پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مخالفت ترامپ و پمپئو با درخواست رهبر کره‌شمالی

سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 682065
رئیس جمهوری آمریکا و وزیر خارجه این کشور با درخواست رهبر کره شمالی مخالفت کردند.
مخالفت ترامپ و پمپئو با درخواست رهبر کره‌شمالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، رویترز گزارش داد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه درخواست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای انعطاف بیشتر در مذاکرات هسته‌ای تا پایان سال را رد کردند. پامپئو در همین ارتباط گفت که کیم باید به وعده خود برای برچیدن تسلیحات هسته‌ای تا قبل از آن تاریخ عمل کند.

پامپئو در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اظهارات هفته گذشته رهبر کره شمالی که گفته بود تنها درصورتی مایل به دیدار دوباره ترامپ است که آمریکا رفتار درستی پیش بگیرد گفت که ترامپ " تصمیم به ادامه کار به صورت دیپلماتیک گرفت".

پامپئو درعین حال گفت که کیم متعهد به خلع سلاح شد و "ما در کنار هم نیاز داریم خواستار دستیابی به نتیجه هستیم."

وی در ادامه گفت: تیم های ما درحال کار با کره شمالی هستند تا مسیری برای رسیدن به هدف ترسیم کنند. او گفت که خواستار انجام این کار تا پایان سال است. من مایلم این کار زودتر انجام شود.

ترامپ نیز روز دوشنبه در سخنرانی خود در برنزویل گفت که موضوع کار شمالی درحال پیشرفت است. وی دراین باره گفت: مذاکرات به خوبی پیش می‌رود. این کار نیازی نیست به سرعت انجام شود. اکنون به طور کامل درحال انجام است. و ما روابط خوبی داریم. تحریم‌ها ادامه دارند... کارهای سازنده بسیاری درحال انجام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *