سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

فلاحت پیشه: اروپا خواهان حفظ برجام نیست

سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 681968
رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: با اظهارات اخیر سفیر فرانسه درباره برجام، کاملا مشخص است که اروپا خواهان حفظ این قرارداد نیست.
فلاحت پیشه: اروپا خواهان حفظ برجام نیست
به گزارش جهان نيوز، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به توییت سفیر فرانسه مبنی بر اینکه ایران بعد از انقضای برجام مجاز به غنی‌سازی اورانیوم خواهد بود، اظهار کرد: معتقدم که سیاست‌های کلی اروپایی‌ها بر پایه صبر و انتظار تعریف شده و آنها مرعوب آمریکا هستند، لذا به گونه‌ای سعی دارند تا با ایجاد فضای انتظار، ایران و آمریکا را وارد دور جدید مذاکرات کنند.

وی افزود: سفیر فرانسه چه در زمانی که توییت خود را منتشر و چه زمانی آن را پاک کرد، هدفی جز نشان دادن چراغ سبز به آمریکا نداشت.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: توییت سفیر فرانسه نشان می‌دهد که سیاست‌های کلی اروپا و ویژه فرانسه در قبال برجام خنثی بوده و آنها خواهان حفظ این قرارداد نیستند، البته لازم به ذکر است که برجام هیچ وابستگی به اروپا ندارد، در نهایت هر آنچه در برجام می‌ماند میان ایران و آمریکا خواهد بود و شرایط میان این دو کشور نیز در حالت کاملا تنش‌زا قرار دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: کشور‌های اروپایی عملا از برجام کنار رفته‌اند و بر خلاف آن عمل می‌کنند، البته یک جریان قوی در آمریکا وجود دارد که به شدت با سیاست‌های ترامپ مخالف است.

فلاحت پیشه در پایان گفت: مناسبات ضد تحریمی ایران با چین و روسیه ربطی به برجام ندارد و در قالب روابط دو جانبه‌ای است که ایران در این مدت برای خود ایجاد کرده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مدعیان حقوق بشرنمی‌گذارند کمک‌های جهانی برای سیل‌زدگان به کشورمان برسد.
حقوق بشرقانون جنگل آمریکایی نمی‌گذارند کمک‌های جهانی برای سیل‌زدگان به کشورمان برسد.