پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۹

دوربین مدار بسته

پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 681157
دوربین های امنیتی روز به روز در حال افزایش قابل توجهی در جامعه ما هستند. این افزایش تا حدی ناشی از فناوری است که در طول زمان بهتر و بهتر می شود. همانطور که این پیشرفت ها انجام می شود، هزینه نیز در حدود همان میزان کاهش می یابد.
 دوربین های امنیتی روز به روز در حال افزایش قابل توجهی در جامعه ما هستند. این افزایش تا حدی ناشی از فناوری است که در طول زمان بهتر و بهتر می شود. همانطور که این پیشرفت ها انجام می شود، هزینه نیز در حدود همان میزان کاهش می یابد.

از آنجا که همه این پیشرفت ها در فناوری دوربین های امنیتی، انواع و سبک های بسیار بیشتری برای مصرف کننده امروزه وجود دارد و تنوع هر یک از آنها پیش از این است و این به راحتی می تواند حتی یک خریدار آشنا با تکنولوژی هوشمندانه را گمراه کند .

در این مقاله قصد داریم نگاهی به مجموعه ای از طرح ها و ویژگی های ارائه شده با بعضی از دوربین مدار بسته موجود در بازار امروز ارائه دهیم و اطلاعاتی را ارائه می دهیم که می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام دوربین بهتر برای شما کار میکند و این بهترین راهنمایی برای شما یک راهنمای مفید برای مقایسه و نصب دوربین مدار بسته است .
 

خرید دوربین مدار بسته
اولین چیزی که باید در هنگام خرید دوربین مدار بسته در نظر بگیرید این است که آیا در داخل یا خارج از خانه نصب می شود. تمام دوربین های امنیتی طراحی شده اند که در داخل یک ساختار کار کنند اما فقط بخشی از آنها برای کار در خارج از عناصر طراحی شده اند. دوربین های داخلی معمولا ارزان تر هستند، کمتر وزن تر هستند و با مواد سبک تر ساخته می شوند. دوربین های نظارت که برای نصب در خارج ساخته می شوند معمولا از مواد قوی تر مانند فلز یا پلاستیک ضخیم ساخته می شوند و به گونه ای مهر و موم شده اند که رطوبت و گرد و خاک را از اجزای الکترونیکی داخلی ظریف در درجه های مختلف حفظ می کنند.

یک سیستم رتبه بندی، کد IP نامیده می شود، که به شما کمک می کند تا میزان حفاظت دوربین را تعیین می کند و به شما اجازه می دهد دوربین را انتخاب کنید تا در محیط نصب و راه اندازی شما بهترین عمکرد را خواهد داشت . این سیستم رتبه بندی برای توضیح جزئیات در اینجا بسیار پیچیده است اما ایده خوبی برای اطمینان از اینکه شما از یک دوربین دارای رتبه IP66 برای نصب در خارج استفاده می کنید هستند . این بدان معنی است که محفظه دوربین از قسمت های ظریفتر داخلی دوربین از گرد و غبار و فشار های آب محافظت می کند.


 
تغییراتی در نحوه ساخت دوربین های امنیتی وجود دارد، هر دو عملکرد و زیبایی شناختی، که تصمیم گیری در مورد نوع دوربین برای شما بهتر است. اساسا چهار سبک مختلف دوربین وجود دارد جعبه یا باکس( که صنعتی هم نامیده می شود )، بالت (Bullet ) ، دام ( Dome) و PTZ. در این نوع دوربین ها چندین تفاوت وجود دارد به نحوی که می توان آنها را در محلی نصب و راه اندازی کرد .

دوربین مدار بسته باکس
دوربین باکس (صنعتی ) معمولا یک دوربین مستطیلی است که نیاز به یک لنز جداگانه دارد که به آن متصل شده است. این لنزها در طیف گسترده ای از زوم در دسترس هستند و معمولا بیشتر از سایر دوربین های دیجیتال هستند. این لنزهای بزرگتر اجازه می دهد تا نور بیشتر توسط دوربین پردازش شود، و در نتیجه یک تصویر با کیفیت بالاتر ایجاد می شود. اگر دوربینهای جعبه در یک محیط بیرونی نصب شوند، همچنین باید در داخل یک بدنه نصب شوند تا بتواند از عناصر محافظت کند. این دوربین ها بسیار قابل توجه است و به همین دلیل آنها در نقش یک بازدارنده جنایی و همچنین ارائه فیلم با کیفیت بالا هستند. لنزهای این دوربین ها را میتوان با یک لنز وریفوکال ساخت ، بدین معنی که شما می توانید به صورت دستی سطح زوم را با توجه به نیازهای خود تنظیم کنید .
 

دوربین مدار بسته باکس با لنز وصل شده
دوربین مدار بسته بالت
یک دوربین امنیتی بالت یک دوربین نظارت است که دارای یک محفظه ی مستطیلی یا استوانه ای شکل است که به نوعی با یک بازو به سطح نصب می شود. این دوربین ها به شما امکان می دهد به راحتی در محل قرار داده شوند تا قسمت مورد نظر را نمایش دهد. دوربین های بالت اغلب برای نصب و راه اندازی های داخلی و خارجی طراحی شده اند، اما اگر قصد استفاده از آنها را در خارج از خانه دارید، لازم است که رتبه کد IP را بررسی کنید. بر خلاف دوربین های باکس (صنعتی) ، دوربین مدار بسته بالت را می توان با چراغ مادون قرمز (IR) در اطراف لنز دوربین طراحی کرد. این روشنایی IR با یک سنسور نور داخلی ساخته می شود، به طوری که دوربین هنگامی که سطح روشنایی پایین تر از یک حد مشخص حرکت می کند، دوربین را به حالت IR یا دید در شب تبدیل می شود. هنگامی که دوربین در این حالت است، قادر خواهد بود ویدیو را در تاریکی کامل نشان دهد.
دوربین امنیتی بالت
دوربین مدار بسته دام
یک دوربین دام دارای شکلی نیمه کروی است و می تواند روی اکثر سطوح مسطح نصب شود. این طراحی دارای بالاترین سطح مقاومت در برابر خرابکاری است که به این معنی است که تداخل در کار این دوربین های امنیتی بسیار دشوار است که هر کسی بتواند پس از نصب آنها را تحت تاثیر قرار دهد. این نوع از دوربین نیز با روشنایی مادون قرمز ساخته شده است تا به منبع نور بصری نیاز نداشته باشد تا بتواند ویدیو را برای شما ضبط کند. دوربین های سبک دام در مدل های موجود طراحی شده اند که به طور انحصاری در داخل خانه نصب شوند یا مدل هایی وجود دارد که می توان در داخل یا خارج از آن نصب کرد.
دوربین مدار بسته دام
دوربین مدار بسته اسپید دام یا PTZ
نوع دیگری از دوربین نظارت که امروزه بسیار محبوب است، دوربین Pan Tilt Zoom یا PTZ نامیده می شود. این نوع دوربین به شما امکان می دهد که دوربین را به صورت افقی بچرخانید، به سمت بالا و پایین به سمت راست حرکت کنید و زوم کنید. همه این توانایی ها از طریق DVR یا از طریق اینترنت کنترل می شوند بسته به نوع DVR شما و نحوه پیکربندی آن. این دوربین ها در نسخه های داخلی و در فضای باز با سطوح قابل توجهی متفاوت از بزرگنمایی موجود است که می تواند شامل هر دو عملکرد مکانیکی و دیجیتال باشد. دوربین های PTZ به شما امکان می دهند که در اطراف ناحیه ای که در آن قرار دارد در حالی که از آن فاصله دارید، نگاه کنید. برخی از آنها حتی دارای ویژگی ردیابی خودکار هستند که به طور خودکار حرکت را دنبال می کنند.

Pan Tilt Zoom (PTZ) دوربین امنیتی
همه این سبک های دوربین های امنیتی در دو استاندارد مختلف سیگنال قرار دارند که سال ها در آن قرار دارند - Analog و IP. همچنین یک استاندارد سیگنال سوم وجود دارد که اخیرا به صحنه آمده است که به نام HD-CVI نامگذاری شده است.
نصب دوربین مدار بسته
دوربین های آنالوگ در حدود طولانی ترین مدت کاربرد در میان سه نوع حال حاضر بوده و هنوز هم شایع تر هستند. این دوربین ها دارای اتصال BNC برای ویدئو هستند و می توانند از چندین نوع کابل استفاده کنند تا آنها را به طور مستقیم به DVR و برخی از انواع منبع تغذیه وصل کنند. اتصالات BNC دایره ای با دو پست کوچک است که اتصال را در محل قفل می کند.

دوربین های IP نیز در حال حاضر در حدود چند سال در حال استفاده هستند، اما هنوز هم از دوربین های آنالوگ جدیدتر هستند . آنها به وسیله یک کابل شبکه استاندارد، کابل CAT5 یا CAT6 به یک شبکه متصل می شوند. این دوربین ها از رزولوشن مگاپیکسلی برخوردار هستند، اما می توانند به منابع شبکه متکی باشند، مگر اینکه شبکه برای پردازش پهنای باند مهم طراحی شده باشد یا یک شبکه جداگانه برای دوربین های چندگانه این نوع دوربین ها ساخته شده باشد .

دوربین های HD-CVI یا دوربین مدار بسته AHD جدیدترین نوع استاندارد سیگنال هستند. این دوربین ها قادر به ارائه فیلم های ویدئویی با کیفیت مگاپیکسل هستند و سیگنال های ویدئویی از طریق شبکه نمی روند. دوربین هایی که برای این نوع سیستم دوربین مدار بسته استفاده می شود از اتصالات BNC و RG59 برای انتقال سیگنال به DVR استفاده می شود و به طور خاص طراحی شده برای کار با این نوع دوربین. شما می توانید بیشتر در مورد این تکنولوژی شگفت انگیز و ویژگی های HD-CVI در اینجا یاد بگیرند.
 
 
در هنگام نصب دوربین مدار بسته نکاتی وجود دارد که باید در نظر گرفت :
نوع لنز و میدان دید دوربین
توجه داشتن هنگام نصب به این نکات موجب بازدهی بیشتر دقیق تر و بهتر سیستم نظارت تصویر شما می شود که در نهایت منجر به رضایت بیشتر کاربر نهایی میشود .

میزان برد دید در شب
توجه داشتن به میزان برد دید در شب منجر به آنالیز دقیق سیستم و جلوگیری از خطرات احتمالی میشود که در صورت وقوع حادثه تصاویر قابل استفاده باشند و کاربردی به عنوان مدرک و شواهد عینی داشته باشد .

میزان و شدت نور
توجه داشتن به میزان نور ، شدت و زاویه تابش تاثیر بسیار زیادی در بهبود کیفیت تصویر و وجود بالانس نوری در محیط جهت تشخیص چهره در حالتی که نور مستقیم و ازز پشت جسم مورد نظر به لنز بتابد می شود .

ارتفاع دوربین از زمین
افزایش ارتفاع در دوربین های امنیتی موجب افزایش میدان دید می شود اما با افزایش فاصله میزان جزئیات کاهش میابد و با کاهش ارتفاع امکان تخریب آن توسط جنایتکاران وجود دارد پس بهتر است هنگام تعیین ارتفاع این موارد را در نظر بگیریم .
دسترسی به دوربین
توجه داشتن به میزان دسترسی به دوربین هنگام نصب از موارد مهم است که باید هنگام نصب در نظر گرفت زیرا در دسترس بودن امکان آسیب رساندن ، سرقت و یا اختلال در عملکرد برای عدم وجود مدرک توسط مجرمان را افزایش میدهد پس بهتر است دوربین در جایی بدور از دسترس و در محلی امن و حفاظت شده قرار دهید .
 

پوشش یکدیگر
هنگام نصب و راه اندازی یک سیستم نظارت تصویر همواره باید این نکته را در نظر گرفت که هر دوربین خود باید در حوزه دید دوربین دیگر باشد چرا که با آسیب رساندن به هم کل سیستم بی استفاده نشود هم فرد مجرم در حوزه دید باشد .
 

دوربین مدار بسته جهت افزایش امنیت بکار میرود و هنگام نصب و خرید دوربین مدار بسته باید نکاتی را در نظر گرفت تا بهترین کیفیت راندمان و افزایش سطح ایمنی محل نصب را در پی داشته باشد .
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *