سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

ذوب‌آهن - پرسپولیس؛ همه علیه یکی!

سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب: 682088
فارس نوشت: از هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال تیم ذوب‌آهن اصفهان از پرسپولیس صدر‌نشین پذیرایی خواهد کرد.
ذوب‌آهن - پرسپولیس؛ همه علیه یکی!
به گزارش جهان نيوز،  از هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال روز چهار‌شنبه 28 فروردین‌ماه تیم ذوب‌آهن اصفهان میزبان پرسپولیس تهران است، سبز‌پوشان که در روز‌های رویایی خود به سر می‌برند با روحیه و انگیزه کامل به مصاف حریف سرسخت خود که برای قهرمانی در لیگ برتر می‌جنگد، می‌روند؛ شاگردان علی‌رضا منصوریان در 7 بازی قبلی خود رد لیگ برتر شکستی نداشته‌اند و از این تعداد در 4 دیدار به برتری رسیده‌اند.

ذوب‌آهن همچنین در 5 بازی که در پلی‌آف و مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا انجام داده است نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و 4 پیروزی و یک تساوی به دست آورده است؛ سبز‌پوشان در روز‌هایی که بهترین شرایط را دارند برای کمک به هم‌شهری خود مقابل پرسپولیس قرار خواهند گرفت.

شاگردان برانکو در پرسپولیس که در صدر جدول یکه‌تازی می‌کنند و برای کسب سومین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر همه چیز در دست خودشان است، برای کسب هر 3 امتیاز این بازی پا به میدان خواهند گذاشت و از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند.

این دیدار از اهمیت خاصی برخوردار است، از آن‌جا که پرسپولیس تیم‌های سپاهان اصفهان، تراکتورسازی و استقلال را پشت سر خود حس می‌کند، ذوب‌آهن این روز‌ها آماده می‌تواند دوباره امید را برای این تیم‌ها از جمله همشهری خود زنده کند.

داوران دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس
این بازی از ساعت 18 روز چهار‌شنبه و در ورزشگاه فولادشهر آغاز خواهد شد اشکان خورشیدی، رضا سخندان، محمد راهی، سعید رحیمی‌‌مقدم، علی بای و رضا قیم داوران این دیدار خواهند بود؛ حسین نجاتی نیز ناظر داوری این بازی خواهد بود.

محرومان و مصدومان دو تیم
تیم ذوب‌آهن در این دیدار رحیم زهیوی، محمدرضا خلعتبری و محمد‌رضا عباسی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، همچنین دو تیم محرومی در این دیدار نخواهند داشت اما در تیم پرسپولیس شایان مصلح به دلیل مصدومیت قادر به همراهی سرخ‌پوشان نیست و بودیمیر نیز از لیست این تیم خارج شده است.

نتایج بازی‌های گذشته
ذوب‌آهن در هفته قبل مهمان پیکان تهران بود و در پایان با نتیجه یک بر صفر پیروز شد؛ شاگردان منصوریان با 6 پیروزی و 11 تساوی و 7 شکست و 29 امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

شاگردان برانکو نیز در هفته گذشته برابر سایپا قرار گرفتند و در پایان با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسیدند؛ پرسپولیس با 15 پیروزی، 9 تساوی و 1 شکست و 54 امتیاز در رده اول جدول حضور دارد.

تاریخچه بازی‌های دو تیم
دو تیم در تاریخ لیگ برتر 35 بار رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که برتری نسبی با پرسپولیس بوده که در 13 دیدار به پیروزی رسیده است، سبز‌پوشان هم در 11 دیدار موفق به کسب برد شده‌اند و 11 بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در بازی‌های بین دو تیم 95 گل رد و بدل شده است که از این تعداد سهم ذوب‌آهن 44 گل و سهم پرسپولیس 51 گل بوده است؛ همچنین پر‌گل‌ترین بازی دو تیم به بازی برگشت لیگ شانزدهم باز می‌گردد که آن دیدار با نتیجه 3 بر 3 به پایان رسید.

منصوریان پیش از این در سمت سرمربی تیم‌های استقلال، نفت تهران و پاس همدان، بازی رفت در مجموع 8 بار مقابل پرسپولیس قرار گرفته است که نتیجه آن 3 برد، 3 مساوی و 2 شکست بوده است، تیم‌های منصوریان 10 بار به پرسپولیس گل زده‌اند و 8 بار هم از این تیم گل خورده‌اند.

همچنین در تقابل‌های منصوریان و برانکو، آمار به سمت منصوریان می‌چربد، این دو مربی 5 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که 2 پیروزی و 2 تساوی سهم منصوریان بوده و برانکو تنها یک پیروزی کسب کرده است.

بهترین گلزنان دو تیم
ارسلان مطهری، محمد‌رضا حسینی و ماریون سیلوا هر کدام با 2 گل زده بهترین گلزنان تیم ذوب‌اهن هستند؛ در پرسپولیس نیز علی علی‌پور با 13 گل بهترین گلزن این تیم و لیگ برتر است و سیامک نعمتی 5 گل به ثمر رسانده است.

 برنامه کامل بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

چهار‌شنبه 28 فروردین ماه
ذوب‌اهن اصفهان - پرسپولیس ( ساعت 18 - ورزشگاه فولادشهر )
استقلال تهران - ماشین‌سازی تبریز

پنج‌شنبه 29 فروردین ماه
سایپا - سپاهان اصفهان ( ساعت 19 - ورزشگاه اکباتان )
نفت مسجد سلیمان - استقلال خوزستان

جمعه 30 فروردین ماه
نساجی مازندران - پدیده شهر خودرو
تراکتورسازی تبریز - پیکان
پارس جنوبی جم - سپیدرود رشت
فولاد خوزستان - صنعت نفت آبادان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *