سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

سیل در کلات چقدر خسارت به بار آورد؟

پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 681159
‌فرماندار شهرستان کلات گفت: بارش‌های پی در پی باران و سیلاب‌های اخیر در شهرستان کلات 50 میلیارد ریال خسارت را به همراه داشته است.
سیل در کلات چقدر خسارت به بار آورد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مهدی ناصری با اشاره به سیل بعدازظهر روز چهارشنبه 21 فروردین‌ماه عنوان کرد: این خسارت‎ها در حوزه راه، آب روستایی و کشاورزی بوده است. طی سیل روز چهارشنبه راه روستاهای آبگرم، خواجه روشنایی، بامچنار ، باغگاه، سیرزار، مومن‌آباد، قره تیکان، قلیچ‌آباد، سرجنگل، نیشابورک، محلات چنار قطع شده است.

فرماندار شهرستان کلات بیان کرد: براثر جاری شدن سیل جاده دسترسی روستای سینی کهنه تخریب و به اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد همچنین موجب وارد شدن خسارت به بخش کشاورزی و راه ارتباطی در دو روستای چرم کهنه و سینی کهنه از توابع بخش مرکزی کلات شد.

وی ادامه داد: سیلاب و بارندگی‌های اخیر ‌در حوزه راه حدود 1.5 میلیارد تومان، آب روستایی 1 میلیارد تومان و در بخش کشاورزی 2 میلیارد و 700 میلیون تومان خسارت برجای گذاشته است.

فرماندار شهرستان کلات عنوان کرد: خسارت‌ها به تاسیسات شهری بسیار اندک و در حدود 30 تا 40 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: به دلیل این که 50 درصد راه‌های محله‌های دامداری هنوز مسدود هستند تاکنون نتوانسته‌ایم به این مناطق رفته و برآورد خسارت کنیم.

ناصری ادامه داد: تاکنون از 11 مسیر روستایی که به دلیل سیلاب مسدود شده بودند 9 مسیر بازگشایی شده و اکنون با تلاش راهداری مسیر حداقلی در صفر مرزی سنگ دیوار بازگشایی شده و رفت و آمد در حد بسیار جزیی جریان دارد.

وی همچنین گفت: در بخش تخریب خانه‌های روستایی گزارش‌هایی به صورت متفرقه واصل شده که براساس آن‌ها سه خانه در مناطق مختلف دچار آبگرفتگی شدید شده‌اند.

ناصری عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از روستاهای شهرستان همانند کَرم کُهنه و ژرف در داخل و عمق دره واقع شده‌اند و اگر سیلابی بیاید تمامی روستا را در برمی‌گیرد همچنین در مناطق شهری نیز حدود 16 واحد ساختمانی در مجاورت رودخانه‌ واقع شده‌اند که اگر سیلاب از رودخانه بیرون بیاید این تعداد خانواده را دچار آبگرفتگی و سیل می‌کند.

وی افزود: در مجموع خانه‌های حداقل 500 تا 600 خانوار روستایی و شهری که اکثرشان روستایی هستند در مسیل سیلاب ساخته شده‌اند.
فرماندار شهرستان کلات گفت: در گذشته تصمیم بر جابجایی روستای کرم کهنه گرفته شده بود و در این خصوص دستور برجابجایی کل روستا نیز صادر شده بود اما به دلایل مختلف نپذیرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به این که عمده بارش‌ها رگباری بوده و از سویی کلات منطقه‌ای گردشگری است توصیه می‌شود کسانی که به این شهرستان می‌آیند از اتراق کردن در مسیل‌ها، رودخانه‌ها و دره‌های عمیق به جد خودداری و پرهیز کنند.

ناصری افزود: از شهروندان درخواست داریم قبل از سفر به این شهرستان آب و هوای منطقه را چک کرده و با راهنما بیایند و مراقبت‌های لازم را از خود و خانواده داشته باشند.

وی همچنین به دامداران توصیه کرد: از رفتن و بردن دام به دره های عمیق برای چرا خودداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *