کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار آمریکا به اتباع خود درباره سفر به ترکیه

25 فروردين 1398 ساعت 8:16

وزارت خارجه آمریکا با اطلاع رسانی به شهروندانش نسبت به پیامدهای منفی سفر به ترکیه و تردد در مرزهای سوریه و عراق هشدار داده است.


به گزارش جهان نیوز، آمریکا به تازگی با افزایش سطح امنیتی مسافرت به ترکیه، به شهروندان خود هشدار داده است.به نوشته وبگاه «اکاثیمرینی» وزارت خارجه آمریکا اینک هشدار سفر به ترکیه را به سطح «3» رسانده و به اتباعش توصیه کرده موارد تروریستی و بازداشت‌های خودسرانه را در سفر به ترکیه لحاظ کنند.

وزارت خارجه آمریکا 9 آوریل (سه‌شنبه 20 فروردین) هشدار سفر به ترکیه را بروزرسانی و به اتباع خود همچنین توصیه کرده به خاطر خطر «آدم ‌ربایی» و «عملیات تروریستی» از نزدیک شدن به مرزهای «عراق» و «سوریه» اجتناب نمایند.

در بخشی از هشدار وزارت خارجه آمریکا آمده است:«نیروهای امنیتی ده‌ها هزار نفر از جمله شهروندان امریکا را با اتهام وابستگی با سازمان‌‌های تروریستی و بر اساس شواهد ضعیف، مخفی و انگیزه‌های سیاسی بازداشت کرده‌اند. شهروندان آمریکا نیز مشمول ممنوعیت‌های مسافرتی هستند که مانع خروج آنها از ترکیه می‌شود. مشارکت در تظاهراتی که توسط دولت ترکیه به طور صریح تایید نشده و همچنین انتقاد از دولت از جمله در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به دستگیری منجر شود.»

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین نسبت به حملات تروریستی در مکان‌های گردشگری، مراکز حمل و نقل و دیگر مناطق عمومی هشدار داده شده است.

منبع:العالم


کد مطلب: 681483

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/681483/هشدار-آمریکا-اتباع-خود-درباره-سفر-ترکیه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com