پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تاکید لاوروف بر لزوم بهبود روابط ایران با کشورهای عربی

سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب: 682085
فارس نوشت: وزیر خارجه روسیه در نشستی با حضور وزرای خارجه 14 کشور عربی به اهمیت عادی شدن روابط تهران با برخی دولت‌های عرب منطقه و تاکید حاضران بر عدم دخالت بیگانگان در منطقه اشاره کرد.
تاکید لاوروف بر لزوم بهبود روابط ایران با کشورهای عربی
به گزارش جهان نيوز، وزیر خارجه روسیه  حاضر در پنجمین  «انجمن همکاری‌های روسیه-عرب» که  سه شنبه با شرکت وزرای خارجه 14 کشور عربی در مسکو برگزار شد، بر لزوم  بهبود روابط ایران با کشورهای عرب منطقه تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی بعد  از اتمام  این جلسه گفت که  شرکت کنندگان در این نشست  بر لزوم بکارگیری روش‌های دیپلماتیک جهت کاهش تنش در خاورمیانه تاکید کردند.

 وزیر خارجه روسیه در ادامه بر دیدگاه  مشترک حاضران در زمینه عدم دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورهای منطقه و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر اشاره کرد.
 لاوروف همچنین گفت که کشورهای شرکت کننده در این نشست بر پایبندی‌شان به راه حل دو کشوری در زمینه حل تنش فلسطین-اسرائیل تاکید کردند.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در بخش دیگر سخنان خود بر اهمیت عادی شدن روابط ایران با (برخی) کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس تاکید کرد.

به نوشته آناتولی،  «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان که از جمله حاضران در این نشست بود، ضمن اشاره به بحث در زمینه چالش  فلسطین با رژیم صهیونیستی و اهمیت حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در لیبی، درباره سفیر آتی رئیس جمهور روسیه به کشورش گفت: «در تلاش جهت نهایی کردن تاریخ این سفر هستیم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *