جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بیشترین تخریب سیل مربوط به کجاست؟

دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 681729
وزیر کشور با اشاره به وقوع سیل اخیر و افزایش دقت پیش بینی حوادث اینچنینی گفته به علت کمبود ایستگاه های هواشناسی، داده های ما کم است که باید با بالا بردن دقت پیش بینی ها و ارائه اطلاعات درست و تحلیل های دقیق، اعتماد مردم را جلب کنیم.
بیشترین تخریب سیل مربوط به کجاست؟
به گزارش جهان نيوز ، عبدالرضا رحمانی فضلی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما ، با بیان اینکه در استان خوزستان بالاترین حجم خسارت و سیلاب را داشتیم، خاطرنشان کرد، در حوزه کارون و دز، سیل بَرهایی داریم که باید 700 تا هزار متر مکعب بر ثانیه آب را عبور دهند اما به دلیل تصرفات در حریم این سیل برها و نبود لایروبی، سیل برها قدرت کافی نداشتند بنابراین با انفجار و لایروبی‌ها، توانستیم 30 تا 40 درصد این سیل برها را فعال کنیم.

او گفت: همچنین در این باره باید طرح های نیمه تمام به اتمام برسند که بی توجهی به تکمیل آنها در سیل، خودش را نشان داد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه به دلیل ضعف تجهیزات و تحلیل داده‌ها، پیش‌بینی سیلاب‌ها امکانپذیر نیست، لازم است با لایروبی، قلع و قمع سازه ها، فعال سازی سیل برها و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودها تا حدودی آمادگی لازم برابر این حادثه طبیعی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد، در حال حاضر با تأکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور، موضوع بازسازی، نوسازی و تأمین خسارت مردم، لایروبی، زهکشی، جلوگیری از ساخت‌ و سازهای بی‌رویه و کشت‌های آب‌بَر اصلی‌ترین دغدغه ما است.

وزیر کشور با بیان اینکه سازمان هواشناسی باید به تجهیزات دقیق و نیروی انسانی ماهر مجهز شود، تاکید کرد: به خاطر کمبود تعداد ایستگاه های این سازمان، داده های ما کم است که می بایست دقت پیش بینی ها را با توجه به امکانات بالا ببریم و با ارائه اطلاعات درست و تحلیل های دقیق اعتماد مردم را جلب کنیم.

او با طرح این سوال که «آیا در طول بحران سیلاب ها درست عمل کردیم»؟ گفت: این سوال، سوال متداول بحران هاست که برای جبران اشکالات احتمالی لازم است پرسیده شود، که در مجموع در این مقطع خوب عمل کردیم و کار زیادی انجام شد، دستگاه ها هم به تناسب ظرفیت هایی که داشتند اقدام کرده اند که البته نقص هایی هم وجود داشته است.

وزیر کشور سپس درباره اولویت بندی استان‌ها گفت: ما اکنون بیشترین تخریب را از نظر استانی در خوزستان داریم که حجم آب زیاد است و بیش از 250 روستا از 50 تا صددرصد آبگرفتگی دارند و بخشی از حواشی شهر مانند منطقه اهواز، بخش عین دو و حمیدیه واقعا خسارت دیده اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با هماهنگی و وحدت رویه و با فرماندهی واحد موضوع بازسازی را تسریع ببخشیم، گفت: در این زمینه باید از امکانات، منابع، مشارکت و کمک‌های همه دستگاه‌ها استفاده کنیم و دولت به تنهایی قادر نیست.

وزیر کشور افزود: نیرو‌های مسلح در همه مراحل مقابله با سیل یار و یاور مردم سیل زده بودند و در حوزه امداد ما را یاری کردند، سمن‌ها، خیریه‌ها و نهاد‌های عمومی غیر دولتی مثل شهرداری‌ها حتما باید در این خصوص به ما کمک کنند.

رحمانی فضلی گفت: ما برای هر استان چند استان معین در زمان مقابل و امداد مشخص کردیم که باید نقش ایفا کنند و تقسیم کار را انجام دادیم تا کار‌ بازسازی را با سرعت پیش ببریم.

منبع:العالم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *