پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶

افزایش قیمت نان چقدر جدی است؟

دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 681690
رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی از افزایش قیمت نان در سال 98 خبر داد و گفت: ممکن است قیمت نان از ابتدا یا انتهای اردیبهشت ماه گران شود و این در حالیست که دولت هنوز قیمت گندم را نهایی نکرده است.
افزایش قیمت نان چقدر جدی است؟
به گزارش جهان نيوز، اصرار و کشمکش‌ها برای افزایش قیمت نان از سال ۹۳ ادامه دارد، اما نان یکی از کالاهای مهم سبد خانوار به ویژه در دهک‌های متوسط و ضعیف محسوب می‌شود و به همین دلیل تعیین قیمت آن حساسیت بالایی برای دولت و جامعه دارد. همچنین افزایش میزان تورم و شرایط سخت اقتصادی باعث شده که دولت تمایلی به افزایش قیمت نان نشان ندهد.

سال ۹۶ بود که به دنبال درخواست نانوایان، ستاد تنظیم بازار در اواخر آبان مصوبه مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان را به اتاق اصناف ابلاغ کرد اما این مصوبه بیش از یک روز دوام نیاورد و بنا بر دستور رئیس جمهوری اجرای آن متوقف شد. حالا اما زمزمه‌های افزایش قیمت نان به گوش می‌رسد. دولت قرار است قیمت گندم و آرد را گران کند و از این رو نانوایان نیز معتقدند با افزایش حداقل حقوق در سال ۹۸ و قیمت تمام شده، نرخ نان نیز باید گران شود.

قیمت گندم در سه ماه ابتدای سال مشخص می‌شود
در همین حال رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت نان در سال ۹۸ گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: باتوجه به افزایش نرخ دستمزد و گران شدن قیمت آب، برق، گاز و … قیمت نان در سال ۹۸ افزایش خواهد یافت. ممکن است قیمت نان از ابتدای یا انتهای اردیبهشت ماه گران شود و این درحالیست که دولت هنوز قیمت گندم را نهایی و اعلام نکرده است.

محمد جواد کرمی افزود: دولت قیمت گندم ۹۰۰ تومانی را برای آزادپزها به هزار و ۸۵۰ تومان تغییر داده است، بنابراین زمانی که قیمت گندم و آرد دو برابر شود گران شدن قیمت نان در سال ۹۸ امری طبیعی است.
او در پاسخ به این پرسش که قیمت نهایی آراد و گندم چه زمانی اعلام می‌شود؟ اظهار کرد: نرخ‌گذاری قیمت گندم برعهده دولت است اما در سه ماه ابتدایی سال ۹۸ قیمت‌ها از سوی دولت مشخص خواهد شد.

قیمت نان باید گران شود
از سوی دیگر رئیس اتحادیه نان‌های سنتی درباره افزایش قیمت نان به تجارت‌نیوز گفت: نانوایی‌ها از سال ۹۳ منتظر تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت نان هستند. چنانچه قیمت نان در سال ۹۸ گران شود امر غیرمعقولی نیست. چرا که نانوایان کشور با این هزینه‌های سرسام‌آور و افزایش نرخ تورم دیگر توانایی اداره امور خود را ندارند.

بیژن نوروز مقدم اظهار کرد: افزایش میزان تورم در جامعه زندگی نانوایان را هم تحت تاثیرگذار قرار داده است و امیدواریم دولت در سال ۹۸ تمهیدات جدی را برای افزایش قیمت نان در نظر گیرد.

منبع: تجارت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شهر ما که پارسال گرون شد. حداقل 25 درصد.
Iran, Islamic Republic of
...
نیماراسخ
United States
آقاجان چه نانی؟ انواع و اقسام نان پنجاه شصت درصد و بعضی مواقع نود درصد دور ریز دارد.کیفیت انواع نان به کمترین میزان رسیده و به هیچ وجه مأکول نیست.معلوم نیست چه آردی در اختیار نانوایان می گذارند.آیا همانطور که شایعه شده است هشتاد درصد نان مردم را آرد ارزن و هسته ی خرما و ذرت و بیست درصدش را آرد گندم تشکیل می دهد؟
مرکز ادبیات طنز کاشان
United States
استاد عباس خوش عمل کاشانی طنزپرداز معاصر شعری برای نان دارند که مناسب است برای تغییر ذائقه منعکس کنید:
ز خون دل مرا پیوسته قوت است
که نامأکول قوت لایموت است
پزد در شهر ما خبّاز نانی
که در اندازه نصف فلس حوت است
مپرس از طعم آن زیرا که در کام
چوخاک ارّه لای برگ توت است
کپک رویش بود یک بند انگشت
ز بس بارد کجا محتاج فوت است
اگر میلش کنی در ماه سپتامبر
درون معده تا پایان اوت است
زبس شن داخل آن است پنهان
بلاتشبیه چون صحرای لوت است
همه اجزای آن وارفته و سست
به مانند نسیج العنکبوت است
کنی گر انتقاد از شاطرآقا
جوابش تلخ اگر نبود سکوت است!
شعر از :استاد عباس خوش عمل کاشانی (طنزپرداز معاصر).
Iran, Islamic Republic of
...
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
با نزدیک شدن ماه رمضان ، پوست روزه دارا رو بکنین !!