جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۹

رأی قاطع مجلس به كليات طرح اقدام متقابل برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی/ مخالفان طرح: دیپلماسی لبخند چند سال کشور را به عقب برده است/ اسامی فرماندهان تروریست سنتکام اعلام می‌شود

سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب: 682073
نمايندگان مجلس به كليات طرح اقدام متقابل برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی رأی مثبت دادند.
رأی قاطع مجلس به طرح اقدام متقابل علیه سپاه
به گزارش جهان نيوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (سه شنبه) به طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا رای مثبت دادند.

وکلای ملت پس از بحث و تبادل نظر با 204 رای موافق، 2 رای مخالف و بدون هیچ رای ممتنعی از مجموع 256 نماینده حاضر در صحن پارلمان به این طرح را به تصویب رساندند.
جزئیات این طرح در نشست‌های آینده خانه ملت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

متن کامل این طرح به شرح ذیل است:
ماده (۱)
به منظور اقدام متقابل در برابر تصمیم و یا اقدام ایالات متحده آمریکا در تضعیف صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و از آنجا که این رژیم برخلاف اصول مسلم حقوق بین‌الملل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که مطابق اصل یکصد و پنجاهم قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان حاکمیتی دفاعی ایران شناخته می‌شود سازمان تروریستی خارجی اعلام نموده است. به موجب این قانون نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) و سازمان‌ها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی، تروریست اعلام می‌شوند و هرگونه کمک اعم از نظامی اطلاعاتی، مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی به این نیروها همکاری در اقدام تروریستی محسوب می‌گردد.

ماده (۲)
دولت جمهوری اسلامی ایران مؤظف است در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند، اقدامات متقابل و قاطع براساس این قانون به عمل آورد.

ماده (۳)
دولت جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح مؤظفند در زمان مقتضی با اقدامات پیشگیرانه و دفاع پیش‌دستانه به گونه‌ای عمل کنند که نیروهای آمریکایی نتوانند از هرگونه و امانات علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

ماده (۴)
ستاد کل نیروهای مسلح مکلف است با همکاری وزارت اطلاعات و بهره‌گیری از امکانات و توانایی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر واحدهای اطلاعاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فهرست و اسامی فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) و سازمان‌ها و نهادهایی که تحت اختیار این فرماندهی می‌باشند و از تروریست‌ها حمایت و پشتیبانی می‌نمایند را برای تعقیب قضایی اعلام نموده و قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران حداکثر ظرف مدت‌ سه ماه از تصویب این قانون سازوکاری را ایجاد نماید که براساس آن اسامی اعلام شده را به عنوان یک سازما و افراد تروریستی تحت تعقیب و مجازات قضایی براساس قانون مجازات اسلامی قرار دهد.

ماده (۵)
دولت مؤظف است از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری می‌کنند و از این جهت در معرض آسیب قرار می‌گیرند حمایت حقوقی، مادی و معنوی نماید.

ماده (۶)
ستاد کل نیروهای مسلح و وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مؤظفند با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی، سیاسی و دیپلماسی دفاعی خود برای تعطیلی پایگاه‌های آمریکایی در منطقه تلاش نموده و بهره‌مندی نیروهای آمریکایی از تأسیسات، ‌تجهیزات، منابع مالی و سایر کمک‌های احتمالی کشورهای منطقه را خاتمه دهند.

ماده (۷)
کلیه کشورها و اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر نحوی از تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبعیت یا حمایت نمایند در هنگام اجرای آن تصمیم کمک کنند مشمول عمل متقابل جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرند و هر گونه محرومیت و محدودیت علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کارکنان و تأسیسات و تجهیزات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هر نقطه دنیا اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران محسوب و مشمول عمل متقابل می‌گردد.

ماده (۸)
کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶.۷.۱۸ مجلس شورای اسلامی همچنین کلیه مؤسسات و شرکـت‌های دولتی، عمومی، غیر دولتی، مؤسسات مالی، بانک‌‌ها،‌بیمه‌ها و شرکت‌های خصوصی مکلف به همکاری و ارائه خدمات به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اشخاص حقیقی و حقوقی شاغل، وابسته یا مرتبط بوده و چنانچه به استناد تحریم‌های خارجی یا بین‌المللی از همکاری و ارائه خدمات خودداری نمایند مجرم و مستوجب مجازات تعزیری درجه ۵ قانون مجازات اسلامی می‌گردند.

ماده (۹)
دولت جمهوری اسلامی ایران مؤظف است ضمن اعتراض و اقدام حقوقی به تصمیم غیرقانونی ایالات متحده آمریکا در تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراجع بین‌المللی، از طریق مراودات دو جانبه و چند جانبه یا کشورها و رایزنی با مجامع و سازمان‌‌های بین‌المللی از حداکثر توان خود برای بی‌اثر کردن اقدام آمریکا در نقض مصونیت حاکمیتی ارکان دفاعی جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

ماده (۱۰)
سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است منابع مورد نیاز برای اجرای این قانون را سالیانه در بودجه سنواتی دستگاه‌های مجری این قانون پیش‌بینی و تخصیص صددرصد را صادر نماید.

ماده (۱۱)
دولت و کلیه دستگاه‌های مشمول این قانون مؤظف هستند هر چهار ماه یکبار گزارش عملکرد خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای طرح در مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

ماده (۱۲)
کلیه تکالیف مرتبط با نیروهای مسلح مقرر در این قانون براساس تدابیر فرماندهی کل قوا قابل اجرا می‌باشد.

ماده (۱۳)
این قانون از زمان تصویب لازم‌الاجرا است.
 
Image result for ‫حمایت از سپاه‬‎

لاریجانی: مجلس پای منافع و امنیت ملی یکصداست

علی لاریجانی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس بعد از تصویب کلیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا، گفت: رای مجلس رای استثنایی است؛ این رای نشان‌دهنده وحدت بین نمایندگان در موضوعات ملی است.

وی افزود: مجلس کاملا روحیه انقلابی خود را در موضوعی که جنبه ملی و مربوط به امنیت ملی است، نشان داد.

لاریجانی همچنین گفت‌ که مجلس نشان داد پای منافع و امنیت ملی یکصداست که این موضوع بسیار ارزشمندی است که باید آمریکایی‌ها به خوبی آن را به خوبی بفهمند.

مخالفان کلیات طرح اقدام متقابل علیه آمریکا: دیپلماسی لبخند چند سال کشور را به عقب برده است

حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 27 فروردین) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات طرح اقدام متقابل ایران علیه اعلام نام سپاه به عنوان سازمان تروریستی از سوی آمریکا گفت: آنگونه که باید این طرح قوی نیست، به نظر می رسد گزارشی تهیه شده و به دیپلماسی پارلمانی شبیه است تا یک اقدام متقابل که آنها را پشیمان کند.
Related image
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه می دانیم آمریکا برخلاف قوانین بین المللی در سال های گذشته نیروی قدس سپاه را تروریستی اعلام کرد، ادامه داد: اگر امروز سازمان سپاه را در لیست تروریستی قرار داده اند، انتظار بود ما نیز کل ارتش آمریکا را در لیست تروریستی به عنوان نقطه هدف قرار می دادیم.

وی با اشاره به اینکه در این طرح باید اختیار کامل به سپاه و دیگر نیروهای مسلح می دادیم تا اگر آنها قصد داشته باشند اقدامی علیه ما انجام دهند، نیروهای مسلح ما نیز اقدامات متقابلی داشته باشند، اضافه کرد: هر جایی که ببینیم ملت و منافع ما را مورد هدف قرار می دهند، باید آنها را نابود کنیم، باید توان موشکی را به بیش از 2 هزار کیلومتر افزایش دهیم تا آنها را در قلب کاخ سفید هدف بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: واقعه طبس را هیچگاه فراموش نکنیم و بدانیم که خدا پشتیبان ما است و در آینده نیز چنین شرایطی وجود دارد.

در ادامه محمدرضا صباغیان بافقی نیز در مخالفت با کلیات طرح ارائه شده گفت: تهیه و تدوین طرح اقدام متقابل با اقدام آمریکا در پی تروریستی نامیدن سپاه جای تقدیر دارد، اما دشمنی آمریکا از آغاز انقلاب به طرق مختلف وجود داشته، سرنگونی هواپیمای مسافربری، جنگ تحمیلی، تحریم ایران، خروج از برجام و امروز تروریستی نامیدن سپاه از نشانه های آن است  و هدف آنها از دور خارج کردن ایران است.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که نگاه زیر سلطه نرفتن را داشته باشیم، اینگونه اقدامات آمریکا وجود دارد، تصریح کرد: زمانی که به اهداف به صفر رساندن فروش نفت ایران نرسیده است، دست به اقدام دیگری زدند، زیرا خوی آنها استعمارگری و زورگویی بوده و اگر کوتاه بیاییم جری تر می شوند.

وی با اشاره به اینکه نباید مصوبات بی رمق و کمرنگی داشته باشیم، آنها ما را امتحان می کنند، ادامه داد: برنامه آمریکا دراز مدت است و امروز باید به گونه ای عمل کنیم که تمام نیروهای آنها در خطر باشند و احساس نکنند که ما نیروی کمتری داریم.

سیدناصر موسوی لارگانی نیز به عنوان آخرین مخالف کلیات طرح اقدام متقابل ایران علیه اعلام نام سپاه به عنوان سازمان تروریستی از سوی آمریکا گفت: مخالفت من نیز به دلیل ضعف طرحی است که در مقابل تروریستی اعلام کردن سپاه توسط آمریکا ارائه شده، اگر آن روز که آمریکا از برجام خارج شد، رئیس جمهور دستور قاطع می داد که از فردا صبح غنی سازی 20 درصد اورانیوم را شروع کنیم، آمریکا گستاخ نمی شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر برخی مسئولان نمی گفتند دولت با تفنگ و بدون تفنگ و نمی توانیم به دو ارتش حقوق بدهیم، ترامپ دیوانه گستاخ نمی شد و دستاورد انقلاب را تروریست اعلام نمی کردند، ادامه دادـ: اگر این اقدام مقابل با طرح آمریکا است چرا بازرسی کشتی های آمریکایی و هواپیماهای آمریکا در این طرح نیامده است؟ آیا سکوت مجلس در این زمینه جز خیانت به نظام و خون شهدا چیزی دیگری است؟

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دیپلماسی لبخند چند سال کشور را به عقب برده است، عنوان کرد: چرا از ظرفیت رسانه ها استفاده نمی کنیم؟ ملت دنیا می دانند ارتش آمریکا تروریست است که هواپیمای مسافربری را مورد هدف قرار می دهد، باید طرح هایی را در مجلس تصویب کنیم که لرزه بر اندام دشمنان بیندازد.
 
Image result for ‫فرماندهان  سنتکام‬‎

اسامی فرماندهان تروریست سنتکام اعلام می‌شود​​​​​​​

در جلسه نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در موافقت با کلیات طرح اقدام متقابل برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا گفت: نمایندگان رأی بالایی به دو فوریت این طرح دادند. از حمایت ارتش انقلابی، مسئولان و نمایندگان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: همه نمایندگان از این طرح حمایت کردند و مخالفان نیز در واقع درخواست داشتند مباحث دیگری نیز به این طرح اضافه شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از نمایندگان این سوال را داشتند چرا کل ارتش آمریکا در این طرح به عنوان ارتش تروریستی اعلام نشد، پاسخ ما این است که نیروهای سنتکام ستاد کل ارتش آمریکا در خاورمیانه، آسیا و آفریقاست. ارتش منطقه‌ای آمریکا در این طرح تروریست اعلام شده و حامیانش نیز تروریست اعلام شدند. اجازه دهید اقدامات پیشگیرانه انجام شود. علاوه بر این نیروهای مسلح هم موظف شدند طبق تدابیر رهبری انقلاب با تروریست‌ها برخورد کنند.

امیرآبادی گفت: واحدهای اطلاعاتی نیروهای مسلح نیز مکلف شدند اسامی فرماندهان تروریست سنتکام و شرکت‌های مرتبط با آنها را اعلام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دلواپس سابق
الان یه عده منفی باف و دلواپس این کار ارزشمند رو هم زیر سوال می برن.
اساسا برخی از دلواپسها قدرت تفکیک ندارن.
Iran, Islamic Republic of
دلواپس ها می دانند که اقدام ناقصی مانند این، از اقدام نکردن بدتر است.
دلواپس ها درک کردند که سپاه را در برابر سنتکام قرار دادن که از سوی ظریف انجام گرفت، توهینی به سپاه بود و سپاه را در جایگاه یک نیروی صرفا دخالت کننده در کشورهای خارجی قرار داد. ظریف با این کار خود و در لفافه، ترامپ را به صورت صد در صد تایید کرد .....!!!1
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم قاطع نیست!
Iran, Islamic Republic of
اين دو نفر منفي دادن كي هستن
علی
Iran, Islamic Republic of
این دو نماینده ای که رای مخالف دادند چرا نباید رسوا شوند باید رای ها شفاف سازی شود
Iran, Islamic Republic of
چرا عددها درست در نمی آید؟
Iran, Islamic Republic of
باید حمله کنیم و همشون رو بکشیم و اسیر کنیم و سپس همشنرا نابود کنیم و هر چی دارن به غنیمت بگیریم
سپاهي
United Arab Emirates
اقدام مجلس محترم لازم اما كافي و كامل نيست ...
Iran, Islamic Republic of
الكيه مصرف داخلي و حداكثر تبليغي دو سه روزه دارد