کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی اصلاح طلب:

ریشه مشکلات امروز کشور جریان اصولگرا هست/ تنها نقطه امید مردم، جریان اصلاحات است/ مردم به خاطر حرمت اصلاح طلبان مانع فروپاشی نظام هستند

28 فروردين 1398 ساعت 8:22

بنده هنوز هم اعتقاد دارم تنها نقطه امید مردم برای بهبود وضعیت جامعه و حل مشکلات کشور اصلاحات است و تا زمانی که اصلاحات زنده است می‌توان نسبت به آینده امیدوار بود.


گروه سیاسی جهان نیوز: حجت‌الاسلام حسین انصاری‌راد از فعالین اصلاح طلب و  نماینده مجلس ششم، معتقد است که ریشه مشکلات کشور جریان اصولگرا هست و مردم به حرمت اصلاح طلبان، مانع از از فروپاشی می شوند.

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات این روحانی اصلاح طلب در گفتگو با روزنامه آرمان به شرح ذیل است:

* بخش عمده مشکلات امروز جامعه در اختیار جریان اصلاحات نبوده است. بنده به‌صراحت عنوان می‌کنم ریشه بسیاری از نابسامانی‌های امروز همچنان باید در دوران مدیریت اصولگرایان جست‌وجو کرد. البته بنده اصولگرایان را به سوء‌نیت متهم نمی‌کنم و معتقدم آنها گمان می‌کردند احمدی‌نژاد می‌تواند گزینه مناسبی برای مدیریت جامعه باشد. اشتباه بزرگ اصلاح‌طلبان نیز در این شرایط این بود که به‌نوعی اجازه دادند اصولگرایان بازیگر اصلی قدرت در ایران شوند. من ریشه‌های فساد را در این می‌دانم که بسیاری از نخبگان جامعه به دلایل نامشخص فرصت حضور در صحنه سیاسی را از دست می‌دهند.

* در شرایط کنونی نیز که کشور با مشکلات زیادی مواجه است و انتقادات زیادی به نوع مدیریت وارد است، بنده معتقدم هنوز هم جریان اصلاحات یک لنگر مطمئن برای حفظ و بقای نظام است و اجازه نمی‌دهد ساختار سیاسی کشور در مقابل مشکلات به‌سمت تزلزل حرکت کند. البته منظور بنده از اصلاح‌طلبان تنها شخصیت‌ها و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نیست و بلکه منظور من مفهوم اصلاح‌طلبی به‌صورت عام است. اصلاح‌طلبی لنگرگاهی مطمئن برای کشتی طوفان‌زده امروز ایران است.

* مهم‌ترین کارکرد جریان اصلاحات در شرایط کنونی جلوگیری از فرسایش و فروپاشی است. در شرایط کنونی جریان اصلاحات با درنظرگرفتن مصالح کشور تن به تزلزل کشور نمی‌دهد و اجازه نمی‌دهد دخالت بیگانگان در مدیریت داخلی کشور سبب سوریه‌ای‌شدن ایران شود. امروز دشمنان نظام تلاش بیشتر و جدی‌تری برای براندازی انجام می‌دهند. این در حالی است که جریان اصلاحات هیچ‌گاه دنبال براندازی نبوده و همواره خود را در نظام جمهوری اسلامی تعریف کرده است. بنده معتقدم هر کسی که گمان می‌کند پس از فروپاشی نظام جمهوری اسلامی آزادی، قانون و دموکراسی در کشور شکل می‌گیرد اشتباه بزرگی مرتکب شده است. در این زمینه برخی عمدا و عده‌ای نیز به‌صورت سهوی چنین تفکراتی دارند. واقعیت‌های اجتماعی و سیاسی جامعه نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان لنگر کشتی طوفان‌زده کشور هستند و مردم در هر شرایطی این جریان را راه‌حلی برای پیشرفت کشور تلقی می‌کنند. اگر چه جریان اصلاحات دارای اشتباهاتی نیز بوده و هست.

* مردم ایران همچنان حرمت جریان اصلاحات را حفظ کرده و هیچ‌گاه تن به فروپاشی نظام نداده و نخواهند داد. اصلاح‌طلبان باید در مجلس ششم پس از عدم‌تائید صلاحیت85‌درصد از نمایندگان مجلس و 3500 نفر از اصلاح‌طلبان سراسر کشور در مقابل این موضوع واکنش بهتری نشان می‌دادند. به‌نظر من بحران ناکارآمدی مدیران از مجلس ششم آغاز شد. در آن مقطع اصلاح‌طلبان باید مقاومت مسالمت‌آمیز بیشتری انجام می‌دادند. اگر آن زمان این اتفاق رخ می‌داد در مجلس دهم هم دیده نمی‌شد.

*بنده هنوز هم اعتقاد دارم تنها نقطه امید مردم برای بهبود وضعیت جامعه و حل مشکلات کشور اصلاحات است و تا زمانی که اصلاحات زنده است می‌توان نسبت به آینده امیدوار بود. در بین اصلاح‌طلبان شخصیت‌های برجسته سیاسی مانند رئیس دولت اصلاحات وجود دارند که دارای پایگاه و اعتبار بالای اجتماعی و سیاسی در بین مردم هستند که باید از چنین ظرفیت‌هایی برای بهبود وضعیت مردم استفاده کرد.


کد مطلب: 682121

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/682121/ریشه-مشکلات-امروز-کشور-جریان-اصولگرا-هست-تنها-نقطه-امید-مردم-اصلاحات-خاطر-حرمت-اصلاح-طلبان-مانع-فروپاشی-نظام-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com