پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱
سالاری:

شهرداری تهران در بدترین وضعیت مالی

شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 681412
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: شهرداری به لحاظ منابع درآمدی در بدترین وضعیت خود در تاریخ شهرداری قرار دارد.
شهرداری تهران در بدترین وضعیت مالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمد سالاری با اشاره به اقدامات شورای شهر دوره پنجم شهر تهران، اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده در شورای دوره گذشته نیز حضور داشتم می‌توانم مقایسه بهتری بین فعالیت شورای فعلی و قبلی داشته باشم. شورای دوره چهارم نسبتا موفق بود ولی شورای شهر فعلی علی‌رغم اینکه شهرداری به لحاظ منابع درآمدی در بدترین وضعیت خود در تاریخ شهرداری قرار دارد، سعی کرد به یکسری راهبردهای مبنایی و اساسی ورود کند که تغییر رویه‌ای در نگاه‌های غلطی بود که در فضای تصمیم گیری شهرداری وجود داشت.

وی ادامه داد: یکی از راهبردها و تغییر روایه‌ای که به آن اشاره کردم شفاف‌سازی و تسری‌دادن شفافیت در همه حوزه‌هاست. تغییر در نحوه انعقاد قراردادهای پیمانکاری در سطح مناطق، واگذاری املاک یا فروش و تهاتر آنها، پرداخت حقوق و مزایا، تصمیم‌گیری‌ در حوزه شهرسازی و معماری در شوراهای معماری مناطق، تصمیم‌گیری‌هایی که شورا در حضور خبرنگاران اتخاذ می‌کند، فرآیند تصمیم‌گیری در کمیسیون‌های تخصصی که مبتنی بر استفاده از نظرات خرد جمعی است از جمله مواردی بود که ممکن است در ظاهر منجر به یکسری پروژه‌های ملموس و قابل مشاهده توسط مردم مانند ساخت پل و اتوبان نشود، ولی تأثیرشان در توسعه پایدار شهر، کاهش فساد و رانت و اصلاح امور و مصحلت شهر و شهروندان بیشتر است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: مواردی که به آن اشاره کردم از رویه‌هایی است که قابل بازگشت نیست. در گذشته شاهد بودیم که مجموعه گسترده‌ای از پروژه‌ها در مناطق و سازمان‌ها تعریف می‌شدند فارغ از اینکه نیاز شهر باید مبتنی بر پیوست مطالعاتی باشد ولی در حال حاضر این اقدامات تا حد زیادی متوقف شده است البته هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

وی با بیان اینکه امیدوارم با توجه به تصویب برنامه پنج ساله سوم بتوانیم آثار و تبعات بسیار خوبی را در شهر شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: اساسا نهادینه کردن رویکرد توسعه انسان‌محور در شورای پنجم به صورت جدی آغاز شده است و توجه به فضاهای عمومی، حفاظت و صیانت از باغات به صورت جدی در دستور کار است در این راستا علی رغم مشکلات و چالش‌های درآمدی که داشتیم بالاخره مصوبه برج‌باغ‌ها لغو شد؛ باغات بهم پیوسته کن و فرحزاد که چند صد هکتار مساحت دارند را در این دوره توانستیم در شورای عالی شهرسازی پیگیری و مصوب کنیم تا صیانت شوند.

سالاری افزود: امیدوارم در سال‌های آتی شاهد افزایش دامنه اختیارات شهروندان و فضاهای شهری باشیم و شهر را از خودرو محوری به سمت انسان محوری سوق دهیم. پایه گذاری‌های لازم در یکسال و نیم گذشته و در برنامه پنج ساله محقق شده و در سال جدید اقدامات خوبی را آغاز خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
کم تر هزینه تبلیقات کار ها ی نکرده کنید؟؟