کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هوای سالم در تهران همچنان تداوم دارد

26 فروردين 1398 ساعت 10:38

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به پاک بودن هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: کیفیت مطلوب هوا در تهران همچنان تداوم دارد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در صبحگاه امروز (۲۶ فروردین) است، اظهار کرد: به‌تدریج در طول روز بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود به گونه‌ای که برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی- شمال‌غربی انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها طی امروز (۲۶ فروردین) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط مطلوب قرار خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی از شبانگاه (۲۶ فروردین) از سرعت باد کاسته می‌شود، تصریح کرد: با تداوم این وضعیت جوی تا صبحگاه فردا (۲۷ فروردین) همراه با افزایش حجم تردد خودروها در برخی ساعات آغازین روز شرایط برای تجمع آلاینده‌ها فراهم شود.

به گفته شهبازی این شرایط موقتی است و وزش باد طی برخی ساعات به‌ویژه بعد ازظهر در پراکندگی آلاینده‌ها موثر است.

وی در ادامه با بیان اینکه انتظار می‌رود طی فردا (۲۷ فروردین) افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق مشاهده شود، گفت: از بعد ازظهر این روز وضعیت کیفیت هوای پایتخت رو به بهبودی سوق پیدا می‌کند همچنین دما تا روز آینده افزایش جزیی خواهد یافت.

شهبازی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۴۴ در شرایط پاک قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۵۳ در شرایط سالم است.


کد مطلب: 681745

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/681745/هوای-سالم-تهران-همچنان-تداوم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com