کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز ششمین جلسه محاکمه متهمان گروه هدایتی

25 فروردين 1398 ساعت 10:11

ششمین جلسه محاکمه متهمان منتسب به «گروه هدایتی» به ریاست قاضی مسعودی‌مقام آغاز شد.


به گزارش جهان نیوزبه نقل از فارس، قاضی مسعودی مقام رییس شعبه سوم دادگاه ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکنون در پنج جلسه به اتهامات گروه هدایتی رسیدگی و دفاعیات متهمین را اخذ کرده است.

امروز نیز از لحظاتی قبل ششمین جلسه رسیدگی به این پرونده با حضور متهمان و وکلای آنها به صورت علنی آغاز شد.قاضی مسعودی‌مقام در ابتدای جلسه دادگاه ضمن اشاره به مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری از متهمان خواست تا در اظهارات خود توجهات لازم را داشته باشند.

قاضی مسعودی مقام با اعلام اینکه در جلسه گذشته حسین هدایتی آخرین دفاع خود را مطرح کرده است از سید مهدی موسوی نژاد متهم ردیف دوم خواست تا برای آخرین دفاع پشت تریبون قرار گیرد.

هدایتی خواستار بیان مطالبی شد ولی قاضی به او گفت شما 5 ساعت صحبت کردید و در جلسه قبل آخرین دفاع را از شما گرفتیم، سی دی شما ملاحظه شد، استنادات خود را ارائه دادید و ضمن اینکه یک لایحه را امروز آوردید.
وی تاکید کرد: وقتی به شما آخرین دفاع تفهیم شده فقط می‌توانید بگویید مطلب اضافه دارم.

موسوی نژاد در دفاع از خود گفت: مطالب مطرح شده علیه اینجانب فاقد دلیل بوده و هدایتی در شبکه‌های معاند نظام و کانال‌های فضای مجازی باعث بازنشر اکاذیب و دروغ‌هایی علیه نظام شده است.

وی افزود: هدایتی با حیف و میل اموال بانک برخلاف قانون تلاش کرده با بزرگ‌نمایی میزان وجوهی را که در ورزش هزینه کرده‌اند مسیر رسیدگی دادگاه را منحرف کنند و با ادعاهای کذب توجه دادگاه را از تعیین تکلیف در خصوص دارایی‌های ایجاد شده در ید وی منحرف کند.

موسوی نژاد خطاب به هدایتی گفت: شما باید در خصوص 2 هزار میلیارد تومان از سال 92 تاکنون با لحاظ شاخص تورم کالاهای سرمایه‌ای مانند دلار، مسکن و خودرو پاسخگو باشید و در قبال لطمه‌ای که به کارآفرینان و تولیدکنندگان و مدیران زدید جواب دهید.
قاضی مسعودی مقام از متهم خواست تا فقط از خود دفاع کند ولی وقتی موسوی نژاد از هدایتی به عنوان مصداق بازیکن خائن یاد کرد به او تذکر داد و گفت: توهین نکنید، خائن، توهین است. شما در چارچوب اتهامات خود دفاع کنید.

مسعودی مقام افزود: اقدامات خودتان را توجیه کنید که چه میزان مداخله داشتید، شما باید آخرین دفاع را داشته باشید نه اینکه با نفی دیگران خود را اثبات کنید.
ادامه دارد...


کد مطلب: 681560

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/681560/آغاز-ششمین-جلسه-محاکمه-متهمان-گروه-هدایتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com