جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵

کمک مالی شیوخ عرب به پ‌.ک‌.ک برای ناامنی در ایران

يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب: 681666
فارس نوشت:شیوخ عرب به سرکردگی سعودی در ادامه جنگ نیابتی علیه ایران، از پژاک و پ.ک.ک حمایت مالی کرده‌اند.
کمک شیوخ عرب به پ‌.ک‌.ک برای ناامنی در ایران
به گزارش جهان نيوز، پ.ک.ک و شاخه ایرانی آن یعنی گروه مسلح، ستیزه‌جو و خشن «پژاک» در لیست سیاه گروه‌های تروریستی آمریکا، اروپا، ایران و ترکیه قرار دارند. این گروه برای تامین مالی فعالیت‌های خود علاوه بر پولشویی، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و اخاذی و آدم‌ربایی، به شدت وابسته به کمک‌های برخی کشورهای منطقه است. کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان بارها به این گروه کمک مالی کرده‌اند. هدف عربستان، کشاندن جنگ به داخل و ناامن کردن مرزهای غربی ایران است.

در واقع، پژاک به عنوان یک گروه تروریستی، کاملا به کمک خارجی در زمینه‌های مالی و اطلاعاتی و نظامی و رسانه‌ای وابسته است. در مورد رویکرد عربستان سعودی علیه ایران به ویژه در دوران محمد بن سلمان نیز باید شواهد مهمی را ذکر کرد. حمایت از همه پرسی استقلال کردستان عراق (که فقط اسرائیل از ان حمایت کرده بود)، نشان از سیاست عربستان برای دست درازی به تمامیت ارضی ایران داشت.

مقامات سعودی اعتقاد  دارند که ایده تشکیل کردستان بزرگ، آرمان‌های ایران و عراق و ترکیه را نابود خواهد کرد و بر حمایت عربستان از استقلال کردستان و ضرورت تشکیل کشور کردستان به عنوان یک حق برای کردها تاکید دارند. آمریکا نیز در پشت پرده به همراه اسرائیل از پژاک برای ضربه زدن به ایران حمایت کرده‌اند.

گفتنی است «سیمور هرش» (روزنامه نگار مطرح مجله نیویورکر) در سال 2008 میلادی افشا کرده بود که نیروهای آمریکایی در حال حمایت از پژاک به عنوان بخشی از برنامه ناآرام سازی ایران‌اند. پژاک هم از ایالات متحده و هم از اسرائیل کمک دریافت می‌کند. هرش مبلغ این کمک‌ها را 400 میلیون دلار ذکر کرده بود.

همچنین جان بولتون مشاورم امنیت ملی ترامپ و ایران‌ستیزان مطرح در آمریکا، در مقاله خود در مجله نشنالریویو (National Review) صراحتا سه استراتژی یا سیاست در قبال ایران را مطرح کرده که شامل حمایت از جنبش‌های تجزیه‌طلبانه در خوزستان، بلوچستان و کردستان است. پژاک، به بهانه حمایت از حقوق کردها در شمال غرب ایران، عملا به فعالیت‌های تروریستی مشغول است.

در تازه‌ترین خبر در مورد کمک خارجی به پژاک برای فعالیت مخرب در ایران، روزنامه ینی شفق ترکیه طی گزارشی نوشت کشورهای حاشیه خلیج فارس اخیرا یک میلیارد دلار به پ.ک.ک کمک مالی کرده‌اند و بیشتر آن نیز توسط عربستان و امارات تامین شده است. بدیهی است بخش قابل توجهی از این پول صرف پژاک خواهد شد. زیرا پژاک، زیرمجموعه پ.ک.ک است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
حیوانات حیات وحش آفریقای جنوبی زبان انسان های درک می کنند و می فهمند ولی آمریکایی ها، اروپایی ها، سعودی ها، صهیونیست ها، مدعیان حقوق بشر وسازمان های بین المللی تاکنون زبان انسان های درک نمی کنند و تاکنون نمی فهمند.
Iran, Islamic Republic of
درخواست رزمنده ایرانی، برای ارجاع پرونده جنایت جنگی عربستان ومتحدانش بمباران، قتل عام نسل‌کشی مردم مظلوم، بی دفاع بی گناه یمن به لاهه
رزمنده ایرانی از شورای امنیت سازمان ملل خواستند، پرونده مربوط به بمباران، قتل عام و نسل کشی یمنی ها توسط کشور های ائتلاف سعودی تحت امر آل سعود را به دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه ارجاع دهد.
France
حرف ترکیه را نباید باور کرد. ترکیه چون خودش با پ ک ک مشکل دارد می خواهد که ایران را با پ ک ک و پژاک وارد جنگ کند. مسئولین کشور باید در این قضیه با بررسی تمامی جوانب امر به نحوی رفتار کنند که بی خودی جنگی در غرب کشور شروع نکنند در دام ترکیه نیافتند.
Iran, Islamic Republic of
این حرف بوی فرانسه و منافقان رو میده
حرف دل همه مردم دنیا
Iran, Islamic Republic of
عربستان جنایتکارشماره یک به سرکردگی آمریکا جنایتکار شماره یک که محل صدور تروریسم است نمی تواند دیگر کشورها را متهم کند.
حرف دل همه مردم دنیا