جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

گرانی ۲۵۰ تومانی دلار پس از وعده ارزانی !

پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 681131
رییس کل بانک مرکزی در روز 11 اسفند ماه سال گذشته وعده ارزانی دلار داد، اما این ارز پس از گذشت 40 روز از سخنان وی حدود دو درصد افزایش یافته است.
گرانی ۲۵۰ تومانی دلار پس از وعده ارزانی !
به گزارش جهان نيوز، آیا پس از وعده ارزان شدن دلار توسط رییس کل بانک مرکزی، این وعده محقق شد؟
طبق نرخ‌های منتشر شده از سوی شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز در هفته ابتدایی اسفند ماه سال قبل شیب افزایش قیمت دلار تند شد و تا حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان پیش رفت.

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در ۱۱ اسفند ماه وعده ارزانی دلار داد. تا سه روز پس از این سخنان دلار به کانال ۱۲ هزار تومان افت قیمت داشت، اما این کاهش قیمت دوامی نداشت و به روند افزایشی خود در کانال ۱۳ هزار تومان بازگشت.

نرخ دلار از روز ۱۵ اسفند ماه تا روز آخر اسفند بین نرخ‌های ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان نوسان داشت.
اما بر اساس گزارش «موج» از قیمت دلار روز ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ در بازار آزاد، این ارز در روز آخر روی نرخ ۱۳ هزار و ۲۵۰ تومان بسته شده است.

نرخ دلار در اولین هفته سال جدید روی نرخ‌های اسفند ماه سال گذشته نوسان داشت؛ اما در هفته دوم وارد فاز افزایشی شد و در آخرین روز تعطیلات نوروزی یعنی روز جمعه ۱۶ فروردین ماه (طبق گزارش از بازار آزاد) تا ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان افزایش یافت.

اما روند افزایشی قیمت دلار با آغاز هفته سوم فروردین ماه آغاز شد و قیمت دلار در بازار آزاد تا بیش از ۱۴ هزار تومان پیش رفت. افزایش قیمت در هفته جاری فقط مختص به بازار ارز نبود و بازار طلا نیز تحت تاثیر قرار گرفت؛ تا جایی که قیمت سکه به بیش از پنج میلیون تومان رسید.

دلار در روز سالگرد ارز ۴۲۰۰ تومانی (۲۰ فروردین ماه) با نرخ حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.
این ارز در معاملات دیروز تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روی نرخ ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان به فروش رسید.
قیمت دلار طی ۴۰ روز پس از وعده ارزانی همتی، بیش از ۲۵۰ تومان (حدود دو درصد) افزایش داشته است.

منبع: تجارت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وجهان نیو نیوزیها به نمانیدگی دوستان درپی خودنمایی!