پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۴

نماینده مجلس: بار‌ها مرغ ۱۶ هزار تومانی خریدم

سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 681947
عضو کمیسیون اقتصادی گفت: در حالی که می‌گویند بیشتر از ۱۱ هزار و پانصد تومان نباید مرغ را بفروشند، خودم چندین بار مرغ را کیلویی ۱۶ هزار تومان خریداری کردم!
نماینده مجلس: بار‌ها مرغ ۱۶ تومانی خریدم
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به صحبت هایی که درباره صحبت ها پیرامون تغییر قیمت ارز پایه از 4200 تومان به حدود 8 هزار تومان، اظهار داشت: شکی در اینکه نحوه خدمت رسانی مردم با دلارهای 4200 تومانی غلط است، نیست.

وی با بیان اینکه دلار 4200 تومانی موجب  رانت و ویژه خواری برای عده ای سودجو می شود، افزود: علی رغم اینکه در سال 97 فقط 20 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی اختصاص دادند اما با این مبلغ تلفن همراه، خودرو و کالاهای غیرضروری دیگری را وارد کشور کردند و آش آنقدر شور شده بود که صدای آشپز هم درآمد.

موسوی لارگانی با تاکید براینکه اگر دولت بخواهد در این زمینه ورود کند نباید فقط به حرف زدن اکتفا کند، تصریح کرد: در بحث هدفمندی یارانه ها گفتند می خواهیم یارانه را به اقشار آسیب پذیر بدهیم اما به همه مردم یارانه دادند. در حال حاضر که ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی می دهند مردم گوشت را 140-150 هزار تومان و مرغ را کیلویی16 هزار تومان می خرند. در حالی که می گویند بیشتر از 11 هزار و پانصد تومان نباید مرغ را بفروشند، خودم چندین بار مرغ را کیلویی 16 هزار تومان خریداری کردم!
وی تاکید کرد: اگر در حال حاضر که ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی می دهند مرغ کیلویی 16 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد بخواهند با ارز نیمایی کالاهای اساسی را به دست مردم برسانند، مصرف کننده آن را با چه مبلغی خریداری خواهند کرد؟!

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: چه کسی  این خسارت را جبران می کند؟ مردم الان به نان شبشان محتاج هستند. بهترین راه این است که کالاهای اساسی را سهمیه ای کنند نمی شود یک نفر 10 بار گوشت بخرد و یک نفر نتواند یک بار هم خریداری کند.

وقتی سهمیه ای باشد فرد می داند اگر امروز هم نگیرد فردا می تواند از سهمیه خودش استفاده کند. در حال حاضر تعاونی های مصرفی روستایی در سراسر کشور وجود دارند که قبلا هم این کار را انجام می دادند و می توانند خیلی راحت باز هم این اقدام را انجام دهند.

موسوی لارگانی افزود: بعد از 40 سالی که از انقلاب می گذرد شان ایرانی نیست که 3-4 ساعت از 6 صبح در صف بایستد تا بتواند گوشت بخرد!

وی در پایان خاطرنشان کرد: چند روز پیش خانمی به من زنگ زد و گفت همسرم از کار افتاده است و با یک میلیون و دویست هزار تومان زندگی مان را می گذرانیم. این ماه 450 هزار تومان هزینه قبض گازمان آمده که اگر گاز را هم خورده بودیم نباید اینقدر پول قبضمان می آمد. ما فقط 45 هزار تومان یارانه می گیریم چگونه 450 هزار تومان قبض گاز را پرداخت کنیم؟ از طرف دیگر همسرم بیمار است و باید ماهانه 500 هزار تومان هزینه داروهای او را پرداخت کنم! 

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خوش به حالتون که توانائی خریدن مرغ 16000 تومنی را دارید. خدا بیشتر بهتون بده.
Iran, Islamic Republic of
يعني دولت نمي‌داند كه اگر قرار باشد گوشت با ارز نيمايي وارد و توزيع گردد، گوشتي كه تا قبل از اين حدوداً كيلويي 45 هزار تومان در ميادين و فروشگاههاي زنجيره‌اي توزيع مي‌شد ميشه 100 هزار تومان و گوشت خودمون كه قبلاً با قيمت 110 هزار تومان توزيع مي‌شد مي‌شود 200 هزار تومان. بنازم به اين همه تدبير و اميد. مردم بدبخت چي بايد بخورند ديگه زورمون نمي‌رسه نون و پياز هم بخوريم.
France
پولش را داری که خریدی.مردم درجه 2 که وابسته نیستند ندارند.