پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

۱۱ استان متأثر از سامانه بارشی جدید در کشور

سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 682009
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در اثر بارش‌های اخیر در یازده استان‌ ۱۰۵ شهر و روستا درگیر بودند و به ۱۴ هزار و ۱۰۲ نفر امدادرسانی شد و ۲۸۸۹ نفر نیز اسکان اضطراری شدند.
۱۱ استان متأثر از سامانه بارشی جدید در کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس ،بهنام سعیدی درباره آ‌خرین اقدامات سازمان مدیریت بحران از 24 فروردین تا به امروز اظهار داشت: یازده استان ایلام، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، هرمزگان و یزد متاثر از بارش‌های باران بودند و در تعدادی از استان‌ها بارندگی آرام و در تعدادی دیگر شدت بیشتری داشت. 

وی گفت: در اثر بارش‌های اخیر در این استان‌ها ۱۰۵ شهر و روستا درگیر بودند و به ۱۴ هزار و ۱۰۲ نفر امدادرسانی شد و ۲۸۸۹ نفر نیز اسکان اضطراری شدند. 

سعیدی بیان داشت: ۱۴۳ نفر به مناطق امن منتقل شدند،۴۰۲ واحد تخلیه آب شدند و ۱۶ دستگاه خودرو نیز از مسیل سیلاب رهاسازی شدند. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در بین سیل‌زدگان آب معدنی، کنسرو،‌چادر، نان، پتو توزیع شد و امدادرسانی در مناطق سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و هرمزگان همچنان ادامه دارد. 

سعیدی گفت: در  استان سیستان و بلوچستان محور ایرانشهر - مهرستان به علت طغیان رودخانه مسدود شده بود که امروز بازگشایی شد. 

وی گفت: هلال‌احمر باید ظرفیت‌ها را بررسی کند و براساس آن اطلاع‌رسانی صورت گیرد و استان‌ها نیز براساس اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی موضوع ترمیم و تقویت سیل‌بند را در دستور کار خود قرار دهند و باید اطلاع‌رسانی‌ها دقیق و به موقع باشد. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *