کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجازات همراهی با آمریکا در تحریم سپاه

26 فروردين 1398 ساعت 14:26

عضو کمیته بررسی طرح تقویت جایگاه سپاه از ارائه گزارش این کمیته به کمیسیون امنیت ملی طی امروز خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، محمد دهقان عضو کمیته بررسی طرح تقویت جایگاه سپاه در برابر اقدامات آمریکا با اشاره به برگزاری جلسه امروز صبح این کمیته، گفت: این نشست با حضور نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی و همچنین کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد که بر روی مصوبات نهایی این طرح اجماع کامل صورت گرفت.

عضو کمیته بررسی طرح تقویت جایگاه سپاه ادامه داد: وزارتخانه‌های دفاع، اطلاعات و سپاه پاسداران و مرکز پژوهش‌های مجلس بر روی طرح دو فوریتی تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر اقدامات آمریکا بررسی‌های کارشناسانه‌ای انجام داده بودند، لذا امروز مطالب بسیار دقیق‌تر و کارشناسی‌تر مورد بررسی قرار گرفت و برخی پیشنهادات هم مصوب شد.

نماینده مردم طرقبه و چناران تأکید کرد: این طرح امروز در نشست کمیسیون امنیت ملی ارائه می‌شود تا فردا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شود، زیرا فردا بر اساس آیین‌نامه آخرین مهلت بررسی و تصویب این طرح دو فوریتی در مجلس است.

وی با اشاره به برخی پیشنهادات مصوب شده در نشست این کمیته بیان کرد: به موجب یکی از مصوبات دولت جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کند تا از طریق وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع و همچنین ستاد کل نیرو‌های مسلح با استفاده از رایزنی با کشور‌هایی که دارای پایگاه‌های نیروی نظامی آمریکا در منطقه هستند آن‌ها را مجاب به خروج این نیرو‌ها کند، زیرا بر اساس این قانون وجود پایگاه‌های آمریکا به عنوان ترویج اقدامات تروریستی در منطقه محسوب شده و باید تعطیل شوند.

دهقان تصریح کرد: دولت باید تلاش کند تا بهره‌مندی نیرو‌های آمریکایی را از حمایت نظامی و اطلاعاتی سایر کشور‌های منطقه محروم کند که البته این موضوع در متن طرح اولیه وجود داشت که در جلسه امروز تقویت شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی همچنین اظهار کرد: بر اساس مصوبه دیگر اقدام علیه کارکنان سپاه، افرادی که با سپاه پاسداران همکاری می‌کنند، تجهیزات و تأسیسات سپاه توسط هر کشور یا هر شخص حقیقی و حقوقی در دنیا یک اقدام تروریستی محسوب شده و ایران می‌تواند اقدام متقابل انجام دهد، زیرا این حرکت اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: همچنین اگر هر شخص حقیقی و حقوقی در داخل کشور از تحریم‌های آمریکا علیه سپاه پاسداران به هر نحوی حمایت کند، این اقدام جرم محسوب شده و مستوجب مجازات تعزیری درجه ۵ قانون مجازات اسلامی است که مشمول حبس و جزای نقدی می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 681822

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/681822/مجازات-همراهی-آمریکا-تحریم-سپاه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com