جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۸
طرح اقدام متقابل؛

متن کامل مصوبه مجلس برای اقدام متقابل در برابر آمریکا/ دولت موظف به اقدام متقابل و قاطع در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی شد

دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب: 681861
به موجب این قانون نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) و سازمان‌ها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی، تروریست اعلام می‌شوند و هرگونه کمک اعم از نظامی اطلاعاتی، مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی به این نیروها همکاری در اقدام تروریستی محسوب می‌گردد.
متن کامل مصوبه مجلس برای اقدام متقابل در برابر آمریکا/ دولت موظف به اقدام متقابل و قاطع در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی شد
گروه سیاسی جهان نيوز: متن کامل مصوبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا منتشر شد.

به گزارش جهان نيوز، متن کامل مصوبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا به شرح زیر می‌باشد:

ماده (۱)
به منظور اقدام متقابل در برابر تصمیم و یا اقدام ایالات متحده آمریکا در تضعیف صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و از آنجا که این رژیم برخلاف اصول مسلم حقوق بین‌الملل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که مطابق اصل یکصد و پنجاهم قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان حاکمیتی دفاعی ایران شناخته می‌شود سازمان تروریستی خارجی اعلام نموده است. به موجب این قانون نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) و سازمان‌ها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی، تروریست اعلام می‌شوند و هرگونه کمک اعم از نظامی اطلاعاتی، مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی به این نیروها همکاری در اقدام تروریستی محسوب می‌گردد.

ماده (۲)
دولت جمهوری اسلامی ایران مؤظف است در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند، اقدامات متقابل و قاطع براساس این قانون به عمل آورد.

ماده (۳)
دولت جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح مؤظفند در زمان مقتضی با اقدامات پیشگیرانه و دفاع پیش‌دستانه به گونه‌ای عمل کنند که نیروهای آمریکایی نتوانند از هرگونه و امانات علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

ماده (۴)
ستاد کل نیروهای مسلح مکلف است با همکاری وزارت اطلاعات و بهره‌گیری از امکانات و توانایی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر واحدهای اطلاعاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فهرست و اسامی فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) و سازمان‌ها و نهادهایی که تحت اختیار این فرماندهی می‌باشند و از تروریست‌ها حمایت و پشتیبانی می‌نمایند را برای تعقیب قضائی اعلام نموده و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران حداکثر ظرف مدت سه ماه از تصویب این قانون سازوکاری را ایجاد نماید که براساس آن اسامی اعلام شده را به عنوان یک سازما و افراد تروریستی تحت تعقیب و مجازات قضائی براساس قانون مجازات اسلامی قرار دهد.

ماده (۵)
دولت مؤظف است از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری می‌کنند و از این جهت در معرض آسیب قرار می‌گیرند حمایت حقوقی، مادی و معنوی نماید.

ماده (۶)
ستاد کل نیروهای مسلح و وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مؤظفند با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی، سیاسی و دیپلماسی دفاعی خود برای تعطیلی پایگاه‌های آمریکایی در منطقه تلاش نموده و بهره‌مندی نیروهای آمریکایی از تأسیسات، تجهیزات، منابع مالی و سایر کمک‌های احتمالی کشورهای منطقه را خاتمه دهند.

ماده (۷)
کلیه کشورها و اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر نحوی از تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبعیت یا حمایت نمایند در هنگام اجرای آن تصمیم کمک کنند مشمول عمل متقابل جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرند و هر گونه محرومیت و محدودیت علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کارکنان و تأسیسات و تجهیزات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هر نقطه دنیا اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران محسوب و مشمول عمل متقابل می‌گردد.

ماده (۸)
کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶.۷.۱۸ مجلس شورای اسلامی همچنین کلیه مؤسسات و شرکت‌های دولتی، عمومی، غیر دولتی، مؤسسات مالی، بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های خصوصی مکلف به همکاری و ارائه خدمات به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اشخاص حقیقی و حقوقی شاغل، وابسته یا مرتبط بوده و چنانچه به استناد تحریم‌های خارجی یا بین‌المللی از همکاری و ارائه خدمات خودداری نمایند مجرم و مستوجب مجازات تعزیری درجه ۵ قانون مجازات اسلامی می‌گردند.

ماده (۹)
دولت جمهوری اسلامی ایران مؤظف است ضمن اعتراض و اقدام حقوقی به تصمیم غیرقانونی ایالات متحده آمریکا در تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراجع بین‌المللی، از طریق مراودات دو جانبه و چند جانبه یا کشورها و رایزنی با مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از حداکثر توان خود برای بی‌اثر کردن اقدام آمریکا در نقض مصونیت حاکمیتی ارکان دفاعی جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

ماده (۱۰)
سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است منابع مورد نیاز برای اجرای این قانون را سالیانه در بودجه سنواتی دستگاه‌های مجری این قانون پیش‌بینی و تخصیص صددرصد را صادر نماید.

ماده (۱۱)
دولت و کلیه دستگاه‌های مشمول این قانون مؤظف هستند هر چهار ماه یکبار گزارش عملکرد خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای طرح در مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

ماده (۱۲)
کلیه تکالیف مرتبط با نیروهای مسلح مقرر در این قانون براساس تدابیر فرماندهی کل قوا قابل اجرا می‌باشد.

ماده (۱۳)
این قانون از زمان تصویب لازم‌الاجرا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حرف دل همه مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
با آمریکایی ها جنایتکارشماره یک مثل خودشان رفتارمی کنیم
خوزستان تسلیت
Iran, Islamic Republic of
اگر بخواهیم تعریف درستی از اقدام متقابل را بررسی کنیم اول باید اصلی ترین نهاد نظامی آمریکا را تروریست معرفی کنیم که تاحدی از این واقعیت دور هستیم دوم اینکه متقابلا تحریم های همه جانبه بانکی و اقتصادی به نهادهای نظامی آمریکا اعمال کنیم که به هیچ وجه توانایی این کار را نداریم نخواهیم داشت سوم اینکه هر کسی با نیروی نظامی آمریکا همکاری داشته باشد را تحریم کنیم که نظام انقلاب اسلامی این توانایی را بدلیل فقدان برنامه ریزی در این 40 سال ندارد بنابراین طرح اقدام متقابل ما در برابر آمریکا فقط در حد حرف است و در بدترین حالت فقط با شلیک و جنگ میتوان انتقام گرفت که این خواسته اصلی آمریکاست یعنی شلیک اولین گلوله از سمت ما به سمت هرکس ..
نتایج برجام به سود دشمن همچنان ادامه دارد مجلس به دنبال FATF است!
Iran, Islamic Republic of
مجلس اقدام متقابل در برابر سپاه انجام ندهد در برابر آمریکا پیشکش.
Iran, Islamic Republic of
همه این اتفاقات نتیجه عملکرد مجلس و دولت است.
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکایی ها جنایتکارشماره یک کاری ازدستشان برنمیآید. نمایندگان مجلس شورای اسلامی ازسال 1357 تاکنون هیچ کاری برای جنایات آمریکایی ها نکردند.
Iran, Islamic Republic of
اگر راست میگیرد بودجه سپاه رو که در این 6 سال کمتر از نصف شدهم توسط دولت تدبیر . رو کامل تصویب و واگذار کنید.
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
طبق بندهای گوناگون این مصوبه ، دولت جمهوری اسلامی به علت اصرار بر تصویب fatfو cft که باعث می شود آمریکا بتواند با سپاه پاسداران به عنوان یک گروه تروریستی عمل کند ، محکوم و قابل تعقیب می باشد
......!!!!!
سمیه
United Arab Emirates
الله اکبر..
Iran, Islamic Republic of
.....
سمیه
United Arab Emirates
چه عجب مجلس یه تکونی به خودش داد
Iran, Islamic Republic of
شما که همه چیزو انداختین گردن قوه قضائیه ، دولت که زحمتی نیگباید بکشه !!
بهتره تیترتون رو عوض کنید بگید قوه قضائیه مکلفه ، قوه قضائیه همین مفاسد داخلی رو سرنگون میکرد خدا اجرشون رو میداد
جواد
Iran, Islamic Republic of
مهم اقدام و عمل است
تنگه هرمز را ببندید تا شاهرگ حیاتی غرب و اروپا و کشورهای مزدور عربی حاشیه خلیج فارس را قطع نمایید
چرا می ترسید از مقابله عملی با دشمنان قسم خورده
مسئولین جسور و نترس و غیرتمند می خواهد تا با بستن تنگه هرمز همه ی نقشه های دشمنان و بویژه امریکا را خنثی کند و زمین گیرشان نماید .
خدایا به مسئولین ما غیرت ، جربزه ، همت و هوشمندی عنایت بفرما
Iran, Islamic Republic of
ايا ايرانياني كه در امريكا هستند تروريست محسوب ميشوند؟
مرگ بر منافقان
Iran, Islamic Republic of
چقدر موارد ضعيف و غير عملي را بيان كردند فقط ماده 10 ان كه تعيين بودجه مي شود براي بخور بخور بعضي ها فراهم مي شود.
بنظرم اين مصوبه بسيار ضعيف و حقارت آميز است.
اگر مصوب مي كردند كه مسئوليني كه خانواده و فرزندان انها در امريكا هستند سريعا به كشور برگردند شايد كارگشا مي بود.
Iran, Islamic Republic of
ايراني هاي مقيم در امريكا و ساير كشورهاي كه سنت كام فعال هست و با اينها تجارت و مراوده دارند مجرم هستند يا نه و اگر هستند بايد بسرعت به ميهن بر گردند
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
قانوني تصويب كنيد كه كليه اقا زاد ها و با اموال بغارت رفته بسرعت به كشور بر گردنند اگر در كردار خود صادق هستيد با اين كار ضربه مهلكي به ترامپ خواهيد زد هزار ميليارد دلار در امريكا دارايي دارند*
Denmark
اگراین برجام لعنتی نبود .... الان نباید قانونی را مصوب کنیم که مثل برجام اثری ندارد . !