کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سال بد اقبالی خودروسازان جهان

26 فروردين 1398 ساعت 14:23

بر اساس گزارش انجمن جهانی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری، ۲۰۱۸ سال بداقبالی خودروسازان جهان بوده و بیشترین میزان رشد منفی در تولید خودرو در این سال، متعلق به ایران بوده است.


به گزارش جهان نیوز، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، انجمن جهانی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری (OICA)، آمار تولید خودرو سال ۲۰۱۸ در کشورهای مختلف جهان را منتشر کرد. طبق این گزارش در سال ۲۰۱۸ در مجموع ۹۱ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۶۴۰ خودرو تولید شد که نسبت به سال ۲۰۱۷، رشد منفی ۶.۲۹ درصد داشته است. سال ۲۰۱۷ در کل دنیا ۹۷ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۵۳۴ دستگاه خودرو تولید شده بود.
 

مانند همیشه، سال گذشته هم بیشترین خودرو در چین تولید شد. این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲۵ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۵۵۸ خودرو تولید کرد. البته غول خودروسازی دنیا هم سال ۲۰۱۸ میلادی با کاهش تولید خودرو رو به رو شد. تولید خودروی چین در سال گذشته میلادی منفی ۴.۱۶ درصد رشد داشت.

بعد از چین با اختلاف زیاد، آمریکا برترین تولیدکننده خودروی جهان است. این کشور در سال ۲۰۱۸، ۱۰ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۲۲۵ دستگاه خودرو تولید کرد که با رشد ۱.۱۱ درصد همراه بود. ژاپن جایگاه سوم تولید خودرو در جهان را در اختیار دارد. این کشور سال گذشته ۹ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۲۹۱ دستگاه خودرو تولید کرد که رشد ناچیز ۰.۳۹ درصد داشت.

سال ۲۰۱۸، ایران هفدهمین تولیدکننده خودرو در جهان بود. کشور سال گذشته یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۱ دستگاه خودرو تولید کرد که کاهش ۴۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد. سال ۲۰۱۸، کشورهای اندونزی و جمهوری چک تقریباً به اندازه ایران خودرو تولید کردند. طبق آمار انجمن جهانی وسایل نقلیه موتوری، ایران در سال ۲۰۱۷، یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۳۹۶ دستگاه خودرو تولید کرده بود که نسبت به سال ۲۰۱۶، رشد ۱۸.۱۹ درصدی داشت.

همچنین در لیست انجمن جهانی تولیدکننده وسایل نقلیه موتوری، اوکراین کمترین میزان خودرو در جهان را تولید می‌کند. این کشور سال گذشته ۵ هزار و ۷۹۲ دستگاه خودرو تولید کرد که با رشد منفی ۲۲.۸۶ درصد همراه بود.

از سوی دیگر، بیشترین میزان رشد منفی در تولید خودرو در سال ۲۰۱۸، متعلق به ایران بوده است. بیشترین رشد مثبت تولید خودرو را هم مصر با رشد ۹۵ درصدی به دست آورد. البته مصر سال ۲۰۱۸، ۱۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو تولید کرد و تنها یک پله از اوکراین انتهای جدول فاصله دارد.

منبع: مهر


کد مطلب: 681821

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/681821/سال-بد-اقبالی-خودروسازان-جهان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com