کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش ۶۲ درصدی حجم سدها

25 فروردين 1398 ساعت 12:06

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس جزئیات جلسه این فراکسیون با وزیر نیرو را تشریح کرد.


به گزارش جهان نیوز، مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه صبح امروز(یکشنبه 25 فروردین) این فراکسیون، اظهار داشت: رضا اردکانیان، وزیر نیرو میهمان جلسه صبح امروز اعضای فراکسیون مستقلان بود.

وی با بیان اینکه وزیر نیرو در این جلسه گزارشی از میزان خسارات به استان‌های سیل‌زده و عملکرد وزارتخانه متبوعش به اعضای فراکسیون ارائه داد، افزود: وزیر نیرو عنوان کرد که حجم و ذخیره سد‌ها نسبت به سال گذشته، 62درصد افزایش یافته است و در حال حاضر 76 درصد مخازن سد‌ها پر است.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ادامه داد: وزیر نیرو همچنین گفت 44درصد تالاب‌های کشور بین 40 تا 100درصد پر شده است.

لاهوتی با بیان اینکه وزیر نیرو در این جلسه درباره میزان بارش‌ها نیز گزارشی به اعضای فراکسیون مستقلان ارائه داد، اضافه کرد: طبق گزارش وزیر، میزان بارش‌ها در نیمه اول فروردین سال جاری نسبت به سال گذشته 19 برابر بیشتر بوده است. همچنین در این دوره، 3 برابر متوسط دوره 50 ساله گذشته بارش در کشور داشتیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با یادآوری اینکه اردکانیان در این جلسه آماری از قطعی آب و برق روستا‌ها و شهر‌های استان‌های سیل‌زده نیز به نمایندگان ارائه کرد، تصریح کرد: وزیر گفت که از 2هزار و چهارصد و پنجاه روستایی که آب آنها به‌دلیل سیل قطع شده بود تنها 50 روستا هنوز قطعی آب دارند و از همین میزان روستا که برق آنها قطع شده بود فقط 35 روستا هنوز برقشان وصل نشده است و بقیه روستاها برق و آب‌شان وصل شده است.

لاهوتی تصریح کرد: طبق گزارش اردکانیان بر اثر سیل اخیر، 2 هزار و صد میلیارد تومان خسارت به تأسیسات وزارت نیرو وارد شده است.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 681605

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/681605/افزایش-۶۲-درصدی-حجم-سدها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com