کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه نجف:

سپاه نبود پایتخت‌هایتان بازار برده‌فروشی می‌شد

24 فروردين 1398 ساعت 10:21

خطیب جمعه نجف اشرف با رد تصمیم اخیر آمریکا در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریسم ادعایی خود، گفت: اگر عوامل مهمی مثل نقش سپاه پاسداران نبود، اکنون پایتخت بسیاری از کشورها به بازار برده فروشی داعش تبدیل شده بود.


به گزارش جهان نیوز، شیخ 'خالد النعمانی' خطیب جمعه نجف اشرف ضمن اعلام مخالفت با تصمیم اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران، خطاب به حامیان این تصمیم تصریح کرد: اگر فتوای مرجعیت، جهادگری رزمندگان و نقش سپاه پاسداران نبود، اکنون پایتخت های بسیاری به بازار برده فروشی تبدیل شده بود و دختران و پسرانتان در آن خرید و فروش می شدند.

وی در خطبه های نمازجمعه امروز نجف اشرف در صحن مطهر امام علی (ع) گفت: گنجاندن نام سپاه در لیست تروریسم آمریکا امری غیرقابل قبول است و موجب افزایش تنش ها در منطقه می شود.

شیخ النعمانی افزود: تصمیم اخیر آمریکا ملت ایران را بیش از پیش برای دفاع از کشور و اسلام مصمم تر می کند تا با تلاش بیشتر تحقق اهدافش را تضمین کند.

وی همچنین از مواضع دولت و ملت عراق در ابراز همدردی و ارسال کمک به سلیزدگان ایرانی قدردانی کرد و آن را نشانه برادری دو کشور و دو ملت دانست.

'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد دولتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به عنوان 'سازمان تروریستی خارجی' تعیین کرده است.

به دنبال این اقدام خصمانه آمریکا، شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را گروه تروریستی معرفی کرد.

تصمیم یکجانبه و غیر قانونی آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی چند روز گشته واکنش گسترده ای از سوی دولت، شخصیت ها، احزاب و گروههای مختلف عراقی داشته است و با موج وسیع محکومیت و انتقاد مواجه شده است.

منبع:ایرنا


کد مطلب: 681354

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/681354/سپاه-نبود-پایتخت-هایتان-بازار-برده-فروشی-می-شد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com