جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انهدام ۱۸ مخفیگاه داعش در غرب عراق  

يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب: 681478
هجده مخفیگاه و لانه های زیرزمینی عناصر داعش در استان الانبار (غرب) عراق کشف و منهدم شد.
انهدام ۱۸ مخفیگاه داعش در غرب عراق  
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، مرکز اطلاع رسانی امنیتی وابسته به نخست وزیری عراق، نیروهای ستاد عملیات استان الانبار طی عملیاتی در این منطقه موفق به کشف و انهدام 18 مخفیگاه عناصر داعش شدند.

در درگیری بوجود آمده در این عملیات نیز دو تروریست انتحاری که کمربند انفجاری بسته بودند به هلاکت رسیدند.این مرکز افزود که عملیات در منطقه ای در شمال جاده بین المللی و با مشارکت هوانیروز عراق انجام شده است.

در این عملیات همچنین شش دستگاه انواع خودرو و دو بسته انفجاری کشف و ضبط شد.از سوی دیگر ستاد عملیات استان صلاح الدین با همکاری الحشد الشعبی نیز دست به یک عملیات پاکسازی در جزیره تکریت زدند تا سطح امنیت در این منطقه را ارتقا دهند.

در این عملیات چند تن از افراد تحت تعقیب به اتهامات تروریستی بازداشت شدند.
مدیریت استخبارات نظامی نیز از بازداشت 'ایاد سیخوی' از عناصر بخش موسوم به نیروی هوایی داعش در منطقه عوسجه از توابع شهر موصل خبر داد.

'سرایا السلام' از گروههای الحشد الشعبی عراق نیز که امنیت و حفاظت شهر سامرا را بر عهده دارد، دیروز جمعه از کشف و خنثی سازی یک عملیات نفوذ و حمله تروریستی در شرق شهر مقدس سامرا خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است که این نیرو بر اساس گزارش های اطلاعاتی و پس از نصب کمین موفق شد این عملیات را خنثی و تعدادی از تروریست ها را کشته و بقیه را مجبور به فرار کند.

برغم اعلام پایان نظامی گروهک تروریستی داعش در عراق در اوایل آذرماه 96، تهدید و حملات عناصر باقیمانده این گروه تکفیری همچنان بویژه در مناطق شرق و غرب عراق و گاه در حومه بغداد ادامه داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *