کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۱ استان متأثر از سامانه بارشی جدید در کشور

27 فروردين 1398 ساعت 12:42

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در اثر بارش‌های اخیر در یازده استان‌ ۱۰۵ شهر و روستا درگیر بودند و به ۱۴ هزار و ۱۰۲ نفر امدادرسانی شد و ۲۸۸۹ نفر نیز اسکان اضطراری شدند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس ،بهنام سعیدی درباره آ‌خرین اقدامات سازمان مدیریت بحران از 24 فروردین تا به امروز اظهار داشت: یازده استان ایلام، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، هرمزگان و یزد متاثر از بارش‌های باران بودند و در تعدادی از استان‌ها بارندگی آرام و در تعدادی دیگر شدت بیشتری داشت. 

وی گفت: در اثر بارش‌های اخیر در این استان‌ها ۱۰۵ شهر و روستا درگیر بودند و به ۱۴ هزار و ۱۰۲ نفر امدادرسانی شد و ۲۸۸۹ نفر نیز اسکان اضطراری شدند. 

سعیدی بیان داشت: ۱۴۳ نفر به مناطق امن منتقل شدند،۴۰۲ واحد تخلیه آب شدند و ۱۶ دستگاه خودرو نیز از مسیل سیلاب رهاسازی شدند. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در بین سیل‌زدگان آب معدنی، کنسرو،‌چادر، نان، پتو توزیع شد و امدادرسانی در مناطق سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و هرمزگان همچنان ادامه دارد. 

سعیدی گفت: در  استان سیستان و بلوچستان محور ایرانشهر - مهرستان به علت طغیان رودخانه مسدود شده بود که امروز بازگشایی شد. 

وی گفت: هلال‌احمر باید ظرفیت‌ها را بررسی کند و براساس آن اطلاع‌رسانی صورت گیرد و استان‌ها نیز براساس اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی موضوع ترمیم و تقویت سیل‌بند را در دستور کار خود قرار دهند و باید اطلاع‌رسانی‌ها دقیق و به موقع باشد. 
 


کد مطلب: 682009

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/682009/۱۱-استان-متأثر-سامانه-بارشی-جدید-کشور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com