پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱
ماحصل درگیری‌های اخیر؛

۱۸۰۰۰ آواره و یک‌هزار کشته و مجروح در لیبی

سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 682050
سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل اعلام کرد، درگیری های اخیر میان گروه های رقیب در لیبی بر سر کنترل شهر طرابلس باعث آواره شدن بیش از ۱۸۰۰۰ تن شده است. سازمان جهانی بهداشت نیز از افزایش آمار تلفات و زخمی‌های این درگیری‌ها خبر داد.
۱۸۰۰۰ آواره و یک‌هزار کشته و مجروح در لیبی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، آسوشیتدپرس گزارش داد: استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل درشهر نیویورک اظهار کرد، آن طور که سازمان بین المللی مهاجرت گزارش داده، بیش از ۱۸۰۰۰ نفر در اثر درگیری های اخیر میان نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" وابسته به خلیفه حفتر و نیروهای وابسته به دولت توافق ملی بر سر شهر طرابلس تا کنون آواره شده اند.

همچنین این سازمان  گزارش کرده که ۱۳ غیرنظامی جزو ۱۴۶ نفری هستند که تا کنون در این درگیری ها که با آغاز حمله گسترده نیروهای "ارتش ملی لیبی" در تاریخ پنج آوریل شروع شد، کشته شده اند.

دوجاریک خاطر نشان کرد، حدود ۳۰۰۰ مهاجر در مراکز نگهداری در داخل و در نزدیکی مناطق درگیری در لیبی گرفتار شده اند.

این درگیری ها سایه تهدید جنگ داخی مشابه با درگیری های سال ۲۰۱۱ را بر لیبی انداخته است.

در این راستا سازمان جهانی بهداشت آمار جدیدی از قربانیان این درگیری‌ها و افزایش تعداد آنها منتشر کرد. این سازمان امروز توییت کرد، تعداد کشته‌ها به ۱۷۴ و تعداد زخمی‌ها به ۷۵۶ تن رسیده است.

براساس توییت این سازمان، تیم‌های پزشکی بیشتری برای حمایت از بیمارستان‌های منطقه طرابلس جهت مداوای زخمی‌ها مستقر شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک ازسال 2001 تاکنون شریک جرم جنایات آمریکا و متحدانش درلیبی و سراسرمنطقه خاورمیانه هستند.