جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

‌‌وزش باد با سرعت ۷۰ کیلومتر در برخی شهرها/ سامانه بارشی تازه در راه است

دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب: 681854
فارس نوشت: روز چهارشنبه وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان‌ غربی، آذربایجان‌ شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، اردبیل و گیلان خواهیم داشت که سرعت باد بین ۴۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود‌.
سامانه بارشی تازه همراه با باد شدید در راه است
به گزارش جهان نيوز، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی امروز در خراسان رضوی، برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان به صورت رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت ‌ادامه دارد.

فردا در استان خراسان رضوی بارش پراکنده تا ظهر ادامه دارد و از بعد از ظهر این سامانه بارشی از سمت مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

امروز سواحل دریای عمان مواج است، بعد از ظهر امروز باد نسبتا شدید در برخی نقاط استان‌های تهران، البرز، قم، سمنان و اصفهان‌ پیش‌بینی می‌شود.

‌همچنین بعد از ظهر سه‌شنبه با عبور امواج تراز میانی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر سه شنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و به تناوب تا اوایل هفته آینده در کشور سبب  بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد شد.

‌روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ۹۸ بارش باران در برخی نقاط‌ رگبار و رعد و برق موقت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان پیش‌بینی می‌شود همچنین‌ وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان‌ غربی، آذربایجان‌ شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، اردبیل و گیلان خواهیم داشت که سرعت باد بین ۴۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود‌.

بعدازظهر پنج شنبه‌ روز جمعه 98/01/30‌‌ بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق در استان‌های لرستان، جنوب شرق ایلام، شمال و شرق خوزستان و شمال غرب چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.     

روز چهارشنبه بارش در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه تشدید می‌شود علاوه بر آن در استان‌های واقع در دامنه های البرز غربی و مرکزی شامل زنجان، قزوین، البرز و تهران و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی در همدان، مرکزی و لرستان و اواخر وقت در برخی نقاط خوزستان و اصفهان، رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه شدت بارش‌ها در برخی نقاط آذربایجان شرقی و‌ آذربایجان غربی است؛‌ همچنین در برخی ساعات وزش باد شدید در مناطق شمال غرب، جنوب غرب، غرب و نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی‌ پیش‌بینی می‌شود.

تا روز چهارشنبه روند افزایش دما بین ۷ تا ۱۰ درجه در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی خواهیم داشت، این افزایش دما در خراسان رضوی تا روز پنج شنبه تداوم دارد، مجدداً از پنج شنبه در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی و از روز جمعه در خراسان رضوی و استان‌هایی که ذکر شد،‌ تقریبا به همین میزان دما در این مناطق کاهش می‌یابد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی به سازمان‌ها‌‌ی مسئول توصیه می‌شود تمهیدات لازم را برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید خصوصاً در ترددهای جاده‌ای و رخداد سیلاب‌های ناگهانی و موقت در مسیل‌های کوهستانی مناطق یاد شده، به‌کار گیرند.

آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۳ و ۱۴ درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر‌ماه ۹۷) تا ۲۵ فروردین ماه سال جاری، ۲۷۴.۸ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال زراعی گذشته در این بازه زمانی ۱۰۵ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ ۱۶۱.۷ درصد بیشتر از سال زراعی گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۹۲.۲ میلیمتر است که بارش سال جاری ۴۳ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیست و نهم سال زراعی متعلق به منطقه کلات نادر در استان خراسان رضوی به میزان ۴۹ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۶.۷ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه دیزین پایین در استان البرز به میزان‌ منفی سه‌دهم درجه سلسیوس بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *