، لبنان، افغانستان، پاکستان، لیبی، عراق، سوریه، یمن و منطقه حمایت می کند.
Iran, Islamic Republic of
دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور آمریکا جنایتکاردیگر نمی تواند برجنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا ومتحدانش ازسال 2001 تاکنون درافغانستان، پاکستان، لیبی، عراق، منطقه وجهان سرپوش بگذارد.
ترامپ یک جنایتکارجنگی و باید محاکمه شود.
Iran, Islamic Republic of
مسابقه آدمکشی بین آمریکا و داعش درسوریه، عراق ومنطقه!
ترکیه ازاستفاده ازسلاح شیمیایی را به تروریست ها آموزش داده
اروغان ازترامپ خواست درسوریه اقدام نظامی کند.
حمله آمریکا به سوریه با هدف حمایت ازتروریست ها صورت گرفته است.
آمریکا شریک داعش و النصره است.
سازمان های بین المللی باید توضیح و پاسخ بدهند آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل با کدام قانون و مجوز به سوریه حمله کردند؟
حمله به سوریه اقدامی تجاوزکارانه است.
حمله واشنگتن به سوریه کمک تروریست ها بود.
تجاوز آمریکا به سوریه عبور از خطوط قرمزاست.
حمله آمریکا به سوریه، اجرای قانون جنگل حقوق بشرآمریکایی بود.
حمله آمریکا به سوریه به قواعد حقوقی سازمان ملل است.
ترامپ حق نداشت به سوریه حمله کند.
حرف دل همه مردم دنیا
Iran, Islamic Republic of
سازمان ملل با دریافت رشوه از آل سعود برجنایات متجاوزان به یمن سرپوش می گذارد.
شورای امنیت سازمان ملل با دریافت رشوه از آل سعود برجنایات متجاوزان به یمن سرپوش می گذارد.
شورای حقوق بشرسازمان ملل با دریافت رشوه از آل سعود برجنایات متجاوزان به یمن سرپوش می گذارد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
اگرکشورهای غربی جنایتکارشماره یک می خواهند به مردم یمن مظلوم، بی دفاع و بی گناه کمک کنند ازحمایت و پشتیبانی سعودی ها جنایتکارشماره یک، اماراتی ها جنایتکارشماره یک، بحرینی ها جنایتکارشماره یک، تروریست های القاعده، تروریست های داعش، گروه های تروریستی و صهیونبیست ها جنایتکارشماره یک دست بردارند.