پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دولت درباره فضای مجازی حساسیت نشان دهد

پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب: 681224
مهر نوشت: یکی از مراجع تقلید شیعیان از حساسیت نشان ندادن به فضای مجازی از سوی دل سوزان فرهنگی گلایه کرد و گفت: عزم راسخ برای اصلاح فضای مجازی نیست و دولت باید در مورد فضای مجازی حساسیت نشان دهد.
دولت درباره فضای مجازی حساسیت نشان دهد
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی ظهر پنج‌شنبه در دیدار جمعی از روحانیون و طلاب که در مدرسه امیرالمؤمنین (ع) در قم برگزار شد، ضمن محکوم کردم اقدام نابخردانه رئیس جمهور آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، اظهار داشت: امروز شاهد مشکلات زیادی در موارد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستیم و معتقدیم از جمله راه‌های برون رفت از مشکلات، توسل و دعا کردن است و با توسل و دعا کردن، شر اشرار از این کشور برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه اهمیت علم در روایات ابراز داشت: حضرت علی (ع) فرموده است که «لطف خدا، نامحدود است، ولی برای هر کسی در استفاده از لطف خدا، ظرفیتی قرار داده‌شده. برای استفاده بهتر باید ظرفیت خودمان را افزایش دهیم».
این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه عالم ربانی مانند نور و آفتاب است، گفت: اگر نور و آفتاب نباشد همه چیز از بین می‌رود و عالم در جامعه نور افشانی می‌کند و باعث نجات جامعه می‌شود.

وی بیان داشت: افرادی در جامعه هستند که نه تنها سبب هدایت نیستند بلکه سبب گمراهی اقشار مختلف می‌شوند لذا باید سعی کرد جزو گروه عالمان باشیم، عالمی که موجب هدایت و نورافشانی می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: عالمان دین اگر اثرگذار شدند، چون به سلاح بیان و قلم مجهز هستند بنابراین طلاب و حوزویان هم باید به این دو سلاح مجهز باشند و اگر نباشند مسئول هستند.

دشمنان می‌خواهند کل اسلام را از بین ببرند
مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: امروز روز ایده و مجهز شدن به وسایل روز است و باید به ایده‌های روز دنیا مجهز شد چرا که امروز روزی است که دشمن برای از بین بردن دین و اسلام اهداف و برنامه‌های وسیعی طراحی کرده است و می‌خواهند کل اسلام را از بین ببرد.

وی از حساسیت نشان ندادن به فضای مجازی از سوی دل سوزان فرهنگی گلایه کرد و ابراز داشت: عزم راسخ برای تنظیم فضای مجازی نیست؛ دولت باید در مورد فضای مجازی حساسیت نشان دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: اوضاعی که در این فضا منتشر می‌شود، متناسب با جامعه اسلامی نیست و جوانان را درگیر خودکرده است و باید فضای مجازی را جدی گرفت؛ افرادی هم به شبهه پراکنی می‌پردازند که حوزه در مورد پاسخگویی نباید حالت انفعالی بگیرد و نباید تنها منتظر امام زمان (ع) شد بلکه باید عبادی الصالحین باشند و تربیت شوند تا حضرت را یاری کنند.

وی عنوان کرد: در صورتی که عزم راسخ در مبارزه با انحرافات و فضای مجازی باشد، خدا هم یاری خواهد کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه بر اسلامی شدن محیط دانشگاه‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: فرهنگ اسلامی قوی است و می‌تواند غالب بر سایر فرهنگ‌ها شود و باید از این فرصت برای غالب کردن فرهنگ اسلامی استفاده کرد و باید با رفتار و عمل نشان داد که اسلام می‌تواند فرهنگ غالب باشد.

وی در توصیه به طلاب افزود: برای پیشرفت نیازمند به نظم و اراده و عزم قوی و خلوص نیت هستیم و طلبه‌ای که این مسائل را داشته باشد می‌تواند به موفقیت برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *