پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به جزئیاتی از طرح دولت آمریکا موسوم به «معامله قرن» نوشت که این طرح اواخر بهار یا اوایل تابستان ارائه خواهد شد.

يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب: 681683
فارس نوشت: یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به جزئیاتی از طرح دولت آمریکا موسوم به «معامله قرن» نوشت که این طرح اواخر بهار یا اوایل تابستان ارائه خواهد شد.
طرح «معامله قرن» اواخر بهار ارائه خواهد شد
به گزارش جهان نيوز، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی به طرح صلح دولت آمریکا میان اسرائیل و فلسطینیان موسوم به «معامله قرن» پرداخت.

در این گزارش آمده است: پیشنهاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای«معامله قرن» برای حل نزاع میان اسرائیل و فلسطینیان تعهدات عملی را برای بهبود زندگی فلسطینیان داده اما این طرح احتمالا شامل یک کشور جداگانه با حق حاکمیت کامل از سوی فلسطینی‌ها همراه نباشد.

منابع نزدیک به این طرح گفته‌اند که احتمالا کاخ سفید بسته صلح پیشنهادی خود را اواخر بهار یا اوایل تابستان ارائه خواهد داد.

مقامات فلسطینی در غزه و رام‌الله همواره تاکید کرده‌اند که طرح مدنظر ترامپ از نظر آنها مردود است.

مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند تا جزئیات این طرح را محرمانه نگه دارند اما اظهاراتی که از «جرد کوشنر» مشاور ترامپ و دیگر مقامات ارائه شده حاکی از آن است که این طرح به صورت گسترده‌ای به نگرانی‌های امنیتی اسرائیل پرداخته است.

مقامات عرب آشنا با طرح کوشنر گفته‌اند که این طرح چیز به خصوصی را به فلسطینی‌ها نمی‌دهد و بیشتر به دنبال ارائه فرصت‌های اقتصادی به فلسطینیان و تثبیت حاکمیت تل‌آویو بر مناطق مورد منازعه است.

کوشنر و دیگر مقامات آمریکایی این طرح و تحول اقتصادی حاصل از آن را به اقدام کشورهای عربی در به‌رسمیت شناختن اسرائیل و پذیرفتن شرایط خودگردانی  و نه حق حاکمیت فلسطینیان منوط کرده‌اند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته و پیش از انتخابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی گفته بود که به دنبال الحاق بخش‌های اشغال شده کرانه باختری به اسرائیل است. این گفته نتانیاهو این درک را در میان کارشناسان بوجود آورد که این تصمیم نتانیاهو با چراغ سبز دولت ترامپ گرفته شده است.

ارائه طرح معامله قرن تا پس از تشکیل دولت نتانیاهو و احتمالا تا پس از ماه مبارک رمضان طول خواهد کشید.

«ایلان گلدنبرگ» رئیس تیم مذاکره کننده سابق آمریکا درباره صلح خاورمیانه در مورد طرح صلح کوشنر گفته است: معتقدم که این طرح از همان اول مُرده است. بزرگترین نگرانی این است که اگر طرح به طرز سنگینی به سمت اسرائیل متمایل باشد، که انتظار داریم همین‌طور نیز باشد، در آن صورت فلسطینی‌ها آن را رد خواهند کرد. پس از آن می‌توان پیش بینی کرد که اسرائیل به سوی الحاق (بخش‌هایی از کرانه باختری) گام بردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش به روسیه رسید!
Iran, Islamic Republic of
داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش به روسیه رسید!

آژانس‌های خبری روسیه از کشته شدن دو عضو داعش در این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از دویچه وله، بر اساس گزارش‌ها این دو نفر در عملیاتی در شهر تیومن در سیبری غربی کشته شده‌اند.

از قرار نیروهای امنیتی از تلاش دو عضو داعشی برای برنامه‌ریزی یک حمله انتحاری در این منطقه اطلاع یافته بودند.

به گزارش رسانه‌ها با ورود نیروهای ویژه به خانه این دو، آنها شروع به شلیک به سوی ماموران کرده و در نهایت در تبادل آتش کشته شده‌اند.
Iran, Islamic Republic of

کوبا: آقایان امپریالیست! ما کوبایی‌ها تسلیم شما آمریکایی‌ها نخواهیم شد
رئیس‌جمهور کوبا در واکنش به اقدامات خصمانه جدید آمریکا علیه کشورش گفت: «آقایان امپریالیست! ما کوبایی‌ها تسلیم نمی‌شویم»......
Iran, Islamic Republic of
برنی سندرز خطاب به ترامپ: لا‌اقل به یک وعده‌ انتخاباتی‌‌ات عمل کن....
Iran, Islamic Republic of
تشدید گستاخی اروپا در سایه انفعال دستگاه دیپلماسی
فرانسه: ایران بعد از پایان دوره برجام هم حق غنی‌سازی ندارد!
سفیر فرانسه در اظهارنظری گستاخانه مدعی شد که بعد از برجام دلیلی برای غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران وجود ندارد!
....