جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۸
۱۲۵

حسین شریعتمداری: تردید نکنید، تنگه هرمز را ببندید

پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 681133
ما از امکانات و دسترسی‌های فراوانی برای پاسخ دندان‌شکن و پشیمان‌کننده به آمریکا و متحدانش برخورداریم که نباید آنها را از دست بدهیم. مخصوصا آنکه بعید نیست کنگره آمریکا با مشاهده قاطعیت ایران اسلامی، از تصویب تصمیم ترامپ صرف‌نظر کند.
حسین شریعتمداری: تردید نکنید، تنگه هرمز را ببندید
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری» در سرمقاله شماره امروز روزنامه «کیهان» نوشت:

تصمیم اخیر ترامپ در وارد کردن سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی! اگرچه به تنهایی از کمترین ارزش سیاسی و یا نظامی برخوردار نیست ولی شواهد موجود حکایت از آن دارند که این تصمیم با هدف آزمون ایران اسلامی اتخاذ شده است و دنباله آن به چگونگی برخورد جمهوری اسلامی با این تصمیم بستگی دارد و چنانچه با واکنش هوشمندانه و مقتدرانه ما روبرو شود می‌توان و باید آن را یک فرصت طلایی و استثنایی تلقی کرد که در آستانه سال نو به ایران اسلامی هدیه شده است. بخوانید!

۱- ابتدا باید گفت که ترامپ احمق هست ولی برخلاف برخی از تصور‌های رایج، دیوانه نیست، او چهره بدون روتوش آمریکاست، همان دست چدنی اوباماست که از دستکش مخملین بیرون آمده است. ترامپ گزینه حزب جمهوریخواه آمریکاست که فیلترهای چند‌گانه درون حزبی را پشت سر گذاشته و از سایر نامزدهای این حزب برای نامزدی ریاست جمهوری آمریکا مناسب‌تر تشخیص داده شده است. توجه به این نکته از آنجا اهمیت دارد که نباید به تصور دیوانه بودن ترامپ، اقدامات او را بی‌حساب و کتاب تلقی کنیم و از این رهگذر در محاسبات خود به خطا برویم. بله، ترامپ احمق هست، آنهم از نوع احمق‌های درجه یک (به تعبیر حکیمانه حضرت آقا) ولی حماقت او برخاسته از حماقت مثال‌زدنی سیاست‌پردازان آمریکا در فهم ماهیت انقلاب اسلامی است که در بسیاری از موارد محاسبات آنان را با نتیجه معکوس روبرو کرده است. به قول برتراند راسل، فیلسوف شهیر انگلیسی؛ «گزارشی که یک فرد احمق درباره سخنان یک انسان باهوش ارائه می‌کند، هرگز دقیق و قابل اعتماد نیست، چرا که او آنچه می‌شنود را به آنچه می‌تواند بفهمد ترجمه می‌کند».

همین جا بی‌انصافی است اگر به این نکته ‌اشاره نکنیم که رهبر معظم انقلاب ترامپ را «دیوانه نما» نامیده‌اند و بعدها «نیکی هیلی» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل اعتراف کرد از جانب ترامپ ماموریت داشته از او چهره یک دیوانه را به جهانیان ارائه کند تا باعث وحشت آنان و تن دادن به خواسته‌های ترامپ شود!

۲- اقدام اخیر ترامپ در وارد کردن سپاه به فهرست گرو‌ه‌های تروریست اگرچه احمقانه است و با هیچیک از موازین و قوانین حقوق بین‌الملل انطباق ندارد ولی این اقدام را باید تصمیم تمامیت نظام حاکم بر آمریکا دانست و نه یک رئیس‌جمهور دیوانه! تفاوت این دو نگاه، آن است که در نگاه اول، دست روی دست می‌گذاریم و یا، به امید اینکه با تصمیم ترامپ از درون حاکمیت آمریکا مقابله شود، واکنش جدی نشان نمی‌دهیم. شبیه اقدام اخیر نمایندگان محترم مجلس که کلیات طرح دو فوریتی علیه اقدام اخیر ترامپ را تصویب کرده‌اند ولی تصویب نهایی را به تصمیم یک هفته بعد کنگره و در صورت موافقت کنگره با تصمیم ترامپ موکول کرده‌اند!

و اما نگاه دوم، تصمیم کنگره را هم بخشی از تصمیم ترامپ می‌داند و منتظر تصمیم کنگره نمی‌ماند. در این حالت پاسخ آمریکا را بدون فوت وقت پیش رویش می‌گذارند و ابتکار عمل را در اختیار می‌گیرند. چرا که موکول کردن واکنش نظام به تصمیم یک هفته بعد کنگره - بدون تعارف- نوعی عقب‌نشینی و به معنی آن است که انگار این کنگره آمریکاست که باید برای ما تصمیم بگیرد!

۳- آمریکا اعلام کرده است که تصمیم خود را با هدف جلوگیری از حضور و فعالیت سپاه در منطقه گرفته است! این ادعا در حالی است که؛ اولا؛ حضور و فعالیت سپاه در منطقه بر عهده نیروی قدس است و این نیرو از چند سال قبل در فهرست آمریکایی گروه‌های تروریستی(!) قرار دارد. ثانیا؛ آمریکا و متحدان غربی و عبری و عربی آن طی سال‌های اخیر نه فقط از رویارویی با نیروی قدس ناتوان بوده‌اند بلکه در تمامی رویارویی‌های منطقه - تاکید می‌شود که در تمامی رویارویی‌ها- میدان را به نفع سپاه خالی کرده‌اند. سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، افغانستان و مخصوصا قلع و قمع تروریست‌های وحشی داعش نمونه‌هایی مثال‌زدنی از شکست‌های مفتضحانه آنهاست. امروز جنگ یمن که با پیش‌بینی احمقانه آمریکا و آل‌سعود، قرار بود حد‌اکثر ظرف یک هفته تمام شود، وارد پنجمین سال خود شده است.

الگوی انصارالله یمن نیروی قدس سپاه است و... بنابراین آمریکا اگر توان مقابله با سپاه را داشت در تمامی درگیری‌ها، میدان درگیری را به نفع سپاه ترک نمی‌کرد و آقای ترامپ مجبور نبود بعد از ۷ تریلیون دلار هزینه، دزدانه و با چراغ خاموش وارد عراق شود. اما حماقت آمریکا (و نه فقط ترامپ) فرصتی استثنایی در اختیار ایران اسلامی گذارده است. چگونه؟!

۴- آمریکا یک نیروی نظامی رسمی از یک نظام حکومتی مستقر را تروریست اعلام کرده است. این اقدام اگرچه برای اولین بار در دنیا صورت می‌پذیرد و در تقابل با قوانین و حقوق شناخته شده بین‌المللی است و ما در اولین اقدام ضروری باید ارتش آمریکا را تروریست اعلام کرده و این اقدام را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم اما متاسفانه مجلس ما اولاً؛ تصمیم در این‌باره را به تصمیم هفته آینده کنگره آمریکا موکول کرده است!

و ثانیاً؛ تنها نیروهای سنتکام (United States Central Command-CENTCOM) که شامل ستاد فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا ، شرق آفریقا و آسیای مرکزی است را تروریست اعلام کرده است! مگر آمریکا تمام نیروهای سپاه را تروریست نمی‌داند؟! چرا ایران نباید تمام نیروهای ارتش آمریکا را در هر نقطه جهان که هستند، تروریست بداند؟! این تصمیم - ‌با عرض پوزش- بوی ضعف می‌دهد!

۵- سپاه یک نیروی نظامی رسمی در جمهوری اسلامی ایران است و تروریست دانستن آن با توجه به ضرورت مقابله با تروریسم به معنی آن است که آمریکایی‌ها به خود حق می‌دهند با نیروهای سپاه در هر نقطه‌ای که باشند برخورد نظامی بکنند. بدیهی است که با تروریست دانستن ارتش آمریکا، این حق برای ما نیز محفوظ خواهد بود که نیروهای نظامی آمریکا را در هر نقطه‌ای که یافتیم به عنوان عوامل تروریست قلع و قمع کنیم. مثلا اگر به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج‌فارس وارد شدند آنها را بازداشت و به ‌اشد مجازات برسانیم. در این حالت بهانه‌هایی مثل ‌اشتباه در جهت‌یابی نیز قابل قبول نخواهد بود چرا که تروریست، تروریست است چه راه گم کرده باشد و چه به نشان آمده باشد!

۶ - ما از امکانات و دسترسی‌های فراوانی برای پاسخ دندان‌شکن و پشیمان‌کننده به آمریکا و متحدانش برخورداریم که نباید آنها را از دست بدهیم. مخصوصا آنکه بعید نیست کنگره آمریکا با مشاهده قاطعیت ایران اسلامی، از تصویب تصمیم ترامپ صرف‌نظر کند که در این صورت فرصت به دست آمده را از دست خواهیم داد! از جمله این امکانات، تنگه هرمز است. بخوانید!

۷- هشت سال قبل- آذرماه 1390- در حالی که کنگره آمریکا قانون تحریم نفتی کشورمان را در دستور کار داشت، طی یادداشتی آورده بودیم که در صورت تحریم صدور نفت ایران بهترین و موثرترین راه مقابله با آن، بستن تنگه هرمز به روی نفتکش‌هایی است که از این آبراهه عبور می‌کنند و با استناد به مواد 14 تا 23 کنوانسیون 1958 ژنو و مواد 17 تا 37 کنوانسیون 1982 جامائیکا نوشته بودیم که در شرایط یاد شده، مسدود کردن این تنگه حق قانونی ما نیز هست. این پیشنهاد بلافاصله با واکنش رسانه‌های آمریکایی، اروپایی و برخی از کشورهای عربی روبرو شد. روزنامه فرانسوی لوموند با ‌اشاره به یادداشت کیهان نوشت؛ ایران توان بستن تنگه هرمز را دارد و تصویب قانون تحریم نفتی ایران در کنگره می‌تواند برای آمریکا و اروپا و متحدان منطقه‌ای آنها پشیمان‌کننده باشد.

روزنامه آمریکایی بوستون‌گلوب نیز این تهدید را جدی تلقی کرد و نوشت؛ ایران عملا هر لحظه که بخواهد می‌تواند تنگه هرمز را ببندد و این امر باعث قطع صادرات میلیون‌ها بشکه نفت در روز خواهد شد، بستن تنگه هرمز، شدیدترین پاسخگویی علیه منافع آمریکا خواهد بود و علاوه بر آن، رشد انفجاری قیمت نفت فقط در چند روز منجر به فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر برای اقتصاد غرب خواهد شد. احمد العطار مفسر اماراتی و کارشناس برجسته امور دفاعی و انرژی گفته بود: مین‌گذاری در خلیج‌فارس به ویژه در تنگه هرمز اصلی‌ترین تهدیدی است که باید مدنظر داشت. وی خاطرنشان می‌کند که در سال 1988، ناو آمریکایی ساموئل بی‌رابرتز با مین کار گذاشته شده از سوی ایران برخورد کرد و تقریبا نابود شد.

العطار گفته بود: ایجاد میدان گسترده مین باعث ایجاد اختلال شدید در ترانزیت نفت و تجارت دریایی در خلیج‌فارس می‌شود و مقابله با آن تقریبا غیرممکن است. آژانس اطلاعات انرژی آمریکا در همان ایام با ‌اشاره به اینکه، تنگه هرمز تنها راه آبی 8 کشوری است که در مجاورت آب‌های خلیج‌فارس قرار دارند، مسدود شدن آن را فاجعه‌آمیز ارزیابی کرد و... ده‌ها واکنش برخاسته از وحشت غرب که احتمال بسته شدن تنگه هرمز در آن روزها - یعنی 7 سال قبل-  به دنبال داشت. گفتنی است این واکنش‌های آمیخته با دلهره کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی درحالی بود که توان نظامی هشت سال قبل جمهوری اسلامی ایران با امروز حتی قابل مقایسه هم نبوده و نیست.

۸- مگر نه اینکه آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست و در نتیجه برخورد نظامی با آن را ضروری می‌داند!- البته هرگز جرات چنین غلط‌های زیادی را نداشته و ندارد چرا که نیروها و پادگان‌های آمریکا نه فقط در منطقه غرب آسیا بلکه در بسیاری از نقاط دیگر دنیا در تیررس ما قرار دارند، ضمن آن که متحدان آمریکا از جمله رژیم صهیونیستی و عربستان و امارات و بحرین نیز نمی‌توانند از مجازات در امان باشند-  بنا‌براین عبور ناوهای جنگی و کشتی‌های تجاری آمریکا و متحدانش، امنیت ایران اسلامی را تهدید می‌کند و ایران با استناد به مواد یاد شده از دو کنوانسیون ژنو و جامائیکا می‌تواند و حق دارد به آنان اجازه عبور از تنگه هرمز را ندهد. گفتنی است، علاوه‌ بر حق قانونی ایران برای بستن تنگه هرمز که در دو کنوانسیون مورد ‌اشاره آمده است، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با استناد به حق اقدام متقابل یا تلافی‌جویانه -REPRISAL- که در حقوق بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است نیز تنگه هرمز را مسدود کند.

 تنگه هرمز باید به روی برخی از کشورهای عربی نظیر عربستان، بحرین و امارات که با این تصمیم آمریکا همراهی کرده‌اند نیز بسته شود. توضیح آنکه بند 4 از ماده 14 و بند یک از ماده 16 کنوانسیون 1958 ژنو، تشخیص بی‌ضرر بودن عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز را برعهده کشور ساحلی- در اینجا، جمهوری اسلامی ایران- گذارده است.

 ۹- نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که وقتی شماری از مسئولان با بهانه‌های موهوم به سپاه حمله می‌کنند و این نهاد برخاسته از انقلاب را که شهادت در راه خدا و پاسداری از جان و مال و نوامیس مردم را در شناسنامه درخشان خود دارد، زیر سوال می‌برند، خواستار بازگشت سپاهیان و ارتشیان به پادگان‌ها می‌شوند! حضور منطقه‌ای سپاه را که ضامن جان و مال و ناموس خودشان نیز هست بی‌فایده می‌دانند! دوران موشک را تمام شده معرفی می‌کنند! نمایش موشکی سپاه را تحریک دشمن می‌دانند!

و یا علی‌رغم کلاه گشادی که برجام به ملت تحمیل کرده است حاضر به ترک این معاهده ذلت‌بار نیستند! به جای عبرت گرفتن از خسارت محض برجام، در پی تحمیل FATF و CFT هستند و... بدیهی است که آمریکا از این وادادگی‌ها پیام ضعف دریافت کرده و جسارت پیدا می‌کند که سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی جای دهد! خوشبختانه اخیرا برخی از همان‌ها مواضع قبلی خود را تصحیح کرده‌اند که امید است بار دیگر مانند دفعات قبل از مواضع خود عدول نکنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
توی دفتر کیهان بشینی و با رایانه آخرین مدل آمریکایی نسخه جنگ و بستن تنگه هرمز رو بدی!
خدا رو شکر که اختیار این مسایل در کشور به عهده رهبری و فرماندهان نظامی هست که جنگ رو با تمام جوانبش درک میکنند نه آدمای تندرو و احساساتی مثل شریعتمداری.
Iran, Islamic Republic of
اگر اختیار جنگ دست امثال ایشان بود ازایران چیزی باقی نمونده بود!
Iran, Islamic Republic of
درکدام جنگ ایران آغازگر جنگ بوده است این گفته هم برای مقابله به مثل است این همه شهید درعراق وسوریه دادیم مگر نه این است توسط داعش دست پروده آمریکا شهید شدندلطفا کمی غیرت داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
با سانسورکردن نظرات بدون توهین و منطقی حرفاتون به کرسی نمی شینه
ادامه بدید!
Canada
آقای شریعتمداری،
شمایی که تز جنگ می دید، خودتون می رید بجنگید یا بچه هاتون؟
منظورتون اینه که ما مردم بریم تنگه هرمز را ببندیم و بجنگیم؟
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین مرد جنگ هست چه جنگ رسانه ای و چه جنگ نظامی
شما در کانادا با رفقای اصلاحاتی و اعتدالی و مفسیدین اقتصادی خوش باش و ایران را برای ایرانی با غیرت مانند حاج حسین شریعتمداری بگذارید.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
الآن که ایران دست دوستان اعتدالی شماست ما خیلی خوبیم؟ امثال حاج حسین شریعتمداری جنگ را اداره و به پایان رساندند
Iran, Islamic Republic of
منظورت ازپایان جنگ که قبول قطعنامه و جام زهرکه نیست؟!
Iran, Islamic Republic of
مگر شهادت امام حسین علیه السلام شکست بود؟
باید دید جایگاه امروز ایران کجاست؟ جام زهر اگر چه بر همه تلخ بود اما نتایج شیرینی داشت که ماحصل عمل حاج حسین شریعتمداری هاست
Iran, Islamic Republic of
قبلاکه جام زهرمحصول هاشمی رفسنجانی بود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
باید با آرامش پاسخ آمریکا را داد. به قول صادقی، نماینده ی عاقل مجلس، نباید مسایل را با هم مخلوط کرد....!!!!!
کامران
Iran, Islamic Republic of
با امریکایی ها باید از موضع قدرت برخورد کرد در مقابل یانکی ها هرچقدر کوتاه بیائیم و ضعف نشان بدیم گستاخ تر می شوند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آرامش یا وادادگی؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سید حسین تو هنوز خیلی زوده بفهمی برو دوغتو بنوش و حرف مفت نزن که حاج حسین شریعتمداری هم حرف میزند و هم عمل میکند و مثل امثال دوستان اعتدالی شما در کاخ خود نمیشیند
Iran, Islamic Republic of
حاجي يك گوله نمك است
Iran, Islamic Republic of
نمکی پاشیده بر چشم دشمنان خارجی و منافقین مزدور داخلی.
چشمشان کور
ولی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
این بار هم گل کاشتی!!! خدا خیرت دهد مواضع شجاعانه و غیورانه شما ستودنی است کاش مسئولین بزدل هم قدری شهامت شما را داشتند!
France
...
France
باز این شریعتمداری حرف زد.بخدا حرف نزنی سنگینتری...
Iran, Islamic Republic of
و امثال شما ساکت باشید حداقل چهارتا با غیرت از انقلاب دفاع خواهند کرد.
شما برو بخواب. خیلی وقته انقلاب شده و ارتجاع شاهنشاهی به درک واثل شده.
چشمهاتون را کمی بمالید می بینید.
Iran, Islamic Republic of
درود بر شریعتمداری
قاطع و بصیر و انقلابی مانند امام خمینی
مهدی
اشتباهی منفی دادم(میخواستن کامنت سید حسین رو منفی بدم)
اما برام سواله که اینائی که مثبت دادن چیو مثبت دادن وقتی متنی نیست
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این رویکردهای آقای شریعتمداری مغایر با جایگاه وی پا گذاشتن بر فرمایش های صریح رهبری و فرمان جنگ بهجای حضرتشان می باشد
حیف است در کنار جهاد روشنگری که می کنند این خبط راسالها است تکرار می کنند
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین شریعتمداری سالهاست که داره می جنگه اما با دشمنان داخلی ، با اربابان شماها ، با مفسدان ، با مسئولین غرب زده .....
حاج حسین: تیغ و خار چشم مفسدین و غربگرایان داخلی
Bulgaria
تحریم ظالمانه یک کشور بمنزله اعلام جنگ است بزنید مواضع تروریستهای آمریکارا در هر جای دنیا
France
...
Romania
تنگه هرمز را که میشه بست اما باید منتظر قتل عام وحشیانه نظامیها و غیر نظامیهای کشور هم در ادامه کار بود چون شکی نیست که ترامپ میخواهد در این سالهای آخر عمر یک کارنامه جنگی لااقل در حد بوش به جا بگذارد و همان بلایی که سر ارتش بعث و صدام آمد را سر یک کشور دیگر بیاورد. حتی قذافی با آن همه موشک هم نابود شد, البته اگر ببندیم تکلیفمان یکسره میشود و لااقل نسلهای بعدی در رفاه زندگی خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
! نادان ما که مثل لیبی و عراق نیستیم چلمن بازی درآوریم.اگه تونسته بودند اول سراغ ما می امدند.....
Iran, Islamic Republic of
زیادی به خودت غره مشو
صدام کسی بود که میخواستیم بیست سال جلوش وایسیم اما کم آوردیم. قذافی هم همون بود که التماسش میکردیم موشک به ما بده.
Iran, Islamic Republic of
موشک نداد تهرانی مقدم آستین بالا زد وبهترین هارا ساخت چیزی که غرب مثل سگ ازش می ترسه ....غره نشدیم اعتماد به نفس گرفتیم اساسی !تازه روحانی جونتون هم به همون موشک ها وجدیدترش پز داد همین دیروز پریروز .....پس موشک چیزخوبیه برخلاف اون غریق نادان خود شیفته که مثلا نابغه واستاد روحانی مذاکره بلد بودکه می گفت عصر موشک گذشته ....
Iran, Islamic Republic of
شما که از تاریخچه جنگ بی اطلاعی بهتره نظرندی
اولین موشک های ما رو قذافی داد چون دشمن صدام بود
وقتی قرارشد مقابله به مثل کنیم با همون موشک ها شروع کردیم
گرفتی چی شد؟!
Iran, Islamic Republic of
امثال تو کم آوردند نه مردم.
می بینی که عراق در چنگ ماست اما شما نابینایی مفرط دارین.
صدام را هم ما اعدام کردیم.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا در هیچ جنگی پیروز نبوده و نخواهد بود.
مثل سگ از مردم منطقه می ترسند و شبانه رفت و آمد می کنند.
شمه
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری،جان بولتن،ژان ماری لوپن،ولادیمیر ژیرنوفسکی و امثالهم در صورت همکاری با هم می توانند تیم جالبی را تشکیل دهند که تخصصش تخریب دنیاست. اقای شریعتمداری این مملکت کی باید روی ارامش ببینه که شما در دفتر کیهانی نسخه جنگ مپیچی!!!
Iran, Islamic Republic of
حداقل شریعتمداری تضمین بده که در صورت بروز جنگ خودش و زن و فرزندانش در خط مقدم جنگ شرکت داشته باشند تا ما هم به پشتگرمی حضور ایشان داوطلبانه حضور پیدا کنیم.
France
...
Iran, Islamic Republic of
ایشان درجنگ رسانه ای هستند علت مخالفت باایشان هم افشاگری نقشه دشمنان است جنگ امروز جنگ رسانه هاست
Iran, Islamic Republic of
و اون پسرش كه در اروپاست !
Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
Australia
باسلام
دورد برآقای حاج حسین شریعتمداری....
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز به خدا قسم تو دنیای وحشی امروز آرامش و صلح فقط با قدرت و زور به دست میاد
Iran, Islamic Republic of
برای پی بردن به واقعییت این ادعا به تاریخ در گدر زمان مراجعه شود!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز نمیخواد به تاریخ مراجعه کنی تا به زحمت بیفتی شما در خونه ات رو 24 ساعته باز بذار بگو من دیوار نمیکشم بین خودم و دیگران من با همه در صلحم بعد نتیجه شو همینجا اعلام کن (تا ما هم بفهمیم نیازی به قدرت و مانع در برابر هیچ کس نیست)
هاشمی : دنیا فقط زبان زور رو می فهمه
Iran, Islamic Republic of
اگه نیاز به قدرت نیست
دیوار خونه ات رو خراب کن
یا وقتی ماشینت رو توی کوچه خیابون پارک می کنی قفلش نکن !!!!!
این حرفها شعار و حرف مفته
دنیا دنیای زور و قدرته
و ما هم باید قدرت داشته باشیم تا بتونیم حقمون رو بگیریم
Iran, Islamic Republic of
هیچکس مخالف این نیست که کشورمون قوی و قدرتمندنباشه اما موضوع اینه که چون قوی هستیم باید حتما بجنگیم؟!
تشخیص جنگ کردن فکردرست و تدبیرمی خواد نه هرکی دلش خواست بدون اینکه مسئولیت داشته باشه شعارجنگ بده
Iran, Islamic Republic of
...
حمید
Denmark
راه کارهمین است .
Iran, Islamic Republic of
...
طلبه انقلابی
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظت کنه سردار...
بلکه انشاءالله لیبرالیون آمریکا باور که خودشان را به خواب زده اند دست از این حماقتشان بردارند (یا به تعبیر درست خیانتشان!)
Iran, Islamic Republic of
! اعلام جنگ و صلح با رهبريه نه با دولت...
رر
United States
اقاي شريعتمداري محترم در صورت بستن تنگه هرمز شما چيزي براي از دست دادن نداريد !ولي اكثر ملت ايران چه در خارج و چه در ايران بدبخت مي شوند!؟
Iran, Islamic Republic of
چرا بد بخت میشوند
رر
Iran, Islamic Republic of
الان دانشجويان ايراني در امريكا تحت فشار هستند و ايرانياني در غرب هستند كه پرونده در دادگاهها دارند و كوچكترين در گيري باعث قضاوت ناعادلانه روي انان مي شود و هرجا ايراني ببينند با نگاه تروريست به انان برخورد مي شود و.......
Iran, Islamic Republic of
ازضعف دولت است مگر نه اینکه شعارداد عزت را به پاسپورت ایرانی خواهد داد
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
عجالتا شما روزنامه ای با تیراژ چند صد هزار نسخه در سالهای قبل از خودتان ,درش را نبندید تنگه منگه پیشکش. کیهان و اطلاعات باید الان غولهای رسانه ای غرب آسیا با تیراژ میلیونی باشند نه تیراژ چند هزار نسخه ای که بیشترش هم برگشت میخورد. شما و آقای دعایی و آقای مهاجری واقعا چیزی به نام مخاطب را میشناسید؟
Iran, Islamic Republic of
نسخه الكترونيكي روزنامه كيهان بيشترين خواننده را در سطح روزنامه هاي داخل دارد.
France
خوابذمیبینی؟
Iran, Islamic Republic of
بزدل ها به بهشت نمی روند
بلکه خودشان را به زور به جهنم می برند
United Arab Emirates
....
United Arab Emirates
به قول بابا پنجعلی: الکی میگه....
France
چند صدهزار نیست.چند هزار است.
Iran, Islamic Republic of
پس چرا این قدر از حرف های حقش وحشت کردی ؟؟
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری ای نمملکت فقط برای شما تندروها جنگجو نیست . ما هم اینجا زندگی می کنیم . 1 بار در همه عمرتون ارباب مردم نباشید و از مردم بپرسید که چی می خواهن
Iran, Islamic Republic of
یعنی وضع فعلی (اقتصادی معیشتی)کار امثال شریعتمداری است یا دولت منتخب شماها
Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری چه نوصیه هایی می فرمایید ...
Iran, Islamic Republic of
1- ساکت باش
2- دهان نجست را ببند مگر آن که حرف حقی داشته باشی
3- زیاد حرف های مطابق نظر موساد نزن.
4- برو دنبال نعش ارباب منافقت بگرد که ایدز گرفت و سقط شد.
5- شما را چه به این حرف های جدی.
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
جناب اقاي شريعتمداري
اگه تنگه را ببندي چند روز ميتوني بسته نگهش داري؟
همين تهديدها باعث شده كه عمان به فكر ساختن يك كانال آبي مثل كانال سوئز در داخل خاك خودش و با فاصله چند كيلومتر در حاشيه جنوبي تنگه هرمز باشد كه ديگر كشتي هاي نفتكش مجبور نباشند براي تردد بين خليج فارس و درياي عمان حتما" از تنگه هرمز عبور كنند.ضمن اينكه تنگه هرمز يك آبراهه بين المللي است كه بسته نگه داشتن آن يعني ايستادن در مقابل تمام دولتهاي جهان نه فقط امريكا.
Iran, Islamic Republic of
ایران می تواند با مین ریزی تنگه هرمز را برای همیشه بسته نگهدارد .
Iran, Islamic Republic of
خیلی باحالی... فازت چیه؟
خخ
Iran, Islamic Republic of
فازم مثبت است .
Iran, Islamic Republic of
اونوقت بقیه لابد بوق تشریف دارند!
Iran, Islamic Republic of
بقیه مجبور به تمکین و پذیرش خواسته های ما خواهند شد.
Iran, Islamic Republic of
اینا همون بی عرضه هایی هستند که بقول خودشون 7 تریلیون دلار در عراق و سوریه خرج کردند و هیچ چیز جز نعش سربازاشون گیر نیاوردن.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا هم کار خلاف قوانین بین الملل انجام داد ونیروی نظامی یک کشور را تروریست قلمداد کرد
هاشمی : آقای مشهدی نقشه را ببین بعد نظر بده
Iran, Islamic Republic of
آقای مشهدی
لطفا کمی نقشه را نگاه کن بعد اظهار نظر کن
عمان که مرز آبی با خلیج فارس ندارد چگونه می تواند با حفر کانال دریای عمان را به خلیج فارس وصل کند ؟
اگر این کار امکان داشته باشد باید از قسمت شمالی امارات عبور کند
چون اگر عمان بخواهد چنین کانالی ایجاد کند باز هم عمده این کانال باید از خاک امارات عبور کند
یک چیزی شنیده ای ولی لطفا بررسی کن
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
....
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
براي سايت جهان نيوز متاسفم كه پاسخها را سانسور ميكند.فقط در پاسخ به اقاي هاشمي عزيز
شهرستان خصب در حاشيه اي جنوب تنگه هرمز در مالكيت عمان است كه از سرزمين مادري جدا افتاده....!!
Iran, Islamic Republic of
نه بابا؟! چغرافیتون هم که مثل ادبیاتتونه!!
هاشمی: جناب مشهدی
France
با سلام
بله حق با شماست دقت نکرده بودم
ولی اگر ایران بر فرض تنگه را بست چند کیلومتر آنطرف تر را هم می بندد ( البته اگر قرار باشد دشمن از آن کانال احداث شده برعلیه امنیت ما استفاده کند
استاد ذالفنون از قتل بن سلمان چه خبر؟
Iran, Islamic Republic of
خبر مرگش به شما هم رسید؟!
مجید
ظاهرا ایشون چیزی برای از دست دادن ندارن وخیالشون راحته!!!
Iran, Islamic Republic of
شما که در دولت تدبیر و امید! همه حیثیتتون را باختین دیگه کمی ساکت باشید....
مهدی
Australia
...!!!!
....
م
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جنگ طلبان
Iran, Islamic Republic of
طالبان یا طلبان؟؟
ممد
United States
...
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
یا حجت بن الحسن ریشه ظلم رو بکن.
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
مثل آمریکا مثال سگی است که از دور پارس میکند . حال اگر فرار کنی سگ حمله میکند. اگر به او حمله بکنی، او هم حمله میکند:
فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ الْكَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَيْهِ يَلْهَثْ أَوْ تَتْرُكْهُ يَلْهَثْ
در اینجا تکلیف چیست؟ تکلیف این است که هیچ اعتنائی نکنی. دراینصورت سگ هم ساکت میشود.
ت
Iran, Islamic Republic of
خداکند اصلا جنگ نشود اگر هم شد ایرانی راتو دنیا به غیرتش می شناسن ولی این بار اول با ژن خوبا برن اگه دیده شدن ما هم می ریم .....
Iran, Islamic Republic of
......
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
......
رشتی
Iran, Islamic Republic of
کسانی که از امریکا می‌ترسند یا خیلی پولدارند یامثل بعضی از مسیولین پولدار فرزندانشان در غرب زندگی میکنند در غیر اینصورت الکی خوش و ترسو هستند اما اقای شریعتمداری برای مبارزه با امریکا اول باید در کشور خانه تکانی کنید مسیولینی که غرب زده و شرق زده هستند برکنار شوند دزدان واختلاس کننده های بزرک اعدام شوند اختلاف طبقاتی کم شود پشت جبهه باید محکم و قوی باشد
United Arab Emirates
حاج حسین اقا این کار یعنی شروع جنگ جهانی سوم¡¡¡...
امیر
Iran, Islamic Republic of
اول باید دهن تو رو ببندیم
تو حقوقت چقده خونت کجاس بچه هات چکارن
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین اگر نجومی بگیر بود که طرفدار کدخدا می بود.
Iran, Islamic Republic of
کشف نفوذی ها در لباس سوپر انقلابی ها را کی باید پیگیری کند؟؟
Iran, Islamic Republic of
بچه ها کجا هستند حاجی جان؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر بچه هاش آنور آب بودند که نسخه سازش می پیچید.
Iran, Islamic Republic of
تازه اصلاح طلب های وطن فروش تا حالا تو بوق کرده بودند...
یونس
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
عالی بود،پاسخ قلدرمآبی را باید با اقتدار داد.با ضعف نشون دادن فقط زورگوها پز رو تر می شوند
محمدزاده
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین شریعتمداری هم زندانی سیاسی و شکنجه شده زمان شاه است و هم جانباز جنگ تحمیلی و پسرش هم طلبه و از رزمندگان مدافع حرم است حالا شما اصلاحاتچی ها و اعتدالیون و کار گزارانی ها بفرمائید تا حالا کجا بوده اید
Iran, Islamic Republic of
اکثرشون تو سوراخ موش بودن و خواهند بود.
اگر مملکت را به امید این واداده ها رها کنیم خفت هایی بدتر از برجام را بر ملت ما تحمیل خواهند کرد.
منافقین نوین دنبال محو انقلاب هستند.
Iran, Islamic Republic of
دن كيشوت رسانه اي
Iran, Islamic Republic of
...
ايراني
Iran, Islamic Republic of
شما عليه سايت انتخاب نوشته ايد كه تبليغ جنگ مس كند ولي اين شريعتننننننننننننننننننننننننننننننننددددددددددددددددددددااااااااااااااااااري استاد شروع جنگ است
Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری لطفا شعر نگو شما کاره ای نیستید که نظر میدید کشور رهبر داره هر وقت تصمیم گرفتند حتما این کار رو میکنند و نیازی به نظر شما نیست ، پس لطفا سرتون تو کار خودتون باشه
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین توهم باپیشنهادتت ،یک سره تن وبدن مارا میلرزونی ، این چه پیشنهادیه!! تنگه راببندیم کدومه !!...
Iran, Islamic Republic of
اندازه ترامپ بی غیرت اگر... داشتی در مقابل کافر این همه احساس خواری و ذلت نمیکردی.!!!!
علی قزوینی
Iran, Islamic Republic of
امروز هر تنگه هرمز گونه ای را امریکای جنایتکار در هر جای دنیا از نگاه اقتصادی سیاسی فرهنگی و...پیدا کند بر ایران میبندد .واخریش هم تروریستی اعلام کردن سپاه همیشه سرفراز بود.اما ما متاسفانه نمی خواهیم جواب اینهمه بستن تنگه های هرمزگونه امریکا را با بستن تنگه هرمز پاسخ دهیم ؟!چرا اینقدر ساده گی!!!؟