کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر نیرو را به مجلس می‌کشانم

24 فروردين 1398 ساعت 12:20

نماینده مردم آق قلا گفت: کار سپاه در خصوص انفجار راه آهن عالی بود اگر انجام نمی‌شد آب بالاتر می‌آمد.


به گزارش جهان نیوز، نبی هزار جریبی نماینده مردم آق قلا با بیان اینکه خراش بدن مردم و عفونت های ناشی از زخم ها در جریان سیل، منطقه را با خطر شیوع بیماری های عفونی و بیماری هایی مانند وبا تهدید می کند، اظهار داشت: در حال حاضر حجم زیادی از لاشه حیوانات مانند مرغ هایی که در مرغداری ها مرده اند، پوسیده شده و کردم زده اند وارد سیلاب شده که این امر خطرات جدی برای سلامتی مردم به دنبال دارد.

وی ادامه داد: به طور مثال در یک مرغداری در هنگام سیل حدود 700 تن مرغ از بین رفته است و با توجه به اینکه این لاشه ها در آب و گل و لای غوطه ور است و عفونی شده، امکان آتش زدن آن وجود ندارد و باید در محلی دفن شوند که وارد آب شرب نشوند.

هزارجریبی با بیان اینکه طی تماس هایی با رئیس علوم پزشکی بر تزریق واکسن کزاز تمام افراد منطقه تاکید کردیم، تصریح کرد: مسئولان مربوطه قول مساعد در این زمینه داده اند و قرار شده در دو میدان مرکزی شهر واحد سیار بگذارند و اعلام کنند که تزریق واکسن کزاز به صورت رایگان انجام می شود.

نماینده مردم آق قلا با بیان اینکه انتظار ما از دولت بیش از اینها بود، یادآور شد: چند روز قبل از وقوع سیل، هواشناسی این حادثه را پیش بینی کرده بود، طبق گفته مردم زمانی که آنها برای پیشگیری از سیل به فرماندار مراجعه می کنند، وی می گوید سیل شدت ندارد و از مسیر به آرامی رد می شود. فرماندار خیال مردم را راحت کرد که سیل نمی آید، اما آمد و زندگی شان را نابود کرد.

وی تاکید کرد: بنده روز پنجم عید روی قایق بودم و  یک و نیم متر آب در آنجا را دیدم. سیستم های دولتی واقعا دروغ می گفتند و بنده مجبور شدم شخصا وارد شوم که بعد از آن هم کمک های مردمی از سراسر کشور روانه شد. هلال احمر و سپاه خوب کار کردند. دست همه درد نکند. همه آمدند. اما دیر آمدند. بعد از آمدن هم زود رها کردند و رفتند و الان هم کسی نیست.

هزارجریبی در خصوص صحبت های روحانی مبنی بر اقدام سپاه در انفجار راه آهن آق قلا گفت:  به نظرم حرف درستی نزده است . بنده خودم خواهش کردم این کار را انجام دهند. در  مسیر سیل به ارتفاع دومتر راه آهن احداث کرده اند که این راه آهن مانند سد عمل می کرد و اجاره نمی داد که هیچ آبی از آنجا عبور کند. جرات نمی کردند دستور دهند راه آهن را خراب کنند و بنده با بیل مکانیکی رفتم که آن را خراب کنم و از سپاه خواستم راه آهن را منفجر کند. دست آنها درد نکند. کار سپاه در خصوص انفجار راه آهن عالی بود اگر انجام نمی شد آب بالاتر می آمد.

نماینده مردم آق قلا در پایان خاطرنشان کرد: اکنون در حال کلید زدن چند طرح تحقیق و تفحص از جمله تفحص درباره سد وشمگیر و همچنین تدوین طرح استیضاح وزیر نیرو به دلیل اهمال کاری در انجام وظیفه قانونی خود و طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی هستیم که به زودی آن را به هیئت رئیسه تقدیم خواهیم کرد.

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 681411

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/681411/وزیر-نیرو-مجلس-می-کشانم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com