پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۲۲
رحیم پور ازغدی:

وقتی می‌گویند حتی آب خوردن دست دشمنان است نتیجه‌اش تحقیر می‌شود/ فرد حقیر هر خیانتی می‌کند

يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 681528
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وقتی می‌گویند شما نمی‌توانید و حتی آب خوردن دست دشمنان غرب است نتیجه‌اش تحقیر می‌شود و وقتی تحقیر کردند افراد حقیر می‌شود.
وقتی می‌گویند حتی آب خوردن دست دشمنان است نتیجه‌اش تحقیر می‌شود/ فرد حقیر هر خیانتی می‌کند
گروه سیاسی جهان نيوز: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب دارای وظایفی تمدنی و جهانی است، گفت: این انقلاب آغازگر عصر جدیدی در عالم است و ما با شعار نه شرقی و نه غربی کلیشه‌ها را شکستیم، مفهوم آن نفی شرق و غرب نبود، شعارهای انقلاب را برای نفی ابتدا نقد می‌کنند ولی باید به مفهوم اصلی آن پرداخت.

حسن رحیم‌پور ازغدی در دانشگاه نیشابور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب دارای وظایفی تمدنی و جهانی است و باید توقعمان از خودمان افزایش یابد، این مهم است که یک ملت خودش را چگونه تعریف کند و براساس این تعریف توقع و سطح زندگی تغییر می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ملت‌هایی که خودشان را تحقیر می‌کنند و صاحبان قدرت و رسانه را تعریف می‌کنند، کارایی مردم و کشور را پایین می‌آورند و امیدها، تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌ها حقیر می‌شود. براساس احادیث فردی که حقیر شده باشد، چیزی برای از دست دادن ندارد و هر خیانتی را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی می‌گویند شما نمی‌توانید و حتی آب خوردن دست دشمنان است نتیجه‌اش تحقیر می‌شود و وقتی تحقیر کردند افراد حقیر می‌شود. آسیب‌های اجتماعی از تحقیر شدن می‌آید و یکی از نکات مهم بیانیه گام دوم انقلاب قرار دادن و تعریف کردن خود در سطح برتر تمدن‌سازی متصور است.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به متن بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: این انقلاب آغازگر عصر جدیدی در عالم است و ما با شعار نه شرقی و نه غربی کلیشه‌ها را شکستیم و مفهوم آن نفی شرق و غرب نبود، شعارهای انقلاب را برای نفی ابتدا نقد می‌کنند، ولی باید به مفهوم اصلی آن پرداخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تمدنی بسازیم که از مزایایی شرق و غربب استفاده کنیم، ولی مشابه این دو نباشد.

وی بیان کرد: عنوان سوم در بیانیه این است که شعارهای ما جهانی و فطری است، شعارهای ما آیا چیزی جز عزت، استقلال، عدالت، برادری، صلح، عقلانیت و اخلاق است؟ مردمی را نمی‌توان متصور شد که این شعارها را قبول نداشته باشد و به دنبال این آرمان‌ها نباشد؟

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: باید نسل آینده خودش را برای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی و انقلاب و حکومت حضرت ولی‌عصر (عج) آماده کند، قرار است انقلاب ما مقدمه ایجاد تمدنی بزرگ باشد و در نتیجه انقلاب حضرت ولی‌عصر (عج) باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما باید بررسی کنیم که چه آسیب‌های اجتماعی را باید مورد هجوم قرار دهیم تا زمینه برای تمدن‌سازی آماده شود، البته باید این تلاش‌ها ابتدا در جامعه خودمان باشد و بعد به هر جا که دستمان می‌رسد.

وی تأکید کرد: ما انتظار یک همبستگی جهانی هستیم و آن را جزئی از عبادت خود برای رسیدن به فرج امام عصر می‌دانیم، عدالت جهانی بزرگ‌ترین امر خیریه جهانی است و فراتر از آن رساندن این عدالت به سیستم اجتماعی و سیاسی است.

رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: فقط افراد سیاسی را می‌کشند، کسانی که به زر و زور حمله نکنند و تمام ائمه اطهار(ع) ما به همین دلیل سیاسی بوده‌اند که به شهادت رسیده‌اند، حکومت امام علی (ع)، سقیفه و غدیر، صلح امام حسن (ع) و واقعه کربلا همه سیاسی است و مرجعیت غیرسیاسی به ویژه ولایت به معنای حب ائمه را همه مسلمین قبول دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همه ائمه و حتی امام زمان کارشان سیاسی است و مبارزه با جور و ایجاد عدالت تمام سیاسی است، تنها کاری که امام زمان برای اولین بار انجام می‌دهد، برانداختن تمام حکومت‌های فاسد است، ما سیاست‌زده نیستیم، ولی سیاسی هستیم.

وی ادامه داد: شیعه انگلیسی اسلام غیرسیاسی است، ولی شیعه واقعی عزاداری را در کنار سیاست می‌داند.

رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: ما فقط با مشرکینی که علیه اسلام دست به سلاح ببرند و جنگ کنند، می‌جنگیم و به بقیه حتی کمک هم می‌کنیم، پیامبر اکرم (ص) نیز گردن هیچ غیرمسلمانی را برای اجبار به مسلمان شدن نزد جز افرادی که برای مبارزه شمشیر برداشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: حتی در احادیث آمده است که امام زمان (عج) با ادیان مختلف براساس آیین و کتاب خودشان صحبت می‌کند، با همه صحبت می‌کند چون اسلام طرفدار گفت‌وگو است، شمشیر امام زمان (عج) با استکبار و کسانی که آدم می‌کشند و بمب اتم می‌زنند، است.

وی گفت: هر حقی که با مبنا و اصول باقی حقوق درنیفتد قابل‌ اجرا است، آزادی مطلق معنا ندارد، چون امکان دارد سبب از بین بردن آزادی دیگران شود. کرامت انسان هم تا زمانی که جنایت نکند وجود دارد، نامحدود نیست، ولی قابل خدشه است.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: ما با کسی دشمن نیستیم، ولی صاحبان قدرت با ما دعوا دارند، امام خمینی(ره) گفتند، اگر آمریکا مانند یک کشور معمولی باشد، ما با او کاری نداریم، ما می‌خواهیم بیگانگان بخواهند شریک و دوست شوند، ولی نباید این دشمنی با تحقیر و استعمار صورت پذیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: عدل و عقل دو رکن متفاوت اسلام با دیگر ادیان است.

وی تصریح کرد: ما در اسلام سنی‌هایی داشتیم که بعد از سه خلیفه، ۱۲ امام را قبول داشتند، افرادی مانند مولوی که ارادت خاصی به اهل‌بیت(ع) داشتند و برای همه امام‌های شیعه شعر سروده، از این دست عارفان بسیار است.

رحیم‌پور ازغدی افزود: برخی‌ها از کینه به اهل‌بیت(ع) و در اصل کینه به قرآن مفاخر سنی را به دلیل اینکه از ائمه تعریف کرده‌اند را زیر سؤال می‌برند و آن‌ها را نادیده می‌گیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: شعار یالثارات حسین (ع) که شعار امام زمان (عج) است سبب بسیاری از انقلاب‌ها و حرکات ضد ظالمین در سراسر جهان بوده است، در انقلاب ما نیز سراسر این شعار و توسل به ائمه اطهار وجود دارد.

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: جنایات دشمنان زشت است، ولی نباید اقدامات ما نیز به همان صورت باشد و باید عدالت توسط ما مسلمانان اجرا شود و بدون رعایت حقوق، حتی حقوق دشمنان نمی‌شود عدالت اجتماعی را رعایت کرد.

وی عنوان کرد: مشکل بشریت در تمام جوامع روابط استثماری بوده و است، امام زمان (عج) نیز با هدف ایجاد روابط اخلاقی، انسانی و ضد استثماری می‌آید، چون منشأ تروریست و جنگ استثمار است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: هدف انقلاب امام عصر (عج) این است که دوطبقه اجتماعی در جامعه نداشته باشیم و همه در یک سطح باشند و تلاش می‌کنند با قیام خود همه ادیان و همه افراد را به حقوق خود برسانند.

رحیم‌پور ازغدی اظهار داشت: جهانی‌سازی به روش انبیای دیگر هدف امام زمان (عج) است و هیچ‌کس حق ندارد قوم دیگری را تحت سلطه قرار دهد، جنبش دینی ما به دنبال جهانی‌شدن واقعی است و مدعیان امروز برای جهانی‌شدن غربی شدن تمام جهان بوده، شعارها و حرف‌های آن‌ها در نهایت حرف سلطه‌گران است.

وی تأکید کرد: حتی اقتصاد آزاد شعار غربی‌ها هدفش آزادی سرمایه‌داران و بسته بودن اقتصاد برای دیگر مردم است، کمونیست‌ها سرمایه‌گذاری دولتی می‌خواستند، ولی غربی‌ها دولت سرمایه‌داران را می‌خواهند، این‌ها دنبال بازار آزاد نیز نیستند، بلکه بازار آزاد برای خود می‌خواهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: شعار استثمار با توحید در تضاد است، بعضی‌ها می‌خواهند با جهان‌خوارها آشتی کنند و می‌گویند بیاید با جهان آشتی کنیم، امام خمینی(ره) می‌گفتند، اگر اجازه دهند صدای ما به مردم آمریکا برسد، آن‌ها نیز حامی ما می‌شوند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: هر کس بگوید کار مهدی (عج) در جهانی‌سازی را می‌تواند انجام دهد، قطعا دروغ گفته است، ولی اینکه کسی بگوید تا آمدن حضرت ما کاری برای جهانی‌سازی نمی‌کنیم، قطعا کذاب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در بيخ گوشتان هر فسخ و فجوري ميكنند دلتان خوش است حرف الكي ميزنيد عملي بر عليه كاخ نشينان اقدام كنيد
Iran, Islamic Republic of
برخي ماموريت دارند غارت كنند برخي ديگر ماموريت كه مردمو با حرفهاي صد من يك غاز سرگرم بعد هم دانگي دونگي
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
فسق و فجور درست است لطفاً تصحیح کنید.
Iran, Islamic Republic of
هياهو ميكنند بعد تو سر خود ميزنند
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از مشاهده قدیمی ترین گونه جانوری در حال انقراض بنام "فسیل زنده" در تالاب هامون بین المللی خبر داد.


با این سرعت که روحانی داره ما رو به عقب میبره احتمالا تا 1400 دایناسور هم میبینیم😂
ب
Iran, Islamic Republic of
همان معامله که اول انقلاب با طرف داران رژیم گذشته شد باید با كاخ نشینان و انگل ها ی فعلی هم باید بشود تا مردم روی آسایش را دوباره ببینند؟
Iran, Islamic Republic of
...
حسین
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مجلس = موتور پیشران انقلاب در گام دوم
به منظور خنثی نمودن اقدامات خباثت آمیز دولت امریکا و حامیان داخلی و خارجی آن برای ایجاد فاصله ومقابل هم قراردادن مردم و نظام در سال۹۸- موج سواری وباج خواهی ، می بایستی قوای کشور و در رآس آن نمایندگان ولایتمدار مجلس شورای اسلامی وظایف نظارتی و تقنینی خود را هرچه سریعتر در دفاع از کشور،انقلاب ، مردم و اقشار ضعیف جامعه نسبت به مطالبات مقام معظم رهبری مد ظله العالی، بعنوان موتور پیشران کشور در گام دوم انقلاب- سال رونق تولید در ارائه و تصویب لوایح ضد آمریکایی،مقابله با جریانهای نفوذی شامل مدیران و مسئولین دوتابعیتی ،اصلاح ساختار اقتصادی،اصلاح نظام بانکی ، ایجاد شفافیت در ارکان اقتصادی کشور برای مبارزه با فساد و میدان دادن به جوانان صالح،صادق، متخصص ،پاسخگو، با انگیزه و انقلابی و جایگزین نمودن ایشان با افراد بی رمق،خسته،از راه برگشته،ریاکار،فاسد،خائن و منافق به منظور بازسازی اعتماد و ایجاد امید و نشاط بین مردم و دمیدن خونی تازه به رگهای انقلاب اجرایی نمایند .
Iran, Islamic Republic of
به اين مجلس اميدي نيست اي كاش اين مجلس و اين دولت و اين سياست بازان وابست داخلي و خارجي را نداشتيم نظام ناصرالذين شاهي بهتر از حالا بود آبروي انقلاب را بردند
Iran, Islamic Republic of
حتي دزدان سر گردنه هم قانون و مرامي دارند
Iran, Islamic Republic of
ولي نماينده نجومي ندارند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
" شمشیر امام زمان (عج) با استکبار و کسانی که آدم می‌کشند و بمب اتم می‌زنند، است. "

این یعنی چی جهان نیوز؟!! "با" ؟؟
حسینعلی
Iran, Islamic Republic of
شما وهمفكرانتان براي كشور چه كرديد احمدي نژاد را با هياهو آورديد چه گلي بسر اين مملكت زد
Iran, Islamic Republic of
...
United States
....
United Kingdom
اگه باور ندارى كه اب خوردن ما هم دست اوناست، فقط صبر كن تا چهار ماه ديگه و ببين همين يانكى هاى كثافت اثرى ازتون باقى ميذارن يا نه ؟! ....
Iran, Islamic Republic of
همه ملت اگر مثل شما مرعوب بودند و با تشر دشمن مرعوب میشدند الان از هضم رابع دشمن هم رد شده بودی.