کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاجی بابایی: چین و روسیه از دست ما گله‌مندند

24 فروردين 1398 ساعت 8:35

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه وزارت خارجه باید محوریت اروپا را تغییر داده و به سمت کشورهای دیگر به ویژه شرق برود، گفت: از گور آمریکا و اروپا برای ما چیزی در نمی‌آید.


به گزارش جهان نیوز، حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفتگو با مهر، با تاکید بر ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی، اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی ما باید تقویت و تمام توان وزارت خارجه به کار گرفته شود تا بتوانیم در شرایط تحریم ارتباطمان با کشورهای دنیا به ویژه چین، هند، عراق و آمریکای لاتین را افزایش دهیم چرا که از گور آمریکا و اروپا برای ما چیزی در نمی‌آید.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه باید محوریت اروپا را تغییر داده و به سمت کشورهای دیگر به ویژه شرق برود، ادامه داد: متأسفانه وزارت خارجه ما همه تخم مرغ‌ها را در سبد اروپا گذاشته است و آن‌ها هم می‌گویند که در قبال یک لقمه نان از شما CFT و پالرمو را می‌خواهیم!

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه این مسئله نشان‌دهنده اشتباه استراتژیک ماست نه مشکل اروپا، تصریح کرد: ما نباید همه ظرفیت‌های خود را در اختیار اروپایی‌ها و ارتباط با آنان بگذاریم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه کشورهایی چون چین و روسیه گله‌مندند که چرا هر زمان که ارتباط ایران با غرب کاهش می‌یابد به سراغ آنان می‌رویم، خاطرنشان کرد: مسئولان باید بدانند که قدرت منطقه‌ای، اقتصاد و اقتدار ما را تأمین می‌کند و باید ارتباطمان با آن را تقویت کنیم.


کد مطلب: 681297

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/681297/حاجی-بابایی-چین-روسیه-دست-گله-مندند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com